ik wil mn MSI KT266 Pro gaan flashen naar een nieuwe bios. bestaat er grote kans dat het fout gaat en, als het fout gaat, kan ik het dan reverten door een cmos jumper te veranderen of heb ik dan een echt probleem?
Door je CMOS jumper te veranderen clear je je instellingen en gaat alles terug naar defaults. Dan verander je dus niet je nieuwe bios versie, maar alleen de instellingen. Als het mis gaat heb je echt een probleem, dus zorgen dat het niet fout gaat
(bij mij is het nooit fout gegaan iig)
Wanneer een Flash mislukt, dan treedt gewoonlijk de [url=//gathering.tweakers.net/forum/find/keyword/bootblock]bootblock[/url] in werking. Je kunt dan met een speciale opstartflop de originele BIOS image overheen flashen. Maar wanneer een flash gigantisch mislukt waarbij de bootblock ook wordt overgeschreven (komt vaak voor als de grootte/CRC van de te flashen BIOS niet overeenkomt met de bestaande BIOS), dan kun je het pas recoveren door te [url=//gathering.tweakers.net/forum/find/keyword/hotflashen]hotflashen[/url] of door een nieuw BIOS chipje te vragen bij de mobofabrikant
Check de MSI site alhier, staat precies hoe en wat inclusief recovery procedure
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()