Toon posts:

Probleem met mijn vaders PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok als volgt:

1: Mijn Pa's PC toen nog met winME werd erg traag dus ik dacht, we formatteren hem ff. Toen maar gelijk winXP geinstalleerd want van ME werd ik 8)7

2: Alles er weer opgezet(Ook CounterStrike)

3: Mijn broertje gaat zitten CS'en. Hup PC crasht(Dat deed ie onder winME nooit)

Goed ik erbij gehaald en PC rebooten wil ie helemaal niet meer opstarten(Niet eens BIOS) Toen ff gewacht toen haalde hij weer het inlogscherm van Windows.

toen weer crash(HD-lampje op branden en monitor krijgt geen input meer)

Toen nachtje gewacht. Deed ie het gewoon weer, mijn pa heeft uren zitten internetten. Ik heb zelf nog ff een half uurtje ge CS't niks aan de hand.
toen ging 's avonds mijn broertje weer CS'en en hup ding weer crashen zoals hierboven beschreven. Goed weer paar uurtjes gewacht. Toen deed ie weer normaal. Ik heb zelf met MBM 5 aan nog 15mins ge-CS't niks geen probs met temperatuur of voltages.

Toen hebben we mijn broertje maar verboden om spelletjes op het ding te spelen.

dus nu draaide hij alweer 3 weken goed. toen mocht mijn broerjte 3 dagen geleden weer spelletjes proberen. Heeft ie uren RA2 gespeeld, en niks aan de hand. Vervolgens probeert hij CS. 1 avond gaat het goed en vanochtend is de PC weer helemaal dood. Als ik de BIOS haal en ik kijk naar de voltages is er niks mis mee.
Mijn vraag: is er iemand die dit probleem herkent of die weet waar het probleem vandaan komt, en wat ik eraan kan doen. Zoals ik het heb beschreven lijkt mijn broertje de boosdoener gezien het feit dat het ding altijd kapot gaat als hij erachter zit. Maar hij zweert met de hand op zijn hart dat hij niks raars heeft gedaan. En bovendien hoe kan hij dat ding zo hard laten crashen.
Goed nu nog ff de specs:

msi k7tpro2a(met UDMA100 dus)
athlon tbird 900@100fsb
128+256mb 133mhz sdram
tnt2 m64
creative DVD
phillips 8x4x32
ParadigitKast met voeding(weet merk niet = 300 watt)
realtech NIC (Sitecom)
onboard sound
56k modem (Lucent)
HD 20 gig @5400 toeren(Merk weet ik ff niet, maar hijs heeeeeel stil Met kast dicht hoor je hem niet)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

dus hij doet het goed
maar als je broertje gaat CS'en dan chrast hij.
speelt hij misschien CS met een cheat prog erbij...
dat dus gewoon dat cheat prog zit te klooien.

ik weet het niet hoor. ik zeg maar wat.
dit is wel heel bijzonder.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 12 oktober 2002 @ 13:47:
dus hij doet het goed

Nope hij weet nog geeneens hoe hij word moet starten bijwijzevanspreken. Maar ik zal het hem voor de zekerheid eens vragen.

Verwijderd

broertjuh nooooooooooit meer laten CS`~ :9 8)7 8)7 8)7

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Probeer eens wat benchmarks en check (hardwarematig) de cooling. RA2 is namelijk 2D en CS is 3D; het zou dus best eens een probleem kunnen zijn met de grafische kaart.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

aah, ik zit echt te suffen.
idd misschien probleem met de videokaart drivers.
al andere drivers geprobeert

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

damster schreef op 12 oktober 2002 @ 13:47:
dus hij doet het goed

he
ik weet btw dat iemand jouw icon heeft....
mag dat?
of ben je dat?
mhm, kzal even kijken offie t still heeft, maar hijs 4 jaar jonger ofzo dan jij, dus hij si niet jij :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

damster schreef op 12 oktober 2002 @ 13:52:
aah, ik zit echt te suffen.
idd misschien probleem met de videokaart drivers.
al andere drivers geprobeert
jep, iemand die jouw icon gebruikt
heb je der copyright op?
heb je em gemaakt?

