Toon posts:

overklokken voor beginners, softwarematig

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi there punks

Ik heb nog nooit overgeklokt/geöverklokt en wil toch een iets hogere kloksnelheid... Ik heb gehoord dat je dan de fsb van 133 hoger kan zetten met de juiste software... Ik wil het namelijk softwarematig doen....

thnx

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk dat je hier met de (tijdelijke) search behoorlijk veel over kan vinden.

Het is iig wel waar dat je jouw systeem kan overclocken door je FSB omhoog te schroeven, meestal kan dit wel in de bios.. Ik heb in de vluggigheid niet gezien of je specs in je sig staan, maar het lijkt me handig om deze even te posten.

Duik je bios in en kijk of het bij jou ook mogelijk is :)

Je kan trouwens het beste je FSB steeds in stapjes omhoog doen, dus bijv. eerst naar 135 daarna 137 etc.

Als dat je gelukt is en je wil nog verder, kan je weer terugkomen ;)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Laatste bezoek 12-10-2002 15:48
Aantal postings 3
Gemiddeld aantal postings per dag 1
Geregistreerd op Sunday 06 October 2002 21:07

Welkome @ GoT

je kan om te beginnen de FAQ te lezen:
FAQ

Verwijderd

Topicstarter
en wat is het ergste wat me kan overkomen bij deze soort van overklokken?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 15:51:
en wat is het ergste wat me kan overkomen bij deze soort van overklokken?
Dat je AMD, zeg dat je het zelf mag doen :D

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Serious Injury.....doorbranden van sommige elektronica

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Dat je PC hangt en je hem opnieuw op moet starten (en dan is de snelheid dus automagisch weer de orginele, omdat je het softwarematig doet)...

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Cpt.Morgan schreef op 12 oktober 2002 @ 15:53:
Dat je PC hangt en je hem opnieuw op moet starten (en dan is de snelheid dus automagisch weer de orginele, omdat je het softwarematig doet)...
Edit:
Verdicampo schreef op 12 oktober 2002 @ 15:52:
Serious Injury.....doorbranden van sommige elektronica
Softwarematig? Zal zo'n vaart niet lopen hoor...

Verwijderd

zoek effe het programma speedfan op daarme kan je overclocken, je moet het wel iedere keer als je opstart opnieuw goed zetten. maar het is zelf's voor de noop te begrijpen.

Verwijderd

MSI ondersteunt FuzzyLogic (inmiddels is versie 4 uit geloof ik), daarmee kan je gewoon in windows de FSB opschroeven. Best een leuk tooltje

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat softwarematig overklokken is :? Dan doet ie net alsof zeker? LOL :+ Overklokken is het sneller laten lopen van je hardware. Hoe je dat ook doet, er blijven risico's..

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 15:47:
hi there punks

Ik heb nog nooit overgeklokt/geöverklokt en wil toch een iets hogere kloksnelheid... Ik heb gehoord dat je dan de fsb van 133 hoger kan zetten met de juiste software... Ik wil het namelijk softwarematig doen....

thnx
Bij je MSI bordje heb je als het goed is het programma 'Fuzzy Logic' gekregen. Dit programma kan geheel automatisch je systeem overklokken. Start fuzzy logic en klik op auto. Hij gaat nu steeds een stapje hoger klokken, totdat je systeem in de soep loopt. Vervolgens gebruikt hij de laatst stabiele instellingen.
Dit is tamelijk veilig, maar je zal er nooit zover mee komen als met 'handmatig' overklokken.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
ik heb bij me gigabyte bordje easytune software gekregen, dat is een progsel dat automatisch kan overclocken, en meteen de stabiliteit van je systeem test bij 100% CPU, is dit goed, dan gaatie nog wat hoger, zo niet, gaatie terug.........
misschien dat MSI ook zowiets heeft

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

op mn soltek zit in het bios het proggie Redstorm overclocking....

wel funny, gewoon laten lopen, hij loopt dan alle FSB snelheden langs, net zo lang tot ie hangt. dan reset je, en pakt ie de hoogste setting die hij kon draaien, voordat ie vastliep, gaat daar 2/3 mhz onderzitten, en je kunt draaien...

Verwijderd

Ik heb dus zelf een soortgelijk systeem als "txvii" maar dat programmaatje Fuzzy Logic dat ook bij mijn MSI bordje zat doet er wel zijn tijd over. Na drie minuten zou het gefixt moeten zijn maar hij is na een kwartier nog bezig!? :Z

Iemand een ideetje?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:57
FuzziLogic, nieuwste versie is hier te vinden :) http://www.msi.com.tw/pro...ware/swr/spt_swr_list.php

Verwijderd

Tnx
Maar ik heb de nieuwste ook al geprobeerd, no luck.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Please man, ga naar je bios en oc,
dit is software matig oc,
en veel beter dan die progjes in windows/linux/what ever !
Gewoon stapje voor stapje je fsb verhogen,
eventueel je voltage verhogen,
en als dat lukt je geheugen mischien nog even oc !

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is toch echt faq-werk.. Lees de overclocking faq maar even... Daar staan de risico's ook in vermeld..

Tja en soms kun je softwarematig overclocken, soms ook helemaal niet..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.