Toon posts:

Installatie groot systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We gaan onze huiskamer helemaal vernieuwen en daar hoort ook een nieuwe installatie van dvd,divx,enz bij. 8)

Ik heb zoiets in gedachten:

Een versterker waar een surround set op aangesloten is.
- De computer stuurt geluid (misschien surround?) naar de versterker.
- De dvd speler stuurt surround geluid naar de versterker.
- De cd/casette/radio speler stuurt geluid naar de versterker.

De computer is aangesloten op de video recorder die dat signaal naar de televisie brengt:
- Je kunt dus zeg maar met een draadloos toetsenbord en muis je computer bedienen.
- Je kunt dus ook DivX filmpjes kijken op je tv.
- Misschien een afstand bediening voor winamp.

Nu heb ik de vragen:
- Is het mogelijk dat de versterker alle signalen tegelijker tijd kan verwerken en over de surround set kan gooien?
- Kun je misschien met een afstand bediening de versterker bedienen (Dus tussen input kan schakelen?)
- Is de kwaliteit goed genoeg om DivX weer te geven op tv? (Ga er van uit dat we een goede middelklasse videokaart hebben met s-video out.)
- Wat is ongeveer de prijs van een dergelijk systeem. (Denk aan een middelklasse setup.) Dus prijzen in duizenden euro's... :P

Verwijderd

ok je vragen:
- Nee, de meeste versterkers binnen jouw budget doen dat niet.
- beetje versterker wordt met ab geleverd
- Ligt aan de kwaliteit van je DIVX
- Rond de 1000 euro moet je wel klaar zijn, voor versterker en evt dvd/cd speler. dan moeten speakers ed er nog wel bij...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je alles tegelijkertijd wilt horen moet je een mengtafel kopen :) maar dan kan je je surround wel weer vergeten. Andere optie is om je comp te gebruiken als mixer. Moet je wel een digital ingang hebben.
Maar ik zou me niet te veel daaraan ophangen, als ik jou was. Ik heb vroeger een tijdje een mengpaneel ertussen gehad om CD te kunnen luisteren tijdens het gamen. Viel erg tegen, te veel door elkaar.
En als je een beetje duurdere versterker hebt, dan kan je die ook gebruiken als je video centrum. Sluit er je DVD, video en compu op aan en je tv op de uitgang. Er zit dan ook nog een extra uitgang op voor je video en dan kan je dus alles opnemen. Kost je een klein beetje signaalverlies, maar is wel mooi.
Nog duudere versterkers hebben dan ook nog een on-screen-display voor de instellingen, maar da's niet echt nodig.
En voor de afstandsbediening: vraag of het een programmeerbare is die je erbij krijgt. En dan niet net code's, maar dat je echt een andere AB erbij kan houden en dan signalen overnemen. Dan ben je echt met 1 AB klaar en kan je ook je compu er leuk mee bedienen.
Philips heeft andere hele mooie AB's, rond de €90,-
`
Laat je eens lekker voorlichten in de winkel!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.