Notebook: Asus of Jewel?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 17:18
Ik zit nogal met een dilemma: Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2 notebooks:

Jewel Jade 8060:

Mobile Intel® Pentium® 4 1.8 processor
14.1" SXGA TFT display
40 GB HDD, 512 MB DDR
NVIDIA GeForce4 GO 32Mb
16x10x8x24 COMBO (DVD/CDRW)
wired LAN 10/100
56Kbps modem
Li-Ion battery
Carrying Case

Prijs: 1,679 (excl. BTW)

Asus L3800C:

Mobile Pentium 4 - M 1.8 GHz
15" SXGA TFT
256 MB
40 GB
8x/8x/24x DVD/CDRW
fdd
3-spindles design support Speedstep technology
incl. adapter
Li-Ion battery pack,
carrying case
incl. modem & LAN
32MB DDR SDRAM ATI M7-P/D

Prijs: 1,659 (excl. BTW)

Probleem is dat ze weinig van elkaar verschillen (op geheugen en VGA na), alleen de 1 is Asus, de ander Jewel. Mijn broer zegt dat ik beter voor Asus kan gaan, maar de Jewel heeft weer betere specs.

Wat moet ik doen?

PS: Ik ga hem gebruiken als vervanger van m'n desktop.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39
Als je games speelt de Jewel..

• Milenco
RaZoRhEaD schreef op 12 oktober 2002 @ 13:06:
Als je games speelt de Jewel..
Volgens de tests (GF4GO VS ATIM7-D) scoren ze ongeveer gelijk

Edit:
http://www6.tomshardware.com/mobile/02q2/020408/index.html

Verwijderd

Ik zou voor de ASUS gaan ... da's toch wel een zeer bekende naam in de hardware wereld, en hun notebooks doen het ook best, getuige de test op testsites (zie ook http://www.asus.com.tw/inside/awardnotebook.htm)

HTH :)

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:14
Ik heb op m'n werk sinds 1 maand 3 ASUS notebooks in mijn beheer(waaronder 1 voor mezelf) en deze bevallen echt super!!
Wat ik je kan adviseren is koop een ASUS. Deze zijn stevig, hebben goede garantievoorwaarden. Misschien zijn ze qua prestaties wat minder, maar qua stabiliteit zijn ze super.
:)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik wil niet vervelend doen maar heb je al naar Dell gekeken? Die leveren ook toppie notebooks :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Milenco
Marv schreef op 12 oktober 2002 @ 13:24:
Ik wil niet vervelend doen maar heb je al naar Dell gekeken? Die leveren ook toppie notebooks :)
I Know, maar die zijn zo duur :(. 2000 euro is zo ongeveer m'n max. budget, en daar krijg ik bij Dell gewoon heel weinig voor. Haalt niet weg dat ze wel top kwaliteit hebben.
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 13:17:
Ik zou voor de ASUS gaan ... da's toch wel een zeer bekende naam in de hardware wereld, en hun notebooks doen het ook best, getuige de test op testsites (zie ook http://www.asus.com.tw/inside/awardnotebook.htm)

HTH :)
Zei m'n broer ook al (van dat bekende naam enzo), en dat als ik een wat onbekender merk koop ik daar best wel veel probs mee kan krijgen :(
Probub schreef op 12 oktober 2002 @ 13:22:
Ik heb op m'n werk sinds 1 maand 3 ASUS notebooks in mijn beheer(waaronder 1 voor mezelf) en deze bevallen echt super!!
Wat ik je kan adviseren is koop een ASUS. Deze zijn stevig, hebben goede garantievoorwaarden. Misschien zijn ze qua prestaties wat minder, maar qua stabiliteit zijn ze super.
:)
Welke serie hebben jullie dan?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
ik heb ook een Asus L3400s gekocht, heel fijn ding.

Zie hier op het forum steeds meer mensen die twijfelen tussen een asus en een andere laptop.

ik ben iig blij dat ik voor asus heb gekozen. :)

Verwijderd

ik zit zelf ook te denken aan de Asus L3800C. hoe zit met de geluidsproductie (fans) van dat ding. Ik heb nu nog een oude(re) Promedion die meer herrie produceerd dan m'n desktop :(

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hoi, ik heb een Asus L3800s (2.0 ghz), en ben zeer tevreden.
UT2003 draait prima, en ik heb met quake3 zelfs 215 fps in timedemo :)

Het beeldscherm van de Asus is iig veel beter als die van de Jewel. De Asus heeft daarnaast een 1400*1050 resolutie tegenover de 1280*1024 van de Jewel.
De Asus is ook dunner (lees: minder hoog).

[edit]
epplod: als je aan het textverwerken bent maakt hij helemaal geen lawaai, maar als je gaat gamen wordt ie wel iets warmer :)

iRacing Profiel

• seef
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Epplod heeft het over de l3800C, niet de l3800C. Die laatste heeft een mobile P4 en produceert veel minder warmte. Er hoeft dus minder gekoeld te worden en dat heeft minder lawaai tot gevolg. Een stuk minder lawaai dan je promedion lijkt mij.