Alone at last
Just nostalgia and I

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Echt broertjes en zusjes... NOOIT OP JE PC LATEN. Ik weet niet wat ze er altijd mee doen. De raarste dingen doen ze. Snap er zelf nooit wat van. Gelukkig heb ik het nog niet zo erg meegemaakt als dit. Waarin dit moet liggen, ik weet het niet. Aardstralen?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05
Je moederbord is aan het dood gaan,.

Ik heb hetzelfde moederbord gehad met exact delzfde problemen. vandaag of morgen start ie helemaal niet meer .

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 13:42:
msi k7tpro2a(met UDMA100 dus)
probleem gevonden, zoek maar eens op het forum naar problemen met de msi k7tpro(2)

(schrik niet van het aantal zoekresultaten :o )

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op 12 oktober 2002 @ 13:57:
Je moederbord is aan het dood gaan,.

Ik heb hetzelfde moederbord gehad met exact delzfde problemen. vandaag of morgen start ie helemaal niet meer .
Ik heb zoiets al gehad met mijn eigen msik7tpro(1e versie dus) Maar die ging op een gegeven moment de hele tijd resetten. Bovendien blijft de vraag waarom hij dit alleen bij CS doet(Goed ik heb verder ook geen echt zware spellen geprobeerd). Maar ik heb gehoord van die problemen met deze moederborden.
Wat betreft de videodrivers, ik heb gewoon de allernieuwste(iig 4 weken geleden de allernieuwste) detonators.
Maar ik denk dat mijn broertje voorlopig geen CS meer mag doen en dat mijn er er zelf maar achter moet komen dat zijn MOBO aan het doodgaan is, en zolang word en de IE het nog doen is er niks aan de hand, als ie al aan het doodgaan is. Maar ik ga mijn pa niet vertellen dat zijn MOBO aan het doodgaan is, ik heb al geprobeerd uit te leggen dat dit een hardware probleem is, maar voorlopig heb ik het gedaan omdat ik winXP heb geinstalleerd. Maargoed tips blijven welcome

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
ik heb hetzelfde probleem met mijn zus
die kan nooit eens GTA2 spelen zonder dat de pc spontaan reboot
dat heb ik nu nog nooit gehad op die pc

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

N00b Vaders en kleine n00b broertjes. Daar heb ik een broertje dood aan. Gelukkig heb ik geen broertje, en vaders begint steeds beter met PC's te worden :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

oplossing, geef ze een eigen pc en laat ze die vernaaien :)

en help ze dan afentoe

geef ze gewoon jouw afdankertjes :D

Alone at last
Just nostalgia and I

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Vraag bij je leverancier maar een RMA aan om je bord retour te sturen naar de MSI fabrikant.
Ze geven 3 jaar garantie. 100% zeker dat dit bord, zoals 100erden anderen ook stuk is.
Er zit ergens op het bord een transistor of zo die met de hedendaagse 3d kaarten teveel warmte krijgt, er had een zwaardere in moeten zitten of er had een koelelementje op gemoeten. Ikke heb gister ook mijn bord retour gestuurd.
check maar eens in de search op 6330 dan zul je heeel veel van dezelfde klachten zien die jij ook aangeeft.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Heb ook pas geleden 'n PC gebombardeerd tot vader's PC alleen gebruikt broertje dit systeem gewoon als server.
Enig probleem hij start soms op zonder beeld? Vooral na reset.

Is dus nu 'n Dual Boot systeem met win98 & win2KServer 'n BP6 DUAl cellie.
en dan heb ik nog 'n big broer en nog 'n zusje en nu dus 5 PC's
Helaas niet even snel dus is het dringen bij de snelste PC's

Heb zover geen prob's met broer(tjes) en zusje en vader's

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1