Toon posts:

[Linux] Glibc en XFS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Debian geinstalleerd op een XFS filesystem. Het werkt perfect, totdat ik packages ga installeren. Ik doe iets als ``apt-get install lynx'' ofzo, en dan gaat hij het een en ander installeren en dan stopt hij ermee. Het resultaat is dat hij geen programma meer vinden kan (/bin/ls bijvoorbeeld) en als ik de computer dan opnieuw opstart zegt hij: kernel panic: init not found

Volgens mij gebeurt dit als ik glibc installeer. Kan een nieuwe versie van glibc ervoor zorgen dat mijn XFS ondersteuning weg is? Dit kan toch alleen bij het installeren van een nieuwe kernel?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 13:07:
Ik heb Debian geinstalleerd op een XFS filesystem. Het werkt perfect, totdat ik packages ga installeren. Ik doe iets als ``apt-get install lynx'' ofzo, en dan gaat hij het een en ander installeren en dan stopt hij ermee.
apt-get stopt er nooit mee, zonder een foutmelding te geven. En zonder foutmelding is het moeilijk om te raden wat er fout gaat ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 12 oktober 2002 @ 13:15:
[...]

apt-get stopt er nooit mee, zonder een foutmelding te geven. En zonder foutmelding is het moeilijk om te raden wat er fout gaat ;)
Je suggereert dat ik weer libc6 installeer, om vervolgens alleen de foutmelding te noteren die zoiets zal zeggen als "Program /usr/bin/apt-get not found".

Het gevolg is dat ik weer een CD-ROM speler op mijn computer moet aansluiten, de Debian CD laden en het hele installatieproces opnieuw moet doorlopen. Daar heb ik geen zin in.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 13:20:
Je suggereert dat ik weer libc6 installeer, om vervolgens alleen de foutmelding te noteren die zoiets zal zeggen als "Program /usr/bin/apt-get not found".
Het gevolg is dat ik weer een CD-ROM speler op mijn computer moet aansluiten, de Debian CD laden en het hele installatieproces opnieuw moet doorlopen. Daar heb ik geen zin in.
Mjah, inderdaad, /of/ je had gelijk de foutmelding op moeten schrijven he ;) Tis hier geen gokclubje ..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 12 oktober 2002 @ 13:21:
[...]

Mjah, inderdaad, /of/ je had gelijk de foutmelding op moeten schrijven he ;) Tis hier geen gokclubje ..
Je hoeft dan ook niet te gokken. Ik zeg niet: ``apt-get houdt ermee op wat is er mis'', ik zeg: ``de toegang naar de harde schijf houdt er opeens mee op, er kan niets meer worden gelezen inclusief /bin/ls. Ik gebruik XFS en het gebeurt tijdens het installeren van glibc, zou het daarmee iets te maken kunnen hebben.''.