ProgrammaŽs om internet te delen.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 14:01

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Ik heb als het goed is vanaf maandag internet via adsl en dat wil ik gaan versprijden over mijn netwerk zodat iedereen op internet kan.
de computer waar de internet binnen komt is een P1 166 met win98se, 48 ram en te veel schrijf ruimte (tis ook beetje een file servert). Die hangt aan een switsc waar 2 computers, een laptop en nog een hub aan hangen waar nog 2 pcs aan hangen. (totaal moet er dus internet komen op 4pcs en een laptop). k dit was de situatie schets.
ik ben al een beetje op zoek gegaan naar eventuele programmas om internet te delen. ik stuite toen op winroute lite en op avrit soho.

En nu vroeg ik me af welke beter is voor het te delen van internet of zijn er betere alternatieven?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
kan dat soho eigenlijk ook poortjes mappen ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Geckoo schreef op 12 oktober 2002 @ 16:06:
Ik heb als het goed is vanaf maandag internet via adsl en dat wil ik gaan versprijden over mijn netwerk zodat iedereen op internet kan.
de computer waar de internet binnen komt is een P1 166 met win98se, 48 ram en te veel schrijf ruimte (tis ook beetje een file servert). Die hangt aan een switsc waar 2 computers, een laptop en nog een hub aan hangen waar nog 2 pcs aan hangen. (totaal moet er dus internet komen op 4pcs en een laptop). k dit was de situatie schets.
ik ben al een beetje op zoek gegaan naar eventuele programmas om internet te delen. ik stuite toen op winroute lite en op avrit soho.

En nu vroeg ik me af welke beter is voor het te delen van internet of zijn er betere alternatieven?
dit kan je het beste doen ipv met een programma (die op jouw computer draaid) of op een server met een router het voordeel is dat als jouw server/computer uitvalt je router lekker blijft doordraaien bij een programma is dit niet zo en dus kunnen mensen dan niet meer op internet dit is heel frustrerend voor de mensen die willen internetten en bezig zijn met internetten op je netwerk

ik weet niet hoe groot je netwerk is hoeveel computers maar het is een betere oplossing dat een programma (kan ik uit eravaring spreken) heb het zelf ook meegemaakt het is 1x een grote uitgave maar uiteindelijk zal je er veel plezier van hebben ik kan je de draytek vigor 2200e aanbevelen heb ik ook ik heb er nooit last mee :D makkelijk te configen (naja ik ben er bij de 1e keer 5 uur mee bezig geweest >:)) dus..

hopelijk heb je hier wat aan ;)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:27
wat dacht je van internet connection sharing. je hebt win98se en daar zit dat al in gebakken. je moet het alleen nog aan zetten. deze optie is te vinden bij netwerk en heet " internet connection sharing". dit is ook al DHCP als je dat wil
als je een server wil opzetten er meer controle er over wil hebben, dan zou ik je Sygate Home Network aanraden. goed en simpel.

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
Ik geef zelf de voorkeur aan de standaard internet connection sharing, want het werkt goed, kan automatich een verbinding tot stand brengen.
Ik heb hier ook ADSL en het werkt perfect.
Sygate kan dat ook allemaal, maar er zitten verder geen functies in die verder van belang zijn.

ICS werkt perfect hier. :)

Verwijderd

Winroute pro is okee. Daar kun je ook mee portmappen. Als je dat niet gaat gebruiken is ICS op win2k okee. Anders zou ik NT4 op je pc installen met winroute. Want win98 loopt standaard na een paar dagen vast.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Hoe deel ik Internet ?
+ search

Er is geen "beste" programma, iedereen heeft z'n voorkeur en we gaan hier geen opsommingstopic van maken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.