Sony DAV-S880

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 22:28
Ik kwam een plaatje tegen in de nieuwe sony gids.
Een soort alles in een setje met een stevige prijs. Maar op zich leek het me wel een leuk setje, klein, redelijk specs. en 5x100W. Iemand hier die hem kent of al heeft gehoord

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 19:56

JeroenT

hoi!

Mijn broertje heeft de DAV-S800... leuk geluidje bij films dat wel , maar echt Hi-Fi zou ik het niet willen noemen ;)

Ik neem aan dat die iets grotere speakertjes niet zo veel gaan uitmaken in geluidskwaliteit

speakers horen van hout te zijn en niet in een alluminium behuizing :P

ohhja , ga gewoon ergens luisteren wij kunnen alleen onze eigen mening uiten :)

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:01

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Gezien, gehoord en verkocht! :)
(ik ben verkoper van audio/video)

Zeer mooie set die in tegenstelling tot veel andere sets ook zeer goed klinkt met gewone muziek. De DAVS-800 klonk al goed maar deze is nog net even beter, echt een aanrader!

Verwijderd

Alfisti schreef op 12 oktober 2002 @ 20:02:

Zeer mooie set die in tegenstelling tot veel andere sets ook zeer goed klinkt met gewone muziek. De DAVS-800 klonk al goed maar deze is nog net even beter, echt een aanrader!
hmzz laat me raden dat zeg je ook tegen al je klanten ;)

Verwijderd

Alfisti schreef op 12 oktober 2002 @ 20:02:

Hier post ook maar ff een verkoper. :+

Pros:
• Leuk design.
• CDRW en MP3 ondersteuning.
• 2-weg speakers.

Cons:
• Passieve subwoofer.
• Vage ab, vindt het aardig onoverzichtelijk voor sony kennende.
• Prijs + 1300 euro. |:(

Andere gemengde opmerkingen:
SACD ondersteunning is op zich wel tof cq. geinig maar waar en welke SACD zijn er nou interessant :?
Die demo-disc ben je gauw zat.

Do'h - Edit: Ik vergat me mening. |:(

Leuk als het je eerste setje is en wanneer je niet "audiofiel" bent.

Maar tis veel geld voor voornamelijk het design en de naam. De 2-weg speakers hebben redelijk hoge en midden tonen maar de lage tonen vallen altijd tegen.
Ook kun je het setje niet "lekker" opdraaien zonder dat het gaat vervormen.

Voor het normale stereo -cd, radio etc. - gebruik zijn de 2 (voor)speakers veels te licht. Leuk voor in je weekend huisje maar niets voor in je huiskamer.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 10:03

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 20:06:
[...]

Idd :/ Als het een verkoper was van een echte hifi zaak dan had er wel bij gestaan waarom :/

Ik ben helemaal geen fan van die alles in 1 setjes van Sony. Receivers doen ze goed net zoals dvd spelers, maar speakers zijn niks, net zoals de alles in 1 setjes.
Die dingen hebben echt een tekort aan echt hoog-hoog, klinkt een beetje blikkerig en ook dun, wat wijst op een behoorlijk tekort in laag-midden. En de subs...ach, die zijn wel aardig, maar niks om over naar huis te schrijven.

Als je is goed rondkijkt dan valt er vast wel iets anders leuks te regelen :) Bijvoorbeeld Energy Take 5 setje, Yamaha receiver, de RX-V430 ofzo en een leuke DVD speler van Pioneer, de DV 350. Als het echt te duur is (ik denk dat je rond de 1500 euro zit) dan kan je nog 150-200 euro besparen op de receiver, bij High Quality in A'dam hebben ze nog een leuke Sony receiver staan met DD en DTS voor 250 euro.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik heb 'm gezien, getest en gehoord.
Hij is qua design fantastisch goed. Maar zoals jullie weten draait het daar niet alleen om bij een homecinema-set. Ik vind het geluid (DD) bij dvd films aardig tot lekker goed. Je zult er gauw tevreden mee zijn. Maar dan komen we nu het geluid bij het afspelen van audio-cd's: dat vind ik toch best tegenvallen. Het is niet warm genoeg, er ontbreekt iets aan het geluid, dat hoor je meteen. Wat ik heb gedaan is eerst naar dit setje geluisterd en daarna naar de Yamaha RX-V430 en de Sony STR-DE675 en toen weer terug, als je dit zelf ook even doet (of iets soortsgelijk) dan zul je mij gelijk geven wanneer ik zeg dat de laatst tweegenoemden qua geluid heel wat beter zijn. Het verschil hoor je goed. En als je naar de prijzen kijkt: de Yamaha RX-V430 incl. bijbehorende boxen+actieve sub is E.725,- en de STR-DE675 met bijbehorende boxen E.769,-. Je bent dus goedkoper uit EN belangrijker, je hebt heel wat beter geluid. En nog iets, qua aansluitmogelijkheden en instelmogelijkheden zijn de laatst twee genoemden heel wat beter. Ook daar zou ik op letten

