[IE6] Veel kruisjes / IE6 overnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik merk dat ik de laatste tijd wel ERG veel last heb van 'kruisjes' waar plaatjes zouden horen. Het gebeurt o.a. op GoT en op een aantal phpBB boards waar ik rondhang.

• Windows XP Professional, SP1
• Ik beschik over 512 MB geheugen en een 1 GB swap
Windows taakbeheer zegt hierover:
Geheugengebruik: 187/1506 MB
• Het probleem was al aanwezig VOOR ik SP1 installeerde, en is met het installeren van SP1 dus ook niet weggegaan
• Het probleem is ook direct na het opnieuw herstarten van de PC aanwezig

• Het gaat om kleine plaatjes
o.a. spacer.gif in phpBB (vrijwel bij iedere pageview!)
o.a. redelijk random smiley's en map-icons hier op GoT

• Op het moment dat ik het plaatje rechts klik en 'afbeelding weergeven' gebruik, staat het plaatje vrijwel altijd instant op mijn scherm.

• Internet verbinding is een smoothe @home verbinding. Alle pagina's komen heerlijk snel binnen, alleen bepaalde plaatjes niet zo.

• Het via IE verwijderen van alle cache/cookies/geschiedenis e.d. heeft geen effect.
Hierna heb ik voor de zekerheid een IE Cache Cleaner geprobeerd maar dit haalde ook niets uit.

Nu wilde ik hiervoor IE6 eens opnieuw installeren. Ik wilde dus de net nieuw gedownloade ie6setup.exe (SP1) draaien. Alleen hier meld de setup dat ik over een nieuwere versie van IE6 beschik dan geinstalleerd zou worden.
Geen reinstall dus.

• Heeft iemand een idee wat exact het probleem is?
• Kan het kwaad om eerst IE6 te de-installeren en vervolgens weer te installeren?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
Denk niet dat dat een probleem is van PC

Denk dat dit komt doordat

- Endoria down is
- Mensen vaak ff foto's neerkwakken en na een week deleten

Verder zou het nog zo kunnen zijn dat je verbinding af en toe dichtslipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
DjGeRo schreef op 12 oktober 2002 @ 15:10:
Denk niet dat dat een probleem is van PC
Vrij zeker wel, anderen op dezelfde fora hebben er immers geen last van.
- Endoria down is
:? GoT host zijn smileys niet bij endoria :z
en plaatjes die door phpBB gebruikt worden (spacer.gif in tabellen) zitten ook niet bij endora en worden ook zeker niet weggemikt.

[quote- Mensen vaak ff foto's neerkwakken en na een week deleten[/quote]
Naja... Volgensmij heb je het probleem nog niet helemaal begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 07:31

WOmBaT

Nyaaa!!!

Ik had hetzelfde probleem tot een weekje terug; ik heb ook @home. Misschien ligt het daaraan? Tot vorige week had ik namelijk last van een hele brakke dns-server :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Je zou voor de gein een keer de DNS servers van XS4ALL moeten gebruiken, die zijn wel altijd in de lucht en die werken ook nog eens...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Booster schreef op 12 oktober 2002 @ 15:25:
:? GoT host zijn smileys niet bij endoria :z
en plaatjes die door phpBB gebruikt worden (spacer.gif in tabellen) zitten ook niet bij endora en worden ook zeker niet weggemikt.
Als het alleen aan GoT ligt zou je hier even kunnen kijken: Falende fileserver
Verder ook dit topic bijvoorbeeld: [rml][ XP] Internet Explorer 6: Geen plaatjes[/rml]
In het laatste topic staan een aantal oplossingen genoemd, zoals Java installeren (zie sticky bovenaan in topiclijst).

En wellicht ligt het idd aan de @Home verbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik dacht in eerste instantie (paar weken geleden) dat het alleen GoT was, later zag ik dat dat dus niet het geval was.

De overige mensen waaraan ik het gevraagt (en die er geen last van hebben) maken ook gebruik van @home en van dezelfde DNS-servers. Ik acht het dus niet zomaar mogelijk dat het aan de DNS ligt :)

Over het java installeren: ik heb zover ik weet de Sun JAVA VM, uit de tijd dat die nog met met Windows Update geinstalleerd kon worden (en op dit moment alleen nog maar beschikbaar is als een plugin)
Alleen die gebruik ik dus al geruimte tijd, ik heb er eerder nooit problemen mee gehad.

Ik zal eens kijken of ik mogelijk IE overnieuw kan installeren door het eerst te verwijderen en daarna opnieuw erop te zetten.

Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Back. IE 'deinstalleren' is natuurlijk niet echt deinstalleren dus helpen doet het niet.
IE overnieuw installeren ben ik nog niet echt achter hoe dat dan zou moeten, maar dat zoek ik zo even op in de MS-KB.

[edit]
MS-KB - How to Reinstall or Repair Internet Explorer and Outlook Express in Windows XP

In een poging het probleem nog iets duidelijker te maken:
• Het gaat in phpBB wel echt ALTIJD om dezelfde plaatjes.

Lijkt me dus sterk dat dat een probleem is met de DNS.

[edit-2]
Zojuist de boel overnieuw geinstalleerd mbv bovenstaande link, echter het heeft geen enkel effect gehad. De plaatjes missen nogsteeds en exact dezelfde problemen treden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Images servers hebben vorige week moeite gehad heb ik gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

ik heb er ook al tijden last van... refreshen heeft geen enkel nut.. vaak moet ik ff met de rechtermuisknop "afbeelding weergeven" kiezen. Behoorlijk irritant..
Aan een dichtslibbende internetverbinding ligt het niet (100mbit), en bij mijn weten zijn de DNS-servers hier (campusnet) prima...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
bluppy2 schreef op 12 oktober 2002 @ 18:09:
ik heb er ook al tijden last van... refreshen heeft geen enkel nut.. vaak moet ik ff met de rechtermuisknop "afbeelding weergeven" kiezen. Behoorlijk irritant..
Aan een dichtslibbende internetverbinding ligt het niet (100mbit), en bij mijn weten zijn de DNS-servers hier (campusnet) prima...
Precies... Het geheel begint me ook gewoon echt te irriteren nu... Ik overweeg om mijn PC overnieuw te installeren. Dat moest toch wel een keer gebeuren en dan kan ik gelijk zien of het helpt. (image maken vooraf uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ondertussen iemand een oplossing voor dit probleem is gevonden, maar na lang zoeken heb ik het probleem bij mij opgelost:

open REGEDIT en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Name-Space Handler en verwijder de HTTP en FTP keys. Laat alleen de MK key staan. Dan rebooten en het probleem is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Ik heb dit probleem ook gehad. Ik draaide naar tevredenheid Windows XP SP1 met IE6 SP1 en had geen problemen met plaatjes in IE.

VERVOLGENS!! installeerde ik een keer DOWNLOAD ACCELERATOR PLUS. En sindsdien zag ik veel plaatjes in vooral forums niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 19:40:
Ik weet niet of ondertussen iemand een oplossing voor dit probleem is gevonden, maar na lang zoeken heb ik het probleem bij mij opgelost:

open REGEDIT en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Name-Space Handler en verwijder de HTTP en FTP keys. Laat alleen de MK key staan. Dan rebooten en het probleem is weg :)
Hey, Cyber-D. Fijn dat je nog even reageert op dit topic, ik ga wat je hier post eens uitproberen en daarna kijken of dat het inderdaad oplost.

Mag ik weten waar je die info gevonden hebt?

Om overigens nog even terug te komen op wat er sindsdien allemaal gebeurt is:
• WinXP SP1 Slipstreamed CD gemaakt en daarmee geinstalleerd
• Progs geinstalleerd
... en het probleem was weer terug. Het is dus een IE6.0 probleem, ongeacht of er SP1 of niet bij zit.

[edit]
Hail! Hail! _/-\o_ _/-\o_

Het werkt ineens weer perfect zover ik kan zien. Ik ben echt verrekte benieuwd hoe je daar achter gekomen bent :)

Ontzettend bedankt dat je hier nog even gereageert hebt :D

[ Voor 31% gewijzigd door Booster op 27-01-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naa lang zoeken in google op een of ander forum de hele thread gevolgd tot iemand het volgende schreef:
found it! found it! found it! found it! found it!
==========================================================
I've reinstalled 2 computers, and installed SP1 first, then the rest of my programs step by step and testing a local html file on my harddisk after every program.
After a view programs the bug came back. So I did the same thing on the other computer and guess what..
it's getright that causes all the fustration.

I had to put back a good image to that computer. I also use Novell Zen Works at my Work and I made a snapshot of the good registry, installed getright and checked what getright changes. (And that's a lot!)

Removed those registry entries step by step. And finally I found the key.

Work around:
Open REGEDit.EXE
Open \HKLM\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Name-Space Handler\

Delete the keys 'html' and 'ftp'
Leave the 'mk' key

The mk key is created by Windows and the others are created by getright 4.5

This should solve the problem, and maybe it's better to use another download manager..

Best regards
Gert,
(bron: http://www.webmasterworld.com/forum21/3300-2-15.htm je moet wel inloggen)

Dus ik uitproberen en het werkte ook :D Ik had idd ook Getright geinstalleerd. Ik vraag me af hoe HIJ dat gevonden heeft want niemand in de thread wist hoe dat kwam. Zelfs Microsoft niet!
Delete the keys 'html' and 'ftp'
Leave the 'mk' key
Hij bedoelde dus de "http" key en niet de "html" key.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 23:29:
Ik heb naa lang zoeken in google op een of ander forum de hele thread gevolgd tot iemand het volgende schreef:
<cut>
Nice, goed aangepakt door die user. Het leek bij mij echter niet gerelateerd te zijn aan een bepaald programma maar echt na een bepaalde periode te ontstaan. Hierna werd het dan langzaam erger.

Heel apart :)
(bron: cut je moet wel inloggen)

Dus ik uitproberen en het werkte ook :D Ik had idd ook Getright geinstalleerd. Ik vraag me af hoe HIJ dat gevonden heeft want niemand in de thread wist hoe dat kwam. Zelfs Microsoft niet!
Goede stap-voor-stap analyse van het probleem. Als ik daadwerkelijk een programma verdacht had van dwarsliggen dan had ik mogelijk hetzelfde gedaan.

Ik heb inderdaad ook GetRight staan en een vriend van me met hetzelfde probleem ook.

Het is in ieder geval opgelost, hulde _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Booster op 28-01-2003 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk na lang zoeken op dit topic uitgekomen. Ik word ook stilaan gek van de rode kruisjes die na mijn herinstallatie niet meer weg te denken zijn.

Ga dit vanavond direct proberen ... en hopen dat het werkt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Geweldig deze oplossing heb ik hier ook al lang vast, maar dan niet van een homepage op internet maar op een lokale pagina. Ik heb om deze reden zelfs al een keer windows opnieuw geïnstalleerd :o

En ja ik heb hier ook GetRight geïnstalleerd, als ik het zo kan bekijken zou het daarvan komen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, maar dan in Windows 98 se. Ik gebruik IE6sp1 met de laatste patches. De bovenstaande registersleutel kon ik niet vinden, wel de volgende:

HKEY_CLASSES_ROOT\PROTOCOLS\Name-Space Handler
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\PROTOCOLS\Name-Space Handler

Hierin staat alleen 'mk'.

Ik heb hier geen Getright/DAP geinstalleerd (of gehad).

Heeft iemand een idee? De search, google, en microsoft brengen me niet verder. M'n baas zit erover te zeiken :(
Pagina: 1