Toon posts:

hub kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik op letten als ik een hub wil kopen.

Ik heb nu een netwerk via usb naar usb, maar dit werk gewoon niet goed, dan wel en dan weer niet ik heb al van alles geprobeerd?? of heb je dit probleem ook met een hub.

dus daarom deze vraag over een hub

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je nu USB naar USB hebt, dan heb je toch geen hub nodig, maar alleen een UTP cross-kabel en 2 netwerkkaartjes?

They made me do it.

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
Ik zou gewoon geen USB netwerk nemen. dat werkt meestal niet en als het wel werkt is het traag. zou gewoon via een ethernet kaart doen. dus dan in iedere pc een netwerk kaart 10/100Mbps en dan een hub of een switch als je meerdere pc's (meer dan 2) aaan elkaar wilt connecten

Verwijderd

Ik neem aan dat je ethernet gaat gebruiken ipv USB. Let op de prijs! Voor een standaard netwerk voldoet elke hub. Je kan ook een switch overwegen. Bij een hub wordt data naar alle aangesloten computers gestuurd en bepaalt elke computer of de data wel of niet voor hem bestemd is. Een switch stuurt data naar een individuele computer aan de hand van het MAC adres v/d netwerkkaart. Dat werkt iets sneller. (correct me if i'm wrong).
Gewone hubjes zijn bijna allemaal hetzelfde. Ikzelf gebruik een standaard 8-poorts switch van Safeway a ongeveer €60. Werkt prima.
Check ff de pricewatch en vraag & aanbod op de frontpage.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:27
als we dan toch bezig zijn neem een goedkope switch (10/100) voor 50 euro een paar netwerk kaarten voor 10 euro en een stukie kabel voor 50 eurocent de meter.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in beide pc een ethernet kaart zitten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:37:
ik heb in beide pc een ethernet kaart zitten
Je hebt maar 2 pcs? Dan kan je met een crosscable gewoon direct de computers verbinden en heb je niet eens een hub/switch nodig.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Lees hier eens een stukje in:
FAQ Network Troubleshooting
Beetje veel onder het basis niveau, dit topic :X

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.