Toon posts:

[linux] problemen met bereiken server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een linux server geinstalleerd en deze hangt in mijn netwerk. Nu wil ik deze bereiken via ssh. Maar dit wil dus niet lukken... Ik heb met nmap gekeken welke poorten open staan, dit is oa poort 22 voor ssh. Vanaf de localhost kan ik wel connecten, maar op geen mogelijkheid vanaf een andere computer. Pingen naar de linux bak gaat gewoon goed maar voor de rest niet. Vanaf de linux bak kan ik wel alles bereiken. Nu heb ik in /etc/hosts.allow het ip van deze computer gezet maar zonder resultaat. Toen de httpd gestart, zelfde verhaal. Wel te bereiken vanaf de localhost maar niet vanaf buiten.
Wat zie ik hier over het hoofd?

Het gaat om RedHat 8.0, bij de installatie heb ik voor server gekozen met medium firewall settings.

Verwijderd

check dan je firewall settings... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:37:
check dan je firewall settings... |:(
Sorry ik ben geen linux goeroe.
Dus Hoe? Waar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op m'n stage op 2 computers Redhat 8.0 geinstalleerd en heb nu dus weer hetzelfde probleem. Alleen nu kan ik het niet oplossen door in het rh setup tooltje de firewall settings aan te passen want hij zet hem automatisch weer op full?! Dit geldt voor beide computers. Ik heb 3x RedHat opnieuw geinstalleerd met alle 3 de mogelijke firewall settings, full, medium en none maar dit mocht niet baten. Na elke install staat de firewall setting gewoon op Full en dit is met geen mogelijkheid te veranderen. Iemand enig idee hoe dit komt, en beter hoe ik dit kan oplossen.
(In welke config file worden deze settings opgeslagen?)

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Dit kan je opzoeken, maar even snel:
Je kan zoeken of het een firewall probleem is door de firewall (tijdelijk) uit te schakelen met:
service iptables stop
Als het probleem er daarna nog steeds is weet je dat je het niet in je FW hoeft te zoeken. ;)
Verder is het zo dat de firewall-instellingen in RH8 wat moeilijk te wijzigen zijn i.v.m. een onduidelijkheid/bug in het instel-scherm. Lees goed wat er staat, en het moet je lukken om de instellingen te wijzigen.
Mocht je het zelf willen doen, kijk in /etc/sysconfig.iptables.

Leven is meervoud van lef

Pagina: 1