Toon posts:

[PHP]cu2 - site maken*

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey people,

ik ben een soort van cu2 site aan het maken,
mensen komen, vullen een lijstje in met onderanderen:

naam ($naam)
nickname ($nickname)
enz.

dan klikken ze op Opslaan, en wordt hun profiel als volgt opgeslagen:

$naam.html en als de NAAM dan al bestaat wordt het naam.1.html en dan naam.2.html enz.

Daar heb ik het volgende stuk script voor:

$create = ("$naam.html");
while (file_exists($naam . $i . "html"))
{
$i = $i + 1;
}
$fp = fopen ("$naam$i.html","w");
{
$i = $i + 1;
}

-----

dat werkt, als ze hebben opgeslagen staat de file op de server en kunnen ze uitloggen, nou wil ik als ze inloggen dat HUN eigen profiel word geopend,
hoe maak ik het script dat hun profiel word geopend in PHP3?

Iemand die me kan helpen? _/-\o_

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
'k Vind dit nogal een ranzige oplossing...

Waarom niet met een databank werken waar je info over de geregistreerde gebruiker opslaat?
Bij het inloggen haal je de gewenste info er dan weer uit.

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Nu online
En zorg in het vervolg ook even voor een betere titel.

Lees misschien eens dit topic door:
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Niet :?

Want hoe zou je ooit moeten weten welke $i bij die $naam hoort... Het lijkt mij ook niet echt handig om een $naam meer dan een keer toe te staan :?

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem, ik snap niet hoe een database werkt, en als ik dat hier vraag krijg ik van die k*t opmerkingen van, zoek zelf maar, enzo terwijl ik er al een half jaar naar zoek of ik krijg opmerkingen van "dat moet zo en zo' maar dan snap ik het nog niet want dan hebben ze van die moeilijke taal die ik dus nog niet snap! Dus moet het maar zo.

Maar zal het makkelijker zijn als hij niet die +1 erachter zet als hij al bestaat maar dat ze gewoon dan een andere naam moeten pakken.

En dan inplaats van opslaan als Naam opslaan als Nickname doen?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

D2k

analyse is het belangijkste
als je niet weet hoe je iets moet maken heeft de code geen nut.
coden is het eenvoudige deel van programmeren
typen kan iedereen en de syntax is ook niet moeilijk.
maar de analyse dus eeeeerst doorkrijgen wat je wil en welke stappen dat je er voor moet doorlopen moet je het coden maar uit je hoofd zetten.
Dus beschrijf nu gewoon eens op papier (ja met een pen) hoe je dit probleem kan oplossen
en ga het dan omzetten in code
dus niet eerst coden en dan denken hoe zal ik het eens gaan doen

tot zover
D2k teaches programming part 1 :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:15
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:44:
dat is het probleem, ik snap niet hoe een database werkt, en als ik dat hier vraag krijg ik van die k*t opmerkingen van, zoek zelf maar, enzo terwijl ik er al een half jaar naar zoek of ik krijg opmerkingen van "dat moet zo en zo' maar dan snap ik het nog niet want dan hebben ze van die moeilijke taal die ik dus nog niet snap! Dus moet het maar zo.

Maar zal het makkelijker zijn als hij niet die +1 erachter zet als hij al bestaat maar dat ze gewoon dan een andere naam moeten pakken.

Ik stel voor dat je dat gaat leren, het scheelt je een hoop werk en een hoop kb's op je server :o
Een database is namelijk veeeeeel makkelijker. Trust me. :)

Wat weet je niet van databases dan? :?
Weet je er helemaal nix van dan?

• ludo
Heb je alleen de beschikking over PHP3? Geen 4?

Als je ook met databases wilt leren werken zou je hier eens kunnen kijken: http://www.webmasterbase.com/article/527 Via deze tutorial heb ik namelijk ook de basics geleerd :Y)

Ow ja... je zou natuurlijk ook bij het eerste deel kunnen beginnen ;) Is misschien wat handiger... http://www.webmasterbase.com/article/228

• whoami
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:44:

Toen je klein was, heb je ook eerst moeten leren kruipen, dan gaan en dan pas kon je leren lopen.
Hier wil jij direct al kunnen lopen, terwijl je nog niet kunt kruipen.

Ik stel voor dat je je eerst maar eens gaat gaan verdiepen in databases. Wat ze zijn, wat je ermee kunt enzo.... Leer dan ook SQL en dan ben je al een hele stap verder. Je moet nl. wel wat geduld hebben, zoiets leer je niet even in één dagje.

SQL Tutorial

En kijk ook eens in de P&W FAQ, daar staan ook nog wel enkele handige links met tutorials ed.

