Udma 133 in Asus a7v-133c

Pagina: 1
Acties:

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Weet iemand toevallig of het mobo van asus a7-v133c ook geschikt is voor udma133 ipv 100 ? Via een patch of een bios upgrade ofzo? Ik heb een maxtor disk die dat kan, dus wil ik het graag gebruiken ook, alle beetjes snelheid helpen dacht ik zo >:)

Verwijderd

geen idee - heb een a7v-266e bord en die ondersteunt ook alleen udma100.
heb hier ook nog een 133 schijfje op de plank liggen die erin moet

volgens mij heeft het te maken met je chipset, en is het flashen van je BIOS van het mobo of controller geen optie, mja kweet ook niet alles...

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Het helpt geen HOL in snelheid. UDMA 100 of 133 is de theoretisch maximaal haalbare overdrachtssnelheid over die bus. De snelste ide harddisk komt op dit moment rond de 60 MB/s dus UDMA 100 voldoet nog ruimschoots. Alleen als je meerdere schijven op 1 kabel hebt, akn het zijn dat UDMA 133 iets sneller is, maar sowieso is het handiger om elke harddisk op een apart kanaal te hebben.

Edit: B.t.w. welkom op GOT, banshee 97. Onthoud dat hier een heleboel te vinden is met de search en met de FAQ's en sticky topics die bovenaan de lijst staan. Kun je een heleboel van opsteken en is leuk leesvoer :) Veel plezier daarmee !

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.