[XP] Windows could not start because...

Pagina: 1
Acties:

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 06:17
Vandaag al de derde keer dat ik de volgende foutmelding kreeg:

Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Heb de oplossing al gedaan die hier staat:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-
us;Q307545

Maar wordt er zo langzamerhand goed moe van. :'( 8)7 Steeds opnieuw een format doen en een compleet nieuwe installatie van XP. Ik heb net een nieuw moederbord, processor, geheugen en HD. Dit is mijn systeem:
GigaByte GA-7VAX, Athlon 2100 XP+, 512 MB DDR geheugen
(PC2700) en een ATA133 Maxtor Harde Schijf

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je je geheugen al getest? www.memtest86.com? Een niet goed werkend register duidt vaak op brak geheugen.

• Vozze
Geheugen is goed. Heb het net getest. Weet iemand anders een oplossing, want 3 keer XP opnieuw installeren in 3 dagen is goed irritant! :(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
welke Filesystem gebruik je... wat voor Windows XP cd, en als je FAT32 draait, doe dan eens NTFS.... en kijk eens of het opgelost is, gebruik je een illegale Windows Xp cd, moet je niet zeuren en een nieuwe cd regelen... of KOPEN....

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

bladebla

<Piéééép>

Even nieuwsgierig, wat voor geluidskaart heb je?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Vozze
Heb m'n schijf geformateerd met NTFS. Dus daar ligt het niet aan. Originele CD geprobeerd, geen verandering.
Ik heb trouwens een SoundBlaster Live. Maar die had ik ook in mijn vorige configuratie, dus dat is het niet. Het heeft iets met die nieuwe configuratie te maken.
Sluit Windows XP misschien te snel af, voordat Windows vitale informatie kan wegschrijven?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MarkTheFOX schreef op 12 oktober 2002 @ 16:28:
Heb m'n schijf geformateerd met NTFS. Dus daar ligt het niet aan. Originele CD geprobeerd, geen verandering.
Ik heb trouwens een SoundBlaster Live. Maar die had ik ook in mijn vorige configuratie, dus dat is het niet. Het heeft iets met die nieuwe configuratie te maken.
Sluit Windows XP misschien te snel af, voordat Windows vitale informatie kan wegschrijven?
Maak je pc eens zo kaal mogelijk

1 reepje geheugen
1hd
1cdrom geen xtra kaarten.... je kent het wel... kaal mogelijk.. kijk eens of het dan gebeurt.. :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Dielie

*BURP!*

Sowieso Ghosten. Er is niets vervelender dan Win keer op keer installeren (zonder script). Office is mogelijk nog erger...

Hebbie al een integrity test gedaan op je nieuwe HD?

• Vozze
Vorkie schreef op 12 oktober 2002 @ 16:31:
[...]

Maak je pc eens zo kaal mogelijk

1 reepje geheugen
1hd
1cdrom geen xtra kaarten.... je kent het wel... kaal mogelijk.. kijk eens of het dan gebeurt.. :)
Naar mijn idee zou dit niet uit moeten maken. Voordat ik het nieuwe mobo erin had zitten deed alles ook perfect. Ik heb nu maar 1 HD, 1 reepje geheugen erin zitten. Ik denk toch dat het probleem ergens anders in zit...

• Vozze
Dielie schreef op 12 oktober 2002 @ 16:34:
Sowieso Ghosten. Er is niets vervelender dan Win keer op keer installeren (zonder script). Office is mogelijk nog erger...

Hebbie al een integrity test gedaan op je nieuwe HD?
Misschien een domme vraag, maar hoe doe je dat? Gewoon ScanDisk?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

Reptile209

- gers -

Nee, met een tooltje van de fabrikant, zie bijvoorbeeld http://www.westerndigital.com/

Zo scherp als een voetbal!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21

jaKKer

liev ;x She's on Fire

MarkTheFOX schreef op 12 oktober 2002 @ 16:08:
Geheugen is goed. Heb het net getest. Weet iemand anders een oplossing, want 3 keer XP opnieuw installeren in 3 dagen is goed irritant! :(
Ik heb het erger gehad 4 x windows 98 en 1 format in nog geen 24 uur :( (sorry moest ik ff kwijt )

• Vozze
Heb tooltje van de Maxtor site gedownload. Deze ziet mij HD niet eens. Nog maar een keer een complete format en FDISK.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

bladebla

<Piéééép>

Misschien ten overvloede, maar sluit je hd voor het maxtor progje wel aan op een IDE kanaal.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Vozze
bladebla schreef op 12 oktober 2002 @ 23:12:
Misschien ten overvloede, maar sluit je hd voor het maxtor progje wel aan op een IDE kanaal.
Heb een GigaByte GA-7VAX. Die heeft geen RAID controller. Maak gebruik van een ATA133 IDE connector.

Pagina: 1