Toon posts:

VPN encryptie berekenen Integer of FP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af: Het encrypten/decrypten van IPSEC vpn verkeer. Is dat nu een Integer of FloatingPoint (FP) aangelegenheid ?

Oftewel, moet de CPU sterk zijn op het gebied van integer numbercrunching of juist sterk zijn in het FP departement.

B)

Verwijderd

IPSec maakt meestal gebruik van DES of 3DES, waarbij de key of eenmaal of driemaal over data heen gehaald wordt. Zover ik weet, maakt DES gebruik van integers, vergelijkbaar met RSA, die gebruik maakt van twee priemgetallen.
Dus zal je een CPU nodig hebben voor integer-calculaties.

Verwijderd

Topicstarter
Schupske

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Euh.... je antwoord staat er al :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Traag schreef op 13 oktober 2002 @ 23:09:
[...]

...eens een mod, altiujd een mod... hé traag ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Dirk-Jan schreef op 14 oktober 2002 @ 06:16:
...eens een mod, altiujd een mod... hé traag ;)
Hoe bedoel je :?

Ik ben gewoon een vaste PNS bezoeker die toevallig crew is geweest. Staat verder los van mijn bovenstaande opmerking ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

ipsec is geen protocol, maar een verzamelbak van protocollen/encryptie methodes, dus hierop is geen eenduidig antwoord te geven...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, then narrow it down to het berekenen van de encryptie.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Traag schreef op 13 oktober 2002 @ 23:09:
[...]

Sterker nog , het schoppen van een topic in PNS binnen 24 uur heeft totaal geen nut.
PNS is forum technisch namelijk zo geconfigged dat een topic met gemak 2 a 3 dagen in de index blijft staan.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:03:
Hallo,

Ik vroeg me af: Het encrypten/decrypten van IPSEC vpn verkeer. Is dat nu een Integer of FloatingPoint (FP) aangelegenheid ?

Oftewel, moet de CPU sterk zijn op het gebied van integer numbercrunching of juist sterk zijn in het FP departement.

B)
DES, 3DES, AES, MD5, etc zijn allemaal op integers gebaseerd. MAW : Integerberekeningen.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

igmar schreef op 28 oktober 2002 @ 11:47:
[...]

DES, 3DES, AES, MD5, etc zijn allemaal op integers gebaseerd. MAW : Integerberekeningen.
De reden hiervoor is trouwens dat je geen FP bewerkingen in kernel space kan gebruiken. (tenminste, met 2.2.x was dat zo)
Pagina: 1