Toon posts:

workstation met meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe kan ik meerdere domeinen gebruiken onder een workstation.
Dus een lokaal profiel , netwerkprofiel plus een extra netwerkprofiel.

Groet

Cliffjumper

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan je iets meer achtergrondinformatie geven? Want zo kunnen we er weinig mee :)

Welk OS bijvoorbeeld?

They made me do it.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat voor domeinen?

-nt domain?
-dns domain?
-nis domain?

meer info graag,

A wise man's life is based around fuck you

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
Ik denk dat het hier over een NT domein gaat.. Ik geloof dat je dan is moet gaan kijken naar verschillende hardware profielen. Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar in ieder geval succes

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Racemol schreef op 12 oktober 2002 @ 15:51:
Ik denk dat het hier over een NT domein gaat.. Ik geloof dat je dan is moet gaan kijken naar verschillende hardware profielen. Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar in ieder geval succes
Zoals je eigenlijk al in je post zegt, hardwareprofielen hebben dus geen betrekking op je aanmeldingsgegevens.
Ik geloof dat er een progrramma'tje bestaat waarmee je die instellingen snel kon veranderen.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ik het hier thuis zelf "maar" 1 domeinserver draaien, dus ik kan het niet uittesten, maar als ik mij aanmeld op die domeinserver krijg ik bij het inloggen wel een drop-down lijst, waar ik kan kiezen tussen Lokale PC & het domein, is het niet zo als je bij deze computer een ander domein instelt, dat die dan automagisch aan dat dropdown lijstje word toegevoegd?

mijn T.net systeemspecspagina

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11

Reptile209

- gers -

In principe kan je bij het inloggen op een NT-bak kiezen welk domein je moet hebben. Alleen de restricties voor de PC zelf moeten op ieder domein gelijk zijn, want die worden opgehaald voordat de user inlogt. Maar waar je dan kiest voor de extra domeinen... ik denk gewoon bij de netwerk-properties, nieuw domein toevoegen en hopen dat hij de oude kan "onthouden"

Zo scherp als een voetbal!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
RRX schreef op 12 oktober 2002 @ 16:03:
Ik het hier thuis zelf "maar" 1 domeinserver draaien, dus ik kan het niet uittesten, maar als ik mij aanmeld op die domeinserver krijg ik bij het inloggen wel een drop-down lijst, waar ik kan kiezen tussen Lokale PC & het domein, is het niet zo als je bij deze computer een ander domein instelt, dat die dan automagisch aan dat dropdown lijstje word toegevoegd?
helaas dat toevoegen werkt dus niet zo, pas als je een trustrelatie hebt met dat andere domain komt ie erbij te staan,

er zijn overigens proggie's voor om dat te doen wat de topicstarter wil, symantec had vroeger 'mobile essentials' (niet alleen voor notebookbezitters overigens)

ik zou zeggen kijk eens rond in het shareware circuit

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

netswitcher comes to mind, maar is ook niet je dat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tom,

Inprincipe is het wel mogelijk om op een workstation met meer dan 1 domein inloggen, de vraag is welke instellingen moet ik hiervoor verrichten ?

Gegevens :
workstation win98
server winnt

Als het gelukt is dan zie je bij het opstarten een bootmenu met meer dan 1 profiel.
Tom S. schreef op 12 oktober 2002 @ 14:49:
Kan je iets meer achtergrondinformatie geven? Want zo kunnen we er weinig mee :)

Welk OS bijvoorbeeld?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 00:00:
Beste Tom,

Inprincipe is het wel mogelijk om op een workstation met meer dan 1 domein inloggen, de vraag is welke instellingen moet ik hiervoor verrichten ?

Gegevens :
workstation win98
server winnt
Als je een user-account hebt in het andere domein dan moet dat zo kunnen..
en anders ook een machine account voor je PC.

geef bij Properties van je client for MS Networks het andere domain aan, en je kan er op inloggen.
Als het gelukt is dan zie je bij het opstarten een bootmenu met meer dan 1 profiel.
Als je een hardware profiel bedoelt (bij het opstarten): daarmee verander je niet de logon domain.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je gewoon gebruik wil maken van shares op het andere domein kun je gewoon mappen (in NT/XP)
alleen ipv de <gebruikers> naam typ je in <domein\gebruikersnaam> dan zal hij zich aanmelden via de opgeveven domein server de rest is hetzelfde

Iperf

Pagina: 1