Toon posts:

widexs of vuurwerk -> eigen ervaringen svp

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een domein, die nog beschikbaar is en ik vroeg mij af wat jullie ervaringen waren met vuurwerk c.q. widexs.

Hiermee bedoel ik: helpdesk( + bijv. openingstijden), service, snelheid, uptime, eigen ervaringen etc. etc.

Alsjeblieft serieuze antwoorden, aangezien ik van mijn idee een erg groot project wil maken ...

Alvast heel erg bedankt,

Jasper

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik heb al een tijdje een widexs Virtual Server... En ik ben er zeeeer te spreken over. Weinig downtime, snel

Vuurwerk, heb ik sinds kort ook mee te maken. En daar lijkt me de helpdesk beter te zijn, maar die WNServer die zij gebruiken voor hun Webserver is gewooon K*T :(, En ik heb het gevoel (lees GEVOEL) dat PHP/MySQL trager is.

Advies ga lekker naar WideXS zijn goed, helpdesk iets minder. Maar daaar is overheen te komen

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je antwoord!

Iemand?

Verwijderd

Als toevoegingkje op wat LuCard zei:

Ga gewoon voor WideXS, als hun shit beter is heb je toch geen helpdesk nodig....

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

100% WideXs, vuurwerk :r

is mijn (persoonlijke) mening

Verwijderd

Nou, kijk....
Ik heb dus mee geholpen aan de website van onze school (www.ccnv.nl) en die gasten hebben hem laten hosten bij vuurwerk.... Qua helpdesk enzo zou ik het niet weten, das mijn pakkie aan niet namelijk :)), wij doen enkel het flash/html gebeuren.... de rest is ons niet gevraagd namelijk. Maar de uptime is gewoon goed.... Ik heb nog niet mee gemaakt dat ie down was namelijk.. :)

Verwijderd

Ze zijn beide goed is mijn ervaring.

Verwijderd

Ik heb een tijd lang een virtualserver gehad bij WideXS, beviel goed. Sinds kort hebben we een eigen server staan bij WideXS, en als je dat vergelijkt met een virtualserver, dan zijn virtuals wat trager, magoed..

Helpdesk: is prima vindt ik, soms zelfs buiten kantooruren antwoord. Als je een eigen server hebt hoef je overigens totaal geen support te verwachten, zelfs het goedzetten van de hostname is dan al teveel gevraagd...

Maar bij een virtualserver-account hoef je zelfs nergens aan te denken.

Security staat hoog bij WideXS, zodra er updates zijn wordt het meteen ge-update, altijd nieuwste versie's PHP e.d, in tegenstelling tot vuurwerk, waar nog oude PHP3.0.x versies draaien.

Een oud-widexs-sysadmin werkt nu bij widexs, beheert de Apache servers (kun je dus WEL krijgen als je er om vraagt!), maar die gast mag gewoon geen nieuwe updates installeren...

Verwijderd

Topicstarter
WideXS wordt het dan!

De offerte is al aangevraagt; morgen effe faxen!

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Is een goede keuze. Ik heb ruim een jaar geleden begonnen met een hostpakket bij Vuurwerk. Toen erg goedkoop en de service was goed. Vuurwerk is erg hard gegroeid en dat is te merken.
Het duurt lang voordat de koop van een domeinnaam rond is. Ten eerste krijg je de contracten per post en kun je ze alleen per post terugsturen (vroeger kom je ze nog terugfaxen). Als je dat gedaan hebt kan het best nog 2 tot 3 weken duren voordat het allemaal rond is. Bij Widexs krijg je de contacten per mail en kun je na ondertekening terugfaxen. Verder garanderen ze dat ze binnen 12 kantooruren de aanvraag zullen indienen bij de stichting. Ik heb 14 domeinen bij hun staan en bij alle aanvragen heeft het niet eens 12 uur geduurd.

Verder is Widexs ook een stuk geodkoper dan Vuurwerk. Vooral als je een domein koopt die je nog niet direct wilt gebruiken. Voor het eerst jaar scheelt je dat toch weer 35% en de 2e en volgende jaren is dat 65% ten opzichte van Vuurwerk.

Een extra voordeel van Widexs is dat je hun DNS zelf kunt aanpassen. Stel je hebt een domein bij Widexs gekocht maar geen hostpakket bij hun, dan kun je de DNS gratis aanpassen naar een ander IP adres. Ook buiten Widexs. Leuk voor alle kabelmensen met een vast IP adres.

De groei van Vuurwerk is denk ik de oorzaak dat ze erg langzaam zijn geworden. Dit is iniedergeval de reden dat ik mijn domeintjes die nog bij Vuurwerk staan tegen het einde van het jaarcontract verhuis naar Widexs.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Niels wat voor systeem heb je daar bij WideXS staan??

Verwijderd

Topicstarter
Tering, die gasten zijn snel!

Vanochtend om 10 uur al email binnen, en om 12 uur een update!

Dat terwijl ik hem gister om 19:00 pas heb gefaxt ...

Wauw!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Niels wat voor systeem heb je daar bij WideXS staan??[/quote]PIII500 / 128 meg / 20 gig HD / RH Linux 6.2

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
Hoe gaat dat nou ? je eigen server neerzetten bij WideXs ?

je gaat daar gewoon heen met die server onder je arm (na eerst ff gebeld, gefaxed whatever) en je hangt hem in een rack ?

of doet widexs dat voor jou ? en hoe zit het met hardware updates ? mag je nogwel bij je eigen server om bijvoorbeeld een Harddisk toe te voegen ofzo ? of mot je dan eerst vragen of ze de server er uit halen en mot je hem dan weer mee nemen ofzo ?

ennuh kost je eigen server ECHT maar 175 piek/maand ? (als je onder die 20Gig blijft teminste?)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>je gaat daar gewoon heen met die server onder je arm (na eerst ff gebeld, gefaxed whatever) en je hangt hem in een rack ?[/quote]Exact. Om het even heel letterlijk te zeggen: neerhangen > kijken of ie ping > opzouten.

Je mag em trouwens zelf erin hangen.. of tenminste, dat had ik wel gedaan (lukte die gast amper :))<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ennuh kost je eigen server ECHT maar 175 piek/maand ? (als je onder die 20Gig blijft teminste?)[/quote]Yeah, excl btw :)
Pagina: 1