[XP] Bat bestand bij Geplande Taken werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ik heb een bat bestand wat ik automatisch wil laten uitvoeren. Heb dus een geplande taak aangemaakt die dit bat bestand zou moeten uitvoeren. Ingesteld vanaf 8.00 's ochtends tot 22.00 's avonds elk half uur. Als ik echter bij de taak op uitvoeren kies, dan gebeurt er niks.
Norton LiveUpdate en Virusscanner staan ook in de geplande taken, en die werken wel.

Juist

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Draait de Scheduler-service wel?

Virussen? Scan ze hier!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ja, anders kan Norton toch ook niet automatisch scannen 1 keer in de week, en automatisch updaten?

Juist

Verwijderd

norton doet dat automatische hoor, heeft en ingebouwde scheduler voor dat soort dingen.
ik heb nog nooit norton in mijn task scheduler gezet.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ik ook niet, Norton zet zich er zelf in bij de geplande taken, anders kan je toch niet aangeven waneer hij gaat scannen.

Juist

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Als je nou es even gaat zoeken op inet vind je heus wel een 3rd party proggie die je taak wel voor je wilt runnen en mischein zelfs een fatsoenlijke taak aan kan maken :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

bull de taskscheduler werkt perfect... alleen moet natuurlijk wel uitgevoerd kunnen worden door een account met voldoende rechten... bijv je gebruikt local system account en er staat een net use regeltje in... dan gebeurt er dus niks... wil je weten of je batch echt niet runt of dat het fout gaat tik dan als eerste in de batch:

echo %date% >c:\temp\check.log
echo batch wordt uitgevoerd >>c:\temp\check.log

en controleer of het bestandje check.log er staat... bestaat het filetje dan werkt de scheduler, alleen werkt je batch niet...

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Als ik die regel in het batch bestand zet, dan wordt het log bestand gewoon aangemaakt, staat dit in: do 17-10-2002
Maar verder gebeurt er niks. Als ik het bat bestand met de hand opstart werkt hij echter wel gewoon.

Juist

• Smurff
  • Niet online
schedule het dan met AT

Verwijderd

Jeldert schreef op 17 oktober 2002 @ 18:58:
Als ik die regel in het batch bestand zet, dan wordt het log bestand gewoon aangemaakt, staat dit in: do 17-10-2002
Maar verder gebeurt er niks. Als ik het bat bestand met de hand opstart werkt hij echter wel gewoon.
zoals ik al zei... een rechten probleem... schedule de batch onder je eigen account ipv het system account en dan werkt het wel... (met at gaat het zeker niet lukken aangezien die altijd het system account gebruikt)

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Maar dan moet ik zeker wel een wachtwoord op m'n account zetten :(
Had namelijk eerst ook onder mijn naam geprobeerd, alleen dat wou niet omdat er geen w8w opzit. Ben namelijk enige actieve gebruiker op die pc.
Oh ja, kan automatisch inloggen met TweakUI, dus zal ook wel met ww werken, vanmiddag maar eens testen.

Juist

Verwijderd

je kan natuurlijk ook jezelf kopieren en dat account specifiek gebruiken voor batches uit te voeren...

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:25:
je kan natuurlijk ook jezelf kopieren en dat account specifiek gebruiken voor batches uit te voeren...
Maar die hoeft dan toch niet ingelogt te zijn? Kan gewoon op mijn account inloggen en dan bat bestand als die andere gebruiker laten uitvoeren?

Hm, net getest om uit te voeren als Administrator met w8w terwijl ik onder eigen account ben ingelogd, maar dat werkt niet. Als eigen account uitvoeren met w8w werkt wel.

Juist

• Smurff
  • Niet online
Schedule met AT en dan starten met startup scripts

kan zien of ie draat door cmd te openen als admin
Pagina: 1