TEAC Powermax 2000 eax/a3d?

Pagina: 1
Acties:

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Ik was van plan een TEAC Powermax 2000 speakersetje aan te schaffen. Ik heb een paar reviews gelezen en het schijnt een redelijk goed presterend 5.1 setje te zijn met DD/AC3 decoder (hoewel ik de decoder en t 5e kanaal niet perse nodig heb, zijn ze wel mooi meegenomen). Bovendien vind ik m r extreem strak uitzien en is ie niet zo duur als andere high-end 5.1 speakersetjes.

Helaas las ik ook het volgende bij Digit-Life http://www.digit-life.com/articles/teac2000/index.html :

"lack of multichannel analog-in or digital-in limits a sphere of application of this set as a computer acoustic system".

Het gaat over de volgende aansluitingen:

- analog-in (stereo RCA) for stereo devices
- 2 digital-ins: coax (RCA) and optical

Er zijn op de achterkant de volgende aansluitingen te zien:

- 2 naar wat lijkt RCA aansluitingen gelabelled 'Left' en 'Right'
- 1 coax en 1 optical in

Nu weet ik niet wat ik hier precies van moet denken. En dan doel ik op de "RCA" aansluitingen. Zijn het nu 2 RCA aansluitingen bedoeld voor front en rear, zodat ie netjes eax en a3d kan weergeven, (na te zijn doorgelust via de 3 (front, rear, center) uitgangen van mijn Terratec Sixpack 5.1 )? Of zijn het tulp ingangen: 1 linksvoor en 1 linksachter? Iemand een duidelijke conclusie? Gaan de games goed werken of moet ik toch uitzien naar een ander setje?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Verwijderd

volgens mij is het de bedoeling dat je je geluidskaart via de optische uitgang aan die boxen koppeld.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2002 19:05 . Reden: TYPO :( ]

• Apothor
En kan via die kabaal dan het vierkanaals geluid voor eax/a3d worden doorgezonden? Ik dacht dat daar alleen PCM stereo of AC3 door kon?

• Apothor
Schopje...

Verwijderd

Nope, meerkanaals geluid dus alleen mogelijk via AC3(eigenlijk alleen DVD's), de rest blijft stereo.

• Apothor
Yep! Maar als je gescheiden stereo voor en achter hebt, dan heb je dus de vier kanalen benodigd voor eax/a3d. En AC3 is idd meerkanaals, maar wordt denk ik niet ondersteund door spellen :).

• Apothor
Niemand?

Verwijderd

Games etc. zullen alleen maar werken met stereo, aangezien er geen rear-ingangen zijn.
Voor normaal analoog geluid zul je een 2x RCA-->3,5mm minijack kabel moeten kopen.
RCA is gewoon hetzelfde als tulp.

• Apothor
Mmmm ik volg je niet helemaal. Wat bedoel je met:
Voor normaal analoog geluid zul je een 2x RCA-->3,5" minijack kabel moeten kopen.
RCA is gewoon hetzelfde als tulp.
Als ik die 2 mini-jacks in die RCA ingangen gooi dat ik wel vier kanalen heb? Elke RCA ingang een stereo signaal doorgeven?
Of begrijp ik je niet goed?
Zowel dan bestel ik het ding nu, want ik heb hier nog wel een paar mini-jacks rondsllingeren!

Verwijderd

1 RCA is maar 1 kanaal(links of rechts), dus je hebt 2 RCA uitgangen nodig voor 1 stereo signaal, logisch toch?

• Apothor
Conclusie: een perfect setje, maar totaal ongeschikt voor gamen in a3d of eax :(. Ok bedankt voor je hulp!
Btw hoe noem je dan de uitsliuting waar je zo'n mini-jack inramt; de aansluiting dus waardoor een stereo signaal kan?

Verwijderd

3,5mm minijack.
Het euvel wat dit setje heeft geldt in iets mindere mate ook voor de Creative DTT 3500 en Inspire.
Dit zijn setjes met een ingebouwde AC3(en op de 5700 ook DTS) decoder, ze missen echter een center ingang voor een standaard 5.1 geluidskaart, 5.1 is op deze setjes alleen mogelijk via AC3 of via de speciale Digital DIN van Creative

• Apothor
Die losse center boeit me niet: die heb ik toch niet nodig alleen bij DVD;s en daar heb ik een optische uitgang voor. Alleen dat gebrek van die rear kanalen zit me dus dwars :(.

Pagina: 1