If it aint broke, fix it till it is!
[edit]
Ow, die V+ is dus de pluspool van je aansluiting, 12 V is het (positieve) verschil met de aarde (streep-dingskes)
Zo scherp als een voetbal!
/\/\/\ is een weerstand (Amerikaans symbool)
|( - Weet het niet zeker - Tantalum Condensator
Die andere is de GND
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Verwijderd
/me snapt hier helemaal niks van
Dat zal dan wel het verschil zijn tussen "dot" en "bar" mode. Geen idee... * Reptile209 is ook maar een eenvoudig Chemicus-in-opleidingVerwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 16:22:
Hoe komt het dat de RHI (dus de maximuminput) gewoon aan de ground zit? Dan wordt de maximuminput toch 0 volt?
/me snapt hier helemaal niks van
Ja. Check. En elke V+ naar de 12 V pluspoolVenxir schreef op 12 oktober 2002 @ 16:23:
dus elk symbool met 3 streepjes moet naar de - pool?
Staat er bij, conect to pin 3Venxir schreef op 12 oktober 2002 @ 16:25:
ok dan ben ik nu alweer wat verderen dat punt naast de 10 ledjes waar de tekst bij staat gaat ook naar de +-pool?
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Verwijderd
Je zou dan de verbinding tussen 'mode' en 'ref adj' moeten verbreken en de ground op 'ref adj' moeten aansluiten en de V+ op mode!
Verwijderd
dat zigzagding weet ik ook niet, ik denk een variabele weerstand, omdat het ook aan een adjust ingang zit. dus die zal zijn om de gevoeligheid in te stellen van de vumeter.
de onduidelijkheid over mode: je kunt natuurlijk niet de 12V op de aarde aansluiten. dan sluit je de bende kort. doe er dus of 12v op of aarde.
je kiest: hoge spanning of lage. dus bv als er 12v opstaat dan kiest ie dot en is ie met aarde verbonden dan is ie bar.
laatste deel wat duidelijker gemaakt
Het lijkt erop dat C1 niet per se nodig is, maar dat hangt waarschijnlijk af van de stabiliteit van de voedingsspanning (+12V) die wordt aangeboden. Een c'tje extra kan natuurlijk nooit kwaad...
Het /\/\/\/\ tekentje is inderdaad zoals hierboven al aangehaald, het Amerikaanse tekentje voor een weerstand.
[ Voor 0% gewijzigd door Hoppie op 12-10-2002 16:38 . Reden: Opmerking over weerstand toegevoegd. ]
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| RHI REF OUT REF ADJ MODE |
______________________________________________________|
| | | |
------------------o----/\/\/\----o \
| o \ o
----- | |
--- | |
- ----- +12
---
- |
Dat daar helemaal rechts is dus een schakelaartje om te schakelen tussen ground of +12 V, waarmee je dus de mode in kunt stellen.
Verwijderd
ik heb
2 ic`s
2 potmeters
2 weerstanden en 2 uhh tonnetjes..
me is elektro noob
20 blauwe leds
Verwijderd
Misschien kun je het printje van Exter kopen? Kost je een paar eurotjes maar ziet er 10000 keer mooier uit!!! Ik kan hem met geheel mijn hart aanraden ik heb hem ookVerwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:36:
wie heeft er een schema voor een stereo vu meter>??
ik heb
2 ic`s
2 potmeters
2 weerstanden en 2 uhh tonnetjes..
me is elektro noob
20 blauwe leds
Verwijderd
En ja ze hebben een stereo vu schakeling.
Verwijderd
Die twee(pen 6 en 7) liggen via een weerstand aan massa.
De referentiespanning is nu gelijk aan de referentiespanning van het IC, 1,2V dus. Rhi=1,2V en Rlo is nul Volt.
Dat betekent dat er bij een ingangsspanning van 0V geen LEDjes oplichten en bij een ingangsspanning van 1,2V lichten ze alle 10 op.
Pen 9 bepaalt of het IC in BARmode of in DOTmode werkt.
Als pen 9 verbonden wordt met V+ werkt ie in BARmode en als ie nergens mee verbonden wordt werkt ie in DOTmode.
In het schema ligt pen 9 aan massa, dat kun je beter niet doen, dan doen ze vaak raar, wel kan ie aan pen 11, maar gewoon los is ook goed.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Verwijderd
Optie: maak een mono, doe dit 2 x op 1 printje, koppel 1 aan linkerkanaal, de 2e aan het rechterkanaal, en je hebt een stereo uitvoeringVerwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:36:
wie heeft er een schema voor een stereo vu meter>??
Verwijderd
Dat gaat helaas niet werken....McFizban schreef op 13 oktober 2002 @ 11:48:
Laat gewoon IC1 en C1 weg op de plaats van P2 zet je een 10 nF condensator. De ene kant van de condensator zit aan pin5 van IC2 op de andere kant zet je je audio signaal.
kijk maar naar het resultaat en het printje op z'n site: http://members.home.nl/lodio/audiovu.htm
Verwijderd
dus de ledjes wil ik nagloeiend hebben
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
dit schema scheelt me wel 18 weerstandjesVerwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 00:18:
Mischien helpt dit ... http://www.heatseekerz.ne...age=articles&articleid=47
ow nee toch niet