Toon posts:

Databases

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen, ik snap dus echt niet hoe ik een database (voornamelijk SQl of My Sql) moet maken.
Bijvoorbeeld in welk programma en zo, en als je geen zin hebt om het uit te leggen zeg dan alleen het programma waarin het kan, dan vind ik het zelf wel uit :D

En dan wordt er gezecht van 'zoek het zelf eerst maar eens uit' maar ik ben al een half jaar of zo aan het zoeken, maar ik snap het dus echt niet!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Een programma waarmee je databases en tables aan kan maken is vaak niets meer dan een SQL interpetender of een visueel gedeelte hiervan.
Wat deze tool dus doet is een verbinding maken met een RDBMS en deze teksten opstruren in de vorm van commando's. Deze commando's zijn vaak dingen als "Geef alle rijen uit tabel X" of "voeg Y toe aan tabel x met waardes Z". Deze taal heet SQL (Standard Query Language). Kijk even in de faq voor meer informatie daarover : Welkom in P&W (FAQ-19/02/2003)

Vaak zit er bij elke RDBMS een client bij. Deze client is dus net zoals bovengeschreven een SQL interpetender. Wat je dus doet is een SQL commando opgeven aan de client, welke het doorstuurt aan de server. De server voert het dan uit en geeft een antwoord terug aan de client.

Voor MySQL heet die client gewoon 'mysql' (de server heet mysqld)

[ Voor 0% gewijzigd door Glimi op 12-10-2002 14:59 . Reden: verhaal was nog niet af :( ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
[nohtml]
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 14:53:
Ey mensen, ik snap dus echt niet hoe ik een database (voornamelijk SQl of My Sql) moet maken.
SQL is de taal waarmee je een databank kunt aanmaken.
SQL heeft bepaalde statements/commando's waarmee je databases kunt aanmaken, verwijderen, tabellen maken/verwijderen, indexen creeëren etc... (Het DD (Data Definition) gedeelte van de taal dus.
Neem eens een SQL tutorial of boek erbij en zoek eens naar de CREATE DATABASE, DROP DATABASE, CREATE TABLE, DROP TABLE statements.
Bijvoorbeeld in welk programma en zo, en als je geen zin hebt om het uit te leggen zeg dan alleen het programma waarin het kan, dan vind ik het zelf wel uit :D
Zoals Glimi reeds gezegd heeft, hebben de 'grote' databanken (SQL Server, Oracle, ...) een interface waarmee je makkelijker een databank kunt aanmaken. In SQL Server is dat de Enterprise Manager.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.