Toon posts:

NTFS converteren naar Linux Filesystem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een Windows Partitie (NTFS) converteren naar een Linux Partitie (EXT2)?
Zonder enig dataverlies?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:54

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Niet op een directe manier in ieder geval. Je kunt de data die je over wilt zetten op een CD branden, de NTFS-partitie verwijderen en een ext2-partitie maken. Vervolgens zet je de inhoud van die CD op de ext2-partitie. Als je genoeg HD-ruimte hebt dan kan het ook door twee partities naast elkaar te hebben, de ene met NTFS en de tweede met ext2 (een programma als PartitionMagic kan dit voor je regelen) en vervolgens gewoon die bestanden te kopiëren. Let erop dat Windows geen ext2-partities kan lezen (er is wel een tooltje dat dat kan doen overigens) en dat GNU/Linux alleen NTFS kan lezen (schrijven is zwaar experimenteel en sterk af te raden).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Ik denk niet dat je dat in een bewerking kan omzetten.
Het veiligste is om alle data te kopieren naar een andere partitie, dan de NTFS partitie om te zetten in ext2/3? En daarna alles weer terug te kopieren.

Edit: odysseus wins :P

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Topicstarter
Het overzetten op een andere partitie wordt nix. En op cd zetten gaat hem ook niet worden!
Er staat meer dan 30 Gb aan data op(mp3).
Dus volgens mij zit er maar een oplossing op, ff een nieuwe hd kopen! en dan overzetten!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Of een leuke ftp hacken daar alles opknallen, de ftp gegevens aan alle NOSsers verstrekken. Zelf je HD ff opnieuw partitioneren en alles zelf weer van de ftp downloaden :+

Nu ook zonder stropdas

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Volgens mij kan je NTFS omzetten naar FAT32 en dat kan Linux weer wel lezen / schrijven geloof ik...

Zoek wat je niet eerder vond

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47
Wat voor muziek heb je? Als je een dikke internetverbinding hebt kan je hier wel tijdelijk wat kwijt.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
hehehe, wie wil er bij mij dan nog wat films, zero-dayz e.d. tussendoor opslaan? ;)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47
En om het niet op een warez request te laten lijken:
je mag je files best op de een of andere manier encrypten :P geen idee hoe
Ik heb de middelen (ruimte/bandbreedte + (geen) limiet) en als je er gebruik van wil/kunt maken mail/Q je me maar

• Hagar

Hagar

Diabootic

Dit draadje krijgt ineens een heel duister karakter >:)

Nu ook zonder stropdas

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 20:35

M-ThijZ

Riding on Rails

*Karate-Kick*
Ik zit met dezelfde vraag. Hier staat een fileserver met Win2k3Server als OS.
Hier hangen een aantal NTFS schijven in, graag zou ik hier een linux partitie van maken zodat m'n server onder Linux verder kan.

dus NTFS --> EXT2, is dat mogelijk?

ps. het gaat om 400GB aan data.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Acid-Rain schreef op 15 juni 2004 @ 15:27:
*Karate-Kick*
dus NTFS --> EXT2, is dat mogelijk?
Volgens mij staat het antwoord al in dit topic. Het is niet rechtstreeks mogelijk. Je zult echt al je data nara een andere disk/partitie moeten verhuizen zodat je dan je ntfs partitie kan verwijderen en er een ext2/ext3/whatever partitie van kan maken.

offtopic:
beetje jammer van die kick.....

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 15-06-2004 15:35 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 20:35

M-ThijZ

Riding on Rails

Jammergenoeg heb ik geen ruimte om te gaan swappen.
Sorry voor de kick dan, maar miss is er nu wel een oplossing.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Creepy schreef op 15 juni 2004 @ 15:35:
[...]

Volgens mij staat het antwoord al in dit topic. Het is niet rechtstreeks mogelijk. Je zult echt al je data nara een andere disk/partitie moeten verhuizen zodat je dan je ntfs partitie kan verwijderen en er een ext2/ext3/whatever partitie van kan maken.

offtopic:
beetje jammer van die kick.....
Volgens mij kan het wel! PartitionMagic en -Expert staan jou toe om NTFS om te zetten naar FAT32 wat volgens mij weer om te zetten is naar Ext3. Anders is het iig mogelijk om FAT32 gewoon te lezen en erop te schrijven onder Linux. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, aangezien Microsoft niet veel los wil laten over NTFS 'onder de motorkap' zijn hier gewoon geen tooltjes voor te schrijven. Je zult alle data over moeten kopieren naar een andere vaste schijf of alles moeten branden op CD's / DVD's, de partitie verwijderen, en vervolgens de partitie met filesystem naar wens weer aan moeten maken.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het ntfs verschilt fundamenteel zoveel van ext3 dat rechtstreekse conversietools bij mijn weten niet bestaan, behalve kopieren, deleten, aanmaken, terugzetten. Daar komt bij dat het antwoord al gegeven is, en het met wat gegoogle ook wel gevonden had kunnen worden, happy copying :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.