Caddy-CDROM geeft problemen na tijdje werken

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb een Commodore CDTV met een Caddy CDROM systeem. Als ik de CDTV een week ofzo niet gebruikt heb, werkt alles perfect zo'n 10 minuten. Maar na deze 10 minuten krijg ik het volgende probleem:

CD's gaan overslaan of kunnen niet meer ingelezen worden.
Als ik de caddy er uit haal en er opnieuw instop, spint de CD +/- 2 CM (kan ik zien door het venstertje van de Caddy)
De CDTV geeft geen melding dat de CD niet ingelezen kan worden (anders zou de CDTV een rood opstartscherm geven)

Schoonmaken (intern) heeft niet geholpen, wat zou de oorzaak nu precies kunnen zijn, want ik vind het tijdelijk werken na een rust wel erg wazig.

20*350ZO45°

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Aanvulling:

Vanochtend weer geprobeerd de CDTV op te starten, en jawel hoor, gewoon weer 10 minuten goed werken en PATS BOEM, opeens kapt ie ermee. Eerst begint het met overslaan en daarna stopt ie gewoon.

Wat ik uitgevonden heb is het volgende: De CD spint eerst de eerdergenoemde 2 CM (Denk CD-controle) en daarna start ie snel door.

Ik denk nu echt dat de Lens vuil is, maar waarom heeft het apparaat dan opeens wèl zin na een groot aantal uren rust? Het is een caddy-systeem met een borsteltje, wat betekend dat als de CD ejected wordt, automatisch een veegje met het borsteltje over de lens wordt gegeven.

Wie helpt me nog met dit zeer wazige probleem?

20*350ZO45°