Hoe kan ik een Windows Partitie (NTFS) converteren naar een Linux Partitie (EXT2)?
Zonder enig dataverlies?
Zonder enig dataverlies?
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Nu ook zonder stropdas
Nu ook zonder stropdas
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Nu ook zonder stropdas
Volgens mij staat het antwoord al in dit topic. Het is niet rechtstreeks mogelijk. Je zult echt al je data nara een andere disk/partitie moeten verhuizen zodat je dan je ntfs partitie kan verwijderen en er een ext2/ext3/whatever partitie van kan maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 15-06-2004 15:35 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Volgens mij kan het wel! PartitionMagic en -Expert staan jou toe om NTFS om te zetten naar FAT32 wat volgens mij weer om te zetten is naar Ext3. Anders is het iig mogelijk om FAT32 gewoon te lezen en erop te schrijven onder Linux.Creepy schreef op 15 juni 2004 @ 15:35:
[...]
Volgens mij staat het antwoord al in dit topic. Het is niet rechtstreeks mogelijk. Je zult echt al je data nara een andere disk/partitie moeten verhuizen zodat je dan je ntfs partitie kan verwijderen en er een ext2/ext3/whatever partitie van kan maken.
offtopic:
beetje jammer van die kick.....
Tesla Model Y RWD (2024)
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq