Toon posts:

Traag door starten XP + SP1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok als xp opstart blijft die ongeveer een halve minuut wachten op netwerk verbindingen denk ik. Gevolg het duurt even voordat ik windows kan gebruiken. Bijv dat mijn viruscanner en firewall start.

Nu heb ik met Tweak XP Pro 2.02 snelle netwerk aanmelding aangezet, maar dat helpt niks ?

Weet iemand wat dit is ? Dit is nogal irritant bvd

ps mod kun je van straten, starten maken please ?

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Je moet effe de juiste dns server invullen bij je netwerk

Verwijderd

Topicstarter
wigwam schreef op 12 oktober 2002 @ 14:22:
Je moet effe de juiste dns server invullen bij je netwerk
Wat moet ik daar invullen ?

Ik heb 4 pc's op het netwerk.

Mijn ip is 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0

Wat moet ik dan bij dns invullen ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zit je PC te wachten op een IP van de DHCP server die er niet is?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 12 oktober 2002 @ 14:44:
zit je PC te wachten op een IP van de DHCP server die er niet is?
1 Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt (serious)
2. ik heb geen dhcp dat ik weet, omdat ik geen server heb

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:30

Yucko

One clown to rule them all !

Heb hier eigenlijk hetzelfde prob.

En mijn pc zit dus echt niet te wachten op een DNS of weet ik wat te wachten.

Router loopt perfect, alleen duur het ff voordat het netwerk-icoontje in mijn systray komt :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch Ultra 4 Black -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Uhm, ik heb zo te horen ook precies hetzelfde probleem, xp staat wel 30 tot 45 seconde in het bootvenster en dan blijft de harde schijf idle. Bij mij ligt het ook niet aan dns etc. Als ik bijv. ME of 98 installeer loopt ie wel als een speer. Mag ik vragen wat voor een systeem je gebruikt?

Verwijderd

Hé dit probleem komt me bekend voor... maar als ik die netwerkkaart uitschakelde die geen ip kreeg was er niks meer aan de hand.
Misschien kan je anders ff het ip opzoeken met ipconfig /all en dan de instellingen invullen bij je netwerkconnectie!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 15:33:
Uhm, ik heb zo te horen ook precies hetzelfde probleem, xp staat wel 30 tot 45 seconde in het bootvenster en dan blijft de harde schijf idle. Bij mij ligt het ook niet aan dns etc. Als ik bijv. ME of 98 installeer loopt ie wel als een speer. Mag ik vragen wat voor een systeem je gebruikt?
Ik heb een p4 2400mHz 512mb ram, gf4-ti dus daar ligt het niet aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 16:19:
Hé dit probleem komt me bekend voor... maar als ik die netwerkkaart uitschakelde die geen ip kreeg was er niks meer aan de hand.
Misschien kan je anders ff het ip opzoeken met ipconfig /all en dan de instellingen invullen bij je netwerkconnectie!
Dus kortom als windows een ip toewijzigd, dus als je geen vast ip-adres invul, krijg je dit dus ?.

Ik zal mijn ip-adres eens met de hand toewijzen kijken wat dan gebeurt

edit// ik heb nu handmatig een ip-adres toegewezen en boot xp in 1 x door ?

Supervaag hoor :? weet iemand wat dat is ?

Verwijderd

Dus nu heb je handmatig een ip-adres toegewezen als ik het goed begrijp? En nu start xp wel snel op?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 18:50:
Dus nu heb je handmatig een ip-adres toegewezen als ik het goed begrijp? En nu start xp wel snel op?
ja nu wel ja, hij start in 1 keer door nu, ik snap er niks van, ip adres toegewezen : 192.168.0.123 (sub 255.255.255.0) daarna netwerk wizard gedraaid, gere-boot en toen startte xp in 1 keer normaal op

Verwijderd

Mooi toch, ik zal wanneer ik tijd heb eens precies hetzelfde doen, hopelijk werkt het dan ook bij mij! Btw wat voor een internet heb je?

Verwijderd

Het "probleem" is dat Windows een ip adres wil toewijzen aan de netwerkkaart, maar als hij geen kan vinden duurt het heel lang voordat ie verder wil.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 20:29:
Het "probleem" is dat Windows een ip adres wil toewijzen aan de netwerkkaart, maar als hij geen kan vinden duurt het heel lang voordat ie verder wil.
En is daar niks tegen te doen ? valt er niks te tweaken ?
Pagina: 1