Een heel groot en stoer systeem.

Verwijderd

Heb zelfs sindskort een Acer, ben ik zelf ook zeer over te spreken en die maken ook al vrij lange tijd zeer robuuste Laptops!

• Milenco
seef schreef op 12 oktober 2002 @ 15:09:
Epplod heeft het over de l3800C, niet de l3800C. Die laatste heeft een mobile P4 en produceert veel minder warmte. Er hoeft dus minder gekoeld te worden en dat heeft minder lawaai tot gevolg. Een stuk minder lawaai dan je promedion lijkt mij.
De eerste ook :)
Ik denk dat jij de L3800S bedoeld.

Maar jullie raden mij dus allemaal die Asus aan?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 12:58
Ik zou voor de Asus gaan

Waarom? Betrouwbaar, kan tegen een stootje, goede hardware

De Jewel levert perfecte prestaties maar kan wat minder hebben en zal eerder versleten zijn

Verwijderd

Ikzelf heb de Asus L3400 S, een soortgelijk model.
Het kan aan mijnes liggen, maar ik vind dat ie wel heel erg snel leeg raakt terwijl ik juist van iemand hoorde dat de nieuwe Asus notebooks extra lang meegaan op een volle batterij. Ik zal hem eens een keer laten testen, dan kan ie zo nodig terug.
De prijs en kwaliteit verhouding van Asus vind ik wel heel erg goed.
Veel voor weinig geld.

Verwijderd

Het beeldscherm van de L3400S vind ik trouwens kut, veel te licht! :(

• Smarron
  • Laatst online: 19-05 23:38

Smarron

The bend

Nou, ik zou alleen al de Asus nemen, vanwege het grotere beeldscherm! 15" kost normaal gesproken meer dan 14", maar de prijs bij die 2 zijn ongeveer gelijk. Buiten het beeldscherm, de resolutie. Ook het merk is wat betrouwbaarder.
Hoe zit het btw met de speedstep bij die Jewel?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou ook voor de Asus gaan. Een mobile P4 is veel beter dan een desktop P4: minder warmte, minder herrie, langere levensduur van de accu, betere performance omdat de proc niet zal clock-throttlen. De Asus heeft een beter design (Jewel, Promedion, Gericom e.a. B-merk laptops zien er nogal goedkoop uit) en een groter scherm, wat op SXGA resolutie wel prettig is.

• Milenco
Femme schreef op 12 oktober 2002 @ 17:54:
Ik zou ook voor de Asus gaan. Een mobile P4 is veel beter dan een desktop P4: minder warmte, minder herrie, langere levensduur van de accu, betere performance omdat de proc niet zal clock-throttlen. De Asus heeft een beter design (Jewel, Promedion, Gericom e.a. B-merk laptops zien er nogal goedkoop uit) en een groter scherm, wat op SXGA resolutie wel prettig is.
Mobile zou het sowieso worden, met de redenen die jij hierboven noemt. Vraag was alleen of ik voor een B-merk zou gaan met iets betere specs. De Asus is het inderdaad geworden. Ik heb 'm vanmiddag besteld, komt hier maandag of dinsdag via rembours binnen :)

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Ik zou ook voor de asus gaan, de asus maakt bijna geen geluid en is gewoon een goed ding. Asus notebooks zijn er sinds een paar jaar pas en worden nog steeds niet beschouwd als een A-merk in de laptop "wereld" maar het zijn wel goede dingen! Ik zelf doe o.a. de afhandeling van kapotte laptops bij een laptopbedrijf en de service van asus is echt top, het is carry in, en meestal duurt het week of 3 voordat een laptop gemaakt terug is maar bij asus is het sinds een paar weken opsturen en een week later gemaakt terug.. heel netjes!

Wat wel een feit is is dat de asus iets sneller kapot gaat dan een compaq of toshiba maar daar betaal je dan ook naar. Jewel heb ik zelf slechte ervaringen mee, wij zijn op een gegeven moment maar gestopt met het verkopen van die dingen, ze zijn op zich wel mooi en bieden goede specs voor een lage prijs maar het zijn gewoon die kleine dingen die het hem doen zoals de behuizing die meebuigt als je hem indrukt en bij asus is de behuizing gewoon solide.

