XS4ALL Shell, TCL Installeren?

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
Ik heb google gebruikt en de search van tweakers maar kon niks vinden...

1.
Bij een account van XS4ALL (ADSL) heb je toegang tot de shell,

nu is het zo dat ik daar een eggdrop wil op draaien (als background process),
ik heb eggdrop gedownload en geupload.

het uitpakken gaat nog prima, maar bij het compilen heeft ie TCL nodig, en dat staat waarschijnlijk niet op de XS4ALL shellbak...

weet iemand hoe ik TCL daar op kan installeren (eventueel dat het alleen gebruikt wordt door mezelf)...

kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe het moet?

2.
Ik wil op de zelfde bak ook nog eens PsyBNC installeren, hoe gaat dit in zijn werk want die shell's IP is een IP voor publiek, moet ik dan een poort aangeven waar hij op draait?

ook hiervoor heb ik TCL nodig voor het compilen...

Hoe installeer ik TCL op de XS4ALL Shell?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:40

Niek

f.k.a. The_Surfer

Wat je het beste kan doen is eggdrop en PsyBNC op je eigen pc compileren. Met eggdrop heb je de optie "make static" (je compileerd dan de TCL libraries mee), ik heb geen idee of PsyBNC dat ook heeft.
Overigens vraag ik me af of XS4ALL zo blij is als je bots op je shell draait, meestal is eht niet toegestaan.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 13:20
zowiezo killed xs4all die applicaties... ze zijn niet gewenst.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, je kan altijd dingen 'naar' je homedir compilen en installen... maar idd, dat soort servers is daar eigenlijk niet voor bedoeld en je hebt kans dat je een italiaanse puntschoen van XS4All tegen je aan krijgt als je dergelijke dingen op hun bak installeert ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 15:14

_nethack

We're all MAD here

Zoald fetcher al zegt, dat kan helemaal niet. Er loopt daar een proces dat processen afschiet van gebruikers die niet zijn aangemeld. Als je dus iets wil laten draaien moet je een telnet/ssh sessie naar die machine openhouden.

edit:
Ohjah, lees de motd eens van machines waar je op aanlogt :{
Please do not run IRC proxies (such as PsyBNC or EZBounce) or any other proxy servers on this server.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself