Toon posts:

[C++] [WIN32] Borderstyles instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een textbox heeft bij mij standaard een lelijk zwart randje, dat wil ik niet. Om een textbox te maken gebruik ik deze functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
HWND createTextBox (HWND parent, int width, int height, int x, int y,HINSTANCE hThisInstance){
    return CreateWindow(TEXT("edit")
                        ,NULL
                        ,WS_CHILD | WS_VISIBLE | WS_EX_DLGMODALFRAME     | SS_RIGHT | WS_CLIPCHILDREN
                        ,x
                        ,y
                        ,width
                        ,height
                        ,parent
                        ,NULL
                        ,hThisInstance
                        , NULL
                        );
}

Ik wil dus de style van de border aan kunnen passen, de kleur en zo. Hoe doe ik dat? Ik kon niets zinnings vinden in e win32 documentatie.

Alvast bedankt

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 22:17

mulder

ik spuug op het trottoir

Je zou eens op zoek kunnen gaan op inet naar een boek van "charles petzold". Een PDF met een compleet (gratis?) boek over win32 programming in c++. Heb de link zelf niet meer, maar google helpt wel.

oogjes open, snaveltjes dicht

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Deze:
Programming Windows van Charles Petzold

De PDF heb ik niet zo zeer kunnen vinden.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Dank aan iedereen die geholpen heeft! Ik heb in de tussentijd een alternatief gemaakt, een borderloze textbox waar een border omheen getekent word.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:00

johnwoo

3S-GTE

In plaats van zelf de border te tekenen is het wellicht makkelijker om CreateWindowEx te gebruiken met WS_EX_CLIENTEDGE als extended style :Y)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kan inderdaad :) Maar ik wil zelf dus de kleur kunnen bepalen. Dat is me gelukt, met een ongelovelijk mooie class, al zeg ik het zelf >:). Deze class kan zowat alles, op het gebied van simpele textbox dingen. Je kan er text instoppen, uithalen. Je kan het weergeven, weghalen, in laten faden bij het weer weergeven :9~. Custom kleuren gebruiken voor het randje. Ik vind het best geslaagd, aangezien ik pas deze zomervakantie met c++ begonnen ben en er buiten de vakantie niet veel aan heb kunnen doen :D Oh ja, wie wil deze class misschien hebben als ie helemaal af is?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2002 23:14 . Reden: vraagje toevoegen... ]

Pagina: 1