[DiVX] Beeld loopt soms uit

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Na het bekijken van de zelfgemaakte DVD-rip van American History X bemerkte ik dat er een aantal dingen niet helemaal goed waren gegaan. Ik zal eerst beschrijven welke rip-methode ik gebruik.

• VOB's rippen naar harddisk, SmartRipper
• DVD2AVI & Vfapi voor het creeeren van een fake-AVI
• NanDub 1.0rc2 voor 2-pass DiVX 3.11 encoding

Ik heb geript op 1400 kbps, maar dat moet er natuurlijk niets mee te maken hebben. Ik heb op zich best veel ervaring met het rippen van DiVX, maar het probleem wat ik nu heb komt wel vaker voor in mijn eigen rips. Bij de rip van American History X was het echter wel een beetje erg. Wat is er aan de hand ? Zie de volgende screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/americanhistoryx.jpg
Klik voor de 1:1 weergave van 640x480.

Dit is dus het probleem. Het lijkt wel of een groot aantal pixels niet goed wordt 'geupdate', want bij het volgende keyframe is het beeld weer goed. Het gebeurt wel vaker, vaak 1 keer per film, maar bij American History X gebeurde het minimaal 6 keer !

Ik gebruik BSPlayer om de DiVX af te spelen, maar met mplayer2.exe is het probleem hetzelfde. Ik heb de Nimo Codec Pack 5 build 8 geinstalleerd, full install, natuurlijk op de 3 opties na waarvan tijdens de install wordt aangegeven dat je ze moet uitschakelen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, en is er iemand die er een oplossing voor weet ? Kan het te maken hebben met het feit dat ik de thread priority van het encoden op 'idle' instel, en ondertussen met de PC verder werk ? Lijkt me niet he !

Mother, will they like this song?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het ligt aan de DivX, ik heb het zelf ook wel eens gehad op dezelfde manier waarmee jij ript, maar ook wanneer ik alleen NanDub gebruikte (source was een eigen gecapturede ongecomprimeerde avI).

Op de plek waar je dat krijgt mis je een aantal frames. Ik krijg dat alleen als ik de pc voor andere dingen tegelijk gebruik, of als ie heel veel staat te laden van de HDD.
Ook gaat mijn 2de HDD na een tijdje op standby, als die dan weer wakker wordt hangt ff het hele systeem en dan krijg ik dit d8 ik ook.

Wel groot trouwens 640x480, je haalt vaak betere resultaten met een resolutie van 512x nog wat, DivX is niet gemaakt voor grote resoluties :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Dus als ik de PC enkel laat encoden, zonder verder activiteiten te verrichten, moet het allemaal goed gaan ?

Wat dat 640 x 480 betreft, ik vond het wel een mooie resolutie, zeker omdat ik 2 CD's gebruik terwijl het geluid 192 kbps stereo is, wat dus niet veel ruimte inneemt. Er blijft dus veel over voor het beeld, waarbij 640x480 een erg redelijke resolutie is.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Beetje vreemd.

Dit soort resultaten krijg je normaal gesproken alleen als je een kapotte .avi repareert met DivFix. Bij een eigengemaakte divx heb ik dit nog nooit gezien.

Je hebt toch niet per ongeluk een andere codec dan 3.11 alpha? Nandub kan echt alleen met precies die codec werken. Als je de VKI-patch hebt geinstalleerd ben je al de lul.

Siditamentis astuentis pactum.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Hoe kan ik dat controleren dan ? Kan me niet herinneren dat ik die VKI patch ooit heb geinstalleerd, tenzij die bij de Nimo Codec Pack word geleverd.

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb dat probleem ook gehad en bij mij kwam het door de software die bij mijn ATI radeon zat, het ATI multimedia center toen ik die de-installeerde was ik in een klap van al die problemen af, heb jij soms ook een multimedia center van je videokaart geinstalleerd, zoja zou ik daar eens naar kijken.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb wel het ATI Multimedia Center geinstalleerd (de nieuwste van de website) onder Windows 2000, maar dat lijkt niks uit te maken.
Ik heb er overigens ook zelden nog last van.
Nimo Codec Pack heb ik ook geinstalleerd.

Het meeste wat ik opsla als DivX 3.11 met Nandub zijn MJPEG gecomprimeerde AVIs gecaptured met die Radeon 8500.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik zal denk ik binnenkort ook maar es overgaan op Win2K naast XP... lijkt me zo te lezen beter voor het encoden, en als ik dan ook nog es van mijn computer af blijft moet het probleem over zijn :)

Pagina: 1