Kortom kies de asus! :P

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 15:27:
Het beeldscherm van de L3400S vind ik trouwens kut, veel te licht! :(
Kan je bijstellen, kan mijn L3400S van vrij licht naar bijna zwart krijgen met die FN toets.
En dat hij vlot leeg is kan wel kloppen, er zit een stroomvretende desktop CPU in. Voor langdurig accu gebruik had je een C ipv een S moeten nemen. Haal met mijn S ook hooguit 2 uur (en dan is het echt zuinig doen).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik zou voor de:

Jewel Jade 8060:

14.1" SXGA TFT display
40 GB HDD, 512 MB DDR
NVIDIA GeForce4 GO 32Mb
wired LAN 10/100
56Kbps modem
Li-Ion battery
Carrying Case

gaan, lekker snel en ook redelijk voor games, (leuk voor lanparty's) :D

• Smarron
  • Laatst online: 19-05 23:38

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 21:24:
Ik zou voor de:

Jewel Jade 8060:

14.1" SXGA TFT display
40 GB HDD, 512 MB DDR
NVIDIA GeForce4 GO 32Mb
wired LAN 10/100
56Kbps modem
Li-Ion battery
Carrying Case

gaan, lekker snel en ook redelijk voor games, (leuk voor lanparty's) :D
Onderbouw je eens. Want de redenen die je geeft gaan net zo op voor de Asus.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
ik zou voor de Jewel gaan, op mijn werk hebben we zowel Jewel als Asus, toen er een prob was met de asus, waren we em 2 maanden kwijt, met een jewel maar anderhalve week, zitten nml in Nederland

jewel presteerd in mijn ogen ook iets beter

enige nadeel is wel dat dit model geen fdd heeft, maar ja, wel een 16x brander :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 13:16
Ik zou voor de ASUS gaan zijn kwalitatief heel goed en als er wat mee is heb je hem ook zo terug... en die ASUS heeft 15" :)

• Milenco
Ik denk dat ik toch wel een goede keus heb gedaan met die Asus. Vooral omdat Asus gewoon een grotere naam heeft, en het risico met kleinere bedrijven is dat de service meestal niet helemaal perfect is:
cypher21: toen er een prob was met de asus, waren we em 2 maanden kwijt
Tha_Wrecka: bij asus is het sinds een paar weken opsturen en een week later gemaakt terug
Blijkbaar gaat het bij Asus nu sneller

Verwijderd

ASUS.....

Verwijderd

maaruh zijn we er nu al uit?? ik heb het idee dat er veel asus liefhebbers reageren op dit topic maar hoe zit het met de Jewel gebruikers?? er zijn nu toch wel meer mensen met een jewel en wat adviseren die nu?

ik zit ook te twijfelen tussen een jewel en een Acer maar kom er maar niet uit. het gaat om de Jewel Jade 8070 en de acer travelmate 663 LMI. iemand nog goed onderbouwde tips om de keuze te vergemakkelijken?

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb zelf een jewel 8040

Voordeel
- Aan de jewel is vrijwel alles te upgraden.
- En dat de notebook uit universele onderdelen is opgebouwd.
- dus makkelijk te upgraden
- relatief stil , behalve als je gaat gamen

te upgraden zijn
2x geheugen bankjes
cpu
geforce2go is iig los te halen , moet nog steeds uitzoeken of en een gf4go in gaat .
(en ja heb hem uit elkaar gehaald :P)
modem
stillere fans :P

Nadeel
-tja tis klein bedrijfje
-plastic ziet er naar een jaar gebruiken niet echt super meer uit , maar dat is bij de meeste notebooks van klasgenoten zo .
- Nauwelijks updates van bios etc . (gelukkig is mijn mobo universeel dus bios updates zijn wel te vinden)
- geen handige utillity`s

• PatMan
  • Laatst online: 13-01 09:49
Eh Genius_P, kijk eens naar de datum van het topic dat je omhoogschopt... Er zijn wel recentere topics over de Jewel Jade 8070 en andere Centrino's te vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door PatMan op 24-11-2003 13:04 ]

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik zou voor de Jewel gaan. ik zou het wel handig vinden om de tv-out van een laptop te kunnen gebruiken (voor DVD-tjes bijvoorbeeld) en daar is de asus niet zo geweldig in. Er is namelijk geen goede mogelijkheid om de tv-out in te stellen en tools als tv-tool werken niet...

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb nu 13 maanden een Asus L3500TP, geweldig stukje techniek. Zeer robuust, en mooi design. En helemaal niet zo duur, zie ook www.computerpirates.com voor scherpe prijzen.

Verwijderd

He iemand al ervaring met de Asus S5200 notebook???

Op www.de-laptopper bieden ze dit model aan en volgens mij een supertje!!

Heb het net dan ook besteld en hoop binnekort de trotse eigenaar te mogen zijn van dit speledingetje!!

Verwijderd

Iemand al ervaring over de asus s5200 met intel centrino 1.7 Ghz.???

Waar kan ik zo;n 1.7 mee vergelijken??

Deze notebook wordt o.a. door www.de-laptopper.nl verkocht.

gr. Mattee

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje oud topic om op zo'n redelijk nutteloze manier te kicken. Ga dan op zoek naar een review ofzo, daar heb je veel meer aan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.