Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar deze Molex Tool te koop ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 12:58

Flexx

This side up

Topicstarter
Heb laatst in een How-To over het rounden van de voedings kabel een handige tool gezien die het losmaken van de kabels in de molex makkelijk(er) maakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Misc/PSwiring/image_009.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Misc/PSwiring/image_011.jpg

Weet iemand waar je die kan kopen ?

Of is er een andere manier om de kabel los te maken ?

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 13:54
Met een kleine platte schroevendraaier?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik pak altijd de schaar en knip het de molex doormidden.

Maar zo'n tooltje lijkt me ook wel handig.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

alexandervisser schreef op 12 oktober 2002 @ 14:19:
Ik pak altijd de schaar en knip het de molex doormidden.

Maar zo'n tooltje lijkt me ook wel handig.
Ik knip gewoon de draadjes door en zet er een kroonsteentje tussen. Dat gehannes met die molex' altijd :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 14:20:
[...]

Ik knip gewoon de draadjes door en zet er een kroonsteentje tussen. Dat gehannes met die molex' altijd :P
ik knip ze af en plak ze met plakband aan elkaar, gehannes met die kroonsteentjes :D

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 14:28:
[...]

ik knip ze af en plak ze met plakband aan elkaar, gehannes met die kroonsteentjes :D
ik doe t altijd met een naald, die dingen losmaken --> was laatst nog een topic over
:)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

doorknippen, aanelkaar draaien, druppeltje soldeer, een stukje krimpkous en klaar!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Ik doe het met de soldeerbout en gekleurde krimpkous..

doorknippen, nieuwe draden er aan solderen en dan de soldering wegwerken met krimpkous in de juiste kleur

Verwijderd

Heel creatief allemaal, maar ik geloof dat Flexx wilde weten waar deze tool te koop was.
Ik heb volgens mij bij Stuut & Bruin een keer zo'n soortgelijk ding in de etalage zien liggen. Misschien moet je fff bellen om te vragen of ze 'm nog hebben...

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

Erhm.. als je gewoon dat draadje net achter de molex kapot knipt.. dan heb je toch ook gewoon dat draadje?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
AMDFreak schreef op 12 oktober 2002 @ 15:44:
Erhm.. als je gewoon dat draadje net achter de molex kapot knipt.. dan heb je toch ook gewoon dat draadje?
misschien wilt hij de molex wel bewaren?? om bijv de draaden te verlengen en dan die molex er weer op te zetten??

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Knippen, solderen, plakken, krimpkous, waar zijn de tweakers die de hardware heel laten en gewoon een kleine schroevendraaier gebruiken.

And The Only One

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan, het heet een: Molex Pins (Terminal) Extractor Tool ofzoiets dergelijks tenminste zo heet dat ding bij ons op het werk en zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.happcontrols.com/images/10/11030006.gif

dat tooltje dat jij daar liet zien ken ik niet maar deze werken ook prima

Verwijderd

pak gewoon een pincet....werkt perfect

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

met een klijne schroeven draaier kan je alle molexen open krijgen.. je moet alleen die pinnetjes ff zien te vinden in de connector

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

en ik maak ze nooit los!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 13:21
men legt een klein stukje bloot. Men neme een oude voeding die het niet meer doet. Pak een grote schaar en knip de molex eraf. Vervolgens pakt men een soldeerapparaat. Voor al die fans geen molex gebruiken maar aftappen van je hdd of cd-rom >:) (van mobo niet proberen af te tappen :) )

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Kijk eens bij Farnell. (Moet je wel een bedrijf vinden die hem voor je willen bestellen, Farnell levert niet aan particulieren).
Ze leveren binnen 24 uur. Zonder verzendkosten.

Of anders, zoals gezegd, Stuut en Bruin: 070-3604993
http://www.stuutenbruin.com

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

dit soort spul gebruiken ze in de auto industrie ook, als je een beetje grote garage bij je in de buurt hebt zou ik daar eens informeren, word geleverd door onderandere snapon en wurth.
Alleen deze leveren niet aan particulieren........ :(
gewoon effe vragen of ze er een voor je willen laten komen.

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
sjolmers schreef op 12 oktober 2002 @ 14:32:
doorknippen, aanelkaar draaien, druppeltje soldeer, een stukje krimpkous en klaar!
Draadje weer doorknippen, EERST STUKJE KRIMPKOUS OVER DRAADJE SCHUIVEN!!, aanelkaar draaien, druppeltje soldeer, een stukje krimpkous terug schuiven en klaar ! ;)

Sorry, kon het niet laten en JA ik spreek uit ervaring....
Pagina: 1