Nog even over de Specs van de DAVS880:
*Hij ondersteund natuuurlijk DTS en DD, maar nu ook Dolby Prologic II.
*Ondersteund idd CD-R(W), MP3, SACD.
* 2 analoge ingangen.
* 1 digitale ingang.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

leuk geluidje bij films dat wel , maar echt Hi-Fi zou ik het niet willen noemen
Ik vind het geluid (DD) bij dvd films aardig tot lekker goed. Je zult er gauw tevreden mee zijn. Maar dan komen we nu het geluid bij het afspelen van audio-cd's: dat vind ik toch best tegenvallen.
Wat is dat voor onzin dat films wel lekker klinken, en muziek niet? Bestaan de meeste films niet voor 50% uit muziek? Hoe kan het dan opeens wel goed klinken?

Bovendien is DolbyDigital lossy-compression, waar CD-Audio uncompressed is. Dolby Digital zou (99% van de mensen horen dit niet) juist slechter moeten klinken.

Siditamentis astuentis pactum.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 19:56

JeroenT

hoi!

Mja , flims zijn in mijn ogen ook veel minder kiritisch hoor.
Kijk maar naar subwoofers , je mist bij die alles-in-1 setjes gewoon veel midlaag waardoor het niet natuurlijk klinkt (ik ben sinds een paar maanden al aardig audiofiel)
het valt direct op als ik die naast mijn kappa 9.2's zet ;)

• JT

JT

VETAK y0

Het is idd zo dat filmgeluid veel sneller 'goed' klinkt dan muziek. Mijn kritiek was idd ook meer op de muziek-prestaties. Wat een verklaring zou kunnen zijn voor Varienaja's standpunt is dat muziek niet het enige geluid is wat op dat moment word gespeeld plus dat je ook nog is je aandacht bij de film moet houden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:01

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 20:06:
[...]

Nee, niet echt eigenlijk.
Ik werk bij een vakspeciaalzaak (dus geen dozenschuiver) en laat de klant de verschillen horen, kunnen ze zelf kiezen wat ze willen. Ik vind het belangrijk dat de klant zelf zijn aankoop beslissing neemt, kunnen ze mij er nooit op aanvallen.

Persoonlijk houd ik meer van zuil luidsprekers en losse componenten maar als er dan toch een home-cinema set moest komen word het toch de DAVS880.

Dragonlord heeft inderdaad gelijk wat betreft de opmerking dat de AB niet echt duidelijk is, het "nadeel" van een actieve subwoofer zie ik niet zo en de prijs....... tja........1250 euro is een hoop geld. Dat de DAVS800 ook SACD speelt is leuk meegenomen maar niet echt belangrijk. Het vermogen is meer als genoeg om in een een normale huiskamer van een film of muziek te genieten, voor feestjes is hij echter totaal niet geschikt (maar dat is er ook geen een home cinema set :) )

De reden voor aanschaf van dit soort sets is vaak dat de man een thuisbioscoop wil maar de vrouw geen grote apparatuur wil, dan zijn dit soort sets een goede oplossing. Je kan deze sets echter totaal niet vergelijken met losso componenten, deze klinken inderdaad veel beter.

edit:aanvulling

• JT

JT

VETAK y0

Welke speciaalzaak dan ?

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1