Verwijderd

Topicstarter
neej had ik gedaan, dus eerst bedacht en toen gaan maken, maar toen stuitte ik dus op een niet voorgedacht probleem. Nu heb ik de oplossing dus:

Maar dan is m'n enige vraag nog:

Ze loggen dus in, ze gebruiken de login naam, die ook de file heeft,
dus als de file piet.html heet is hun login naam: Piet

wat is dan de php code om: piet.html te openen als piet inlogt?

Dan moet ie dus iets doen van:

open $nickname.html

Verwijderd

Topicstarter
Kermit schreef op 12 oktober 2002 @ 17:47:
[...]
Ik stel voor dat je dat gaat leren, het scheelt je een hoop werk en een hoop kb's op je server :o
Een database is namelijk veeeeeel makkelijker. Trust me. :)

Wat weet je niet van databases dan? :?
Weet je er helemaal nix van dan?
nee ik snap dus niet in welk programma ik een database/tabel moet maken of zo.
En overal staat van doe:"

create Table tablename

???maar waar dan????

• ludo
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:51:
[...]

nee ik snap dus niet in welk programma ik een database/tabel moet maken of zo.
En overal staat van doe:"

create Table tablename

???maar waar dan????
Je zult eerst MySQL of een andere database server moeten installeren :Y) Je kan natuurlijk ook in Access beginnen maar dat zal ik je maar niet aanraden...
Die database server is dan het programma waarnaar je opdrachten als SELECT dittendat moet sturen.
Lees nou eerst maar eens die tutorial die ik net ook al zei... daar staat het héél duidelijk in uitgelegd!

Check: http://www.mysql.com

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 12 oktober 2002 @ 17:49:

[...]

Toen je klein was, heb je ook eerst moeten leren kruipen, dan gaan en dan pas kon je leren lopen.
Hier wil jij direct al kunnen lopen, terwijl je nog niet kunt kruipen.

Ik stel voor dat je je eerst maar eens gaat gaan verdiepen in databases. Wat ze zijn, wat je ermee kunt enzo.... Leer dan ook SQL en dan ben je al een hele stap verder. Je moet nl. wel wat geduld hebben, zoiets leer je niet even in één dagje.

SQL Tutorial

En kijk ook eens in de P&W FAQ, daar staan ook nog wel enkele handige links met tutorials ed.
nee ik verdiep me al een jaar in databases, heb Microsoft Mysql server enterprise en al, maar ik snap het niet,

als ik lessen ga volgen zeggen ze meteen van:

create Table tablename
kolom1 varchar 1))
enz.

maar ze zullen niet even vertellen waar je dat moet doen, ik kan nou ook wel denken dat ik die op een blaadje moet tekenen :?

• whoami
  • Nu online
[nohtml]
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:54:
[...]

nee ik verdiep me al een jaar in databases, heb Microsoft Mysql server enterprise en al, maar ik snap het niet,
En je bent nog geen stap verder?
als ik lessen ga volgen zeggen ze meteen van:

create Table tablename
kolom1 varchar 1))
enz.
Je zult wel een of ander tooltje hebben waar je dat kunt intypen.
Zie ook dit:
Glimi in "Databases"
Misschien moet je de handleiding er maar eens bijpakken?

Verwijderd

Topicstarter
welke handleiding, van dit forum???
ik ben natuurlijk wel wat verder, ik weet hoe ik een server laat draaien op m'n pc, de dtabase aanmaak, dat is allemaal simpel, maar hoe duw ik zo een tabel in die database,
dan doe ik dus CREATE TABLE test (bijv. test = tablename dus)
en dan doe ik de rest erin, wat ik er dan in moet stoppen en dan zegt ie dat ut nie kan :S

• whoami
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:59:
welke handleiding, van dit forum???
Djeez, neen. Van MySQL. En misschien ga je best eens naar www.beginnersweb.nl.

Tweakers is een forum voor de wat meer advanced users.
ik ben natuurlijk wel wat verder, ik weet hoe ik een server laat draaien op m'n pc, de dtabase aanmaak, dat is allemaal simpel, maar hoe duw ik zo een tabel in die database,
dan doe ik dus CREATE TABLE test (bijv. test = tablename dus)
en dan doe ik de rest erin, wat ik er dan in moet stoppen en dan zegt ie dat ut nie kan :S

Lees gewoon even een tutorial over SQL (de taal) of de manual van SQL en kijk eens hoe je dat CREATE TABLE statement moet gebruiken. Je moet nl. ook aangeven welke kolommen er in die tabel enzo moeten komen.

(Ik heb de link hier al gepost, dus ik doe het niet meer opnieuw).

Voor de rest denk ik dat je of hier serieus met ons voeten aan het spelen bent, of je te lui bent om eens in die SQL tutorial te kijken.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.