[win2k] laptop start niet door!

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Latop: promedion 2700T
intel celeron 1100Mhz
Sis 630ST Chipset
256 md int geheugen enz

Na het normaal afsluiten van de laptop, wil hij nu niet meer helemaal doorstarten!
De eerste pogingen waren niets anders dan rare geluiden, pas na 5 restarten komt hij tot aan het schermpje waar hij zegt dat alle instellingen worden geladen, daar blijft hij hangen, de muis werkt wel nog!
Ook bij opstarten in veilige modus blijft hij op hetzelfde punt hangen!
tijdens het opstarten heb je ook de mogelijkheid om met F8 bepaalde opties te kiezen zoal systeem herstel ed, maar deze willen niet werken. Het enigste wat ik mij kan bedenken is dat ik de setup opnieuw moet uitvoeren!

Ik kan wel in dos komen met een win98 opstart diskette.

Verwijderd

Heb je een netwerkkaart erin zitten?

Ik heb ook wel eens zoiets gehad, maar als ik dan echt bleef wachten, dan kwam ineens wel het inlogscherm ervoor, heel apart.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Super_Grover schreef op 12 oktober 2002 @ 14:05:
Latop: promedion 2700T
intel celeron 1100Mhz
Sis 630ST Chipset
256 md int geheugen enz

Na het normaal afsluiten van de laptop, wil hij nu niet meer helemaal doorstarten!
De eerste pogingen waren niets anders dan rare geluiden, pas na 5 restarten komt hij tot aan het schermpje waar hij zegt dat alle instellingen worden geladen, daar blijft hij hangen, de muis werkt wel nog!
Ook bij opstarten in veilige modus blijft hij op hetzelfde punt hangen!
tijdens het opstarten heb je ook de mogelijkheid om met F8 bepaalde opties te kiezen zoal systeem herstel ed, maar deze willen niet werken. Het enigste wat ik mij kan bedenken is dat ik de setup opnieuw moet uitvoeren!

Ik kan wel in dos komen met een win98 opstart diskette.
Je moet ff kijken of je een netwerk kaart hebt, die kan het wel eens vertragen, omdat ie gaat zoeken op een netwerk bijvoorbeeld, [is al gezegt die ik]

anders moet je maar eens een re-install doen, of laat em eens een dag staan. en kijk je of er iets meer gebeurd.

ik zou eerder een re-install doen dan een systeem herstel.

suc6

[ Voor 0% gewijzigd door Maarten op 12-10-2002 14:19 . Reden: edit ]

• Super_Grover
  • Laatst online: 09-09 15:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb win2k opnieuw geinstalleerd in een andere <dir> dus ik heb nu een dualboot met 2 keer win2k!
Het gekke is nu dat de eerste install, wat dus vastliep, nu wel weer normaal werkt!
Als ik de laatst geinstalleerde verwijder, is het dan zeker dat ie blijft draaien?

• silitek
  • Laatst online: 06-09 08:22

silitek

Tubes Only

doe het zo (althans zo heb ik het gisteren gedaan) opstartdiskette van win98 reboot>Fdisk
Partitie verwijderen FDISK/MBR notebook uitzetten. Opnieuw opstarten partitie aanmaken in FDISK fat32 formateren die hap.....en een schoone install win2000 erop. Werkt veel beter dan al dat gekloot met 2e win2 verwijderen enzo... :) je zult zien dat je lappie weer loopt als een zonnetje.......

Tubes....It's what make music music!