Toon posts:

ConnecTUX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Connectux wie kent het? Is ideaal lekker makkelijk.
Het is gebaseerd op Suse 8.0 :)
Hebben hier mensen evaring mee? Ben benieuwd!

Verwijderd

Erg makkelijk te installeren, doet het werk waarvoor het gemaakt is erg goed.

Nadelen:
- DUUR (2000+ Euro)
- Lastig functionaliteit aan toe te passen. Als je in de configfiles handmatig gaat rotzooien, dan wordt het weer overschreven door de GUI enzo.

Verwijderd

Heb zowel E-Smith al Connectux geprobeerd. E-Smith gebruik ik al langer.

Erg makkelijk om snel iets op te zetten, ook voor onze klanten. Kwaliteit is ook prima.

Nadeel is idd als je iets wilt wijzigen, dan breekt de hel los.

Ben nu met red Hat 7.3 bezig om alles lekker zelf op te bouwen vanaf een minimale installatie. Apache, Postfix, IPTables, enz.

Veel leuker en je leert er veel meer van.

Red Hat 7.3 op mijn P166 loopt veel soepeler dan E-Smith 5.5

Verwijderd

Ik ben ConnecTUX Professinal (ja ja.... :P )

Ik gebruik het nu al ongeveer een jaar en ik kan niet anders zeggen dat het een fantastisch pakket is.
Iedereen kan het pakket installeren en een beetje systeembeheerder kan hem onderhouden.
Het is dat het klooien aan de config bestanden niet direct door hun word gesteund, maar dat is eigenlijks ook wel weer logisch.

Als je een aantal cursusen gevolgd hebt bij ConnecTUX mag je uiteraard wel aan de config bestanden klooien in zeker mate.

En een opmerking als het is te DUUR komt absoluut niet tot zijn recht.
Zet voor het zelfde geld maar eens een Windows 2000 server of een Novell server neer... (en geen gratis Linux)

ps. Het is gebasseerd op SuSE 7.1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 21:06:
En een opmerking als het is te DUUR komt absoluut niet tot zijn recht.
Zet voor het zelfde geld maar eens een Windows 2000 server of een Novell server neer... (en geen gratis Linux)
Waarom is gratis Linux geen alternatief?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 21:40:
[...]

Waarom is gratis Linux geen alternatief?
* Weinig mensen die weten hoe je dezelfde funtionaliteiten als ConnecTUX kunt maken

* Geen of slechte support......

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
hmmz, bestaat er ook een gratis evaluation versie van ConnecTUX?

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 21:41:
Weinig mensen die weten hoe je dezelfde funtionaliteiten als ConnecTUX kunt maken
Die mensen zouden geen sysadmin moeten zijn. Bovendien wordt veel functionaliteit van ConnecTUX nooit gebruikt -> overbodig. Iedere beetje Linuxadmin kan zo een samba servertje uit de grond stampen.
Geen of slechte support......
Dit wordt wel vaker als argument tegen gratis linux gebruikt, maar is simpelweg een drogreden. Gratis Linux heeft wel degelijk support, waarschijnlijk nog wel meer dan commerciële producten. Heeft ConnecTUX tientallen mailinglists, forums, chatboxen, howto's, etcetera vol met duizenden gebruikers die zich tot uiterste inspannen om jou te kunnen helpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 12:31:

Bovendien wordt veel functionaliteit van ConnecTUX nooit gebruikt -> overbodig.

Dan heb je de site van ConnecTUX niet helemaal goed bekeken... De standaard versie van ConnecTUX is niet meer dan een Samba server - Firewall - NAT - Backup en FAX server...
Wil je meer dan kan je modules kopen en die vervolgens installeren.

[...]

Dit wordt wel vaker als argument tegen gratis linux gebruikt, maar is simpelweg een drogreden. Gratis Linux heeft wel degelijk support, waarschijnlijk nog wel meer dan commerciële producten. Heeft ConnecTUX tientallen mailinglists, forums, chatboxen, howto's, etcetera vol met duizenden gebruikers die zich tot uiterste inspannen om jou te kunnen helpen?

Bij ConnecTUX is geen mailing list of forum nodig. Je hoeft ze maar te bellen en ze gaan bijvoorbeeld met SSH de boel weer in orde maken. ConnecTUX heeft vrijwel geen onderhoud nodig.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 21:30:
Dan heb je de site van ConnecTUX niet helemaal goed bekeken... De standaard versie van ConnecTUX is niet meer dan een Samba server - Firewall - NAT - Backup en FAX server...
Wil je meer dan kan je modules kopen en die vervolgens installeren.
Tja, als het 'niet meer' is dan dat, zou het voor mij reden te meer zijn om het niet te gebruiken....je kunt precies hetzelfde gratis krijgen, dus dan zou ik klauwen geld betalen om niet in de config files te mogen rommelen? Hmmmmz.....okay, als ik dan gewoon kan opbellen van 'het werrukt niet fix dat', dan is het voor kleinere bedrijfjes zonder capabele sysadmins wel handig natuurlijk - werkt het zo makkelijk dan?

Over de veronderstelde nadelen van 'gratis' Linux:
* Weinig mensen die weten hoe je dezelfde funtionaliteiten als ConnecTUX kunt maken
:? Als het echt is wat je verder hierboven zegt, dan zou ik dat veranderen in 'Veel mensen weten, en nog veel meer zouden binnen een week kunnen leren, hoe je dezelfde functionaliteiten als ConnecTUX kunt maken.'
* Geen of slechte support......
Da's sowieso pertinent niet waar (legt iemand boven me al prima uit), maar misschien is het wel waar om te zeggen 'ConnecTUX biedt betere support'.
Pagina: 1