Toon posts:

Vraagje over vermogensgebruik AMD systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op de HCC kijken voor een Duron 800 en waarschijnlijk een Abit KT7 (zonder RAID).
Hierbij zitten een geforce MX, 3 harde schijven, 1x cd-rom speler en 1x SCSI brander.

Heb ik dan nog genoeg aan m'n 235W voeding ?

Verwijderd

Ik denk het niet, sommige 'goede' 235Watt-ers kunnen het wel, maar dat verschilt nogal.

En met 3 harde schijven erin geef ik je weinig kans.

Verwijderd

Meer dan genoeg, het belang van een 300W wordt veel te vaak overschat,
Ik had een Athlon classic(vreet meer stroom dan een TB) met een Geforce DDR(vreet gigantisch veel stroom) en nog een hele zooi apparaten aan een 230W voeding hangen, draaide als een speer.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx,
Ik ga het gewoon proberen met m'n 235W voeding en al shet niet gaat kan ik altijd nog een andere kopen. Aangezien het bij jou, oppertweaker wel werkt ga ik er vanuit dat het geen problemen zal geven. Een geforce 2 MX verbruikt ook minder dan een Geforce DDR dus dan zal het wel lukken.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:19
Ik zou zeggen dat 300w toch wel nodig is maar je kan het altijd proberen met de voeding die je nu hebt

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:55
235 Watt Voeding is zat! ;)
Ik heb zelf ook een 235 Watt en er hangt genoeg in.

Specs: MSI K7T-Pro met Duron 600

2 Harde schijven + 2 Cdrom's
1 extra 8cmx8cm koeler
1 extra 486 koeler (voor vidkaart)
1 8-Watt TL-Looplamp

Das toch aardig wat, en nergens last van. :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Nou ik had een Asus A7V, een TB 750 en een Geforce 2 MX en 1 cd + 1 hd

zat een standaard (wel een flut ding) 250 W voeding in en die was gewoon TE zwak
dit moederbord van Asus eist dan ook 20 A op de 5V lijn, en dat kon deze voeding niet leveren (18A) dus het liep niet echt lekker, nu met een 300 W Inwin voeding loopt het perfect :)

Verwijderd

Dus het is inderdaat zo als je teweinig Wattage heb dan doet bv. je GF2delux kaart het ook niet goed (niet).. :?

want ik zit namelijk ook met het probleem dat ik volgens mij te weinig watts heb 200watt... :(

mmzz...

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

mijn classic athlon 500@650 op msi6167 loopt prima op 230 W. Drie harddisks en cdrom en vos32+cooler. Misschien mazzel ofzo, maar het is een standaard voeding van de cheapste kast van de funprice.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Pagina: 1