Toon posts:

gf4 en mandrake 8.2 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem bij het installeren van Mandrake linux 8.2 en 9.0.
Als ik de installatie bijna afgerond heb dan krijg ik problemen als de x server getest wordt.
Ik heb een gf4 en kies ook bij de keuze van een videokaart een generic gf4 uit maar dan wordt deze niet goed getest.
Ik heb oa. de monitor veranderd en de resolutie. Want de x server geeft aan dat 32, 24 en 16 bits niet ondersteund wordt door de videokaart.

En op deze manier krijg ik linux dus niet geïnstalleerd. Ik heb de laatste videokaart drivers al gedownload maar ik weet niet hoe ik vanuit de root de videokaart moet configureren.
Want verder kom ik niet. ( Ik krijg dan het scherm met login en moet daarna ff mijn wachtwoord geven)

Ik heb al een fat32 partitie gemaakt zodat ik deze partitie kan benaderen via mandrake. Die anderen zijn nl. allemaal ntfs.

Ik heb momenteel nog een win modem dus tijdens de installatie nieuwe updates downloaden is niet mogelijk. Ik krijg volgende week een andere modem die wel werkt onder linux.
Heeft iemand misschien een oplossing

Verwijderd

Ten eerste kan Mandrake 9.0 gewoon NTFS partities lezen.
En zou de GF 4 ondersteund moeten worden.. doet ie bij mij ook.
Om de Nvidia drivers te installeren moet je de kernel source en rpm downloaden.
Deze onder de root installeren... hoe staat precies beschreven in de handleiding die ook via www.nvidia.com kan worden gedownload.

Ook moet je de linux kernel source geinstalleerd hebben die op de één van de cd's staat van Mandrake.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mandrake 9.0 nog niet kunnen uitproberen en wist daarom niet dat deze ntfs kon lezen.
Ik kijk nu ff de readme van nvidia na.
Ik kreeg trouwens ook een melding dat er een EE fout oid was. (ook bij de x server setup)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag al weer wat getest en Mandrake 8.2 en 9.0 krijg ik nu wel goed. Alleen kan ik zelf niets veranderen aan de x server. Als ik bijv de resolutie, monitor, kleurdiepte of vga kaart verander dan kan ik de x server niet meer starten.

Bij de gf4 geeft mandrake een geforce aan. verander ik dit in een generic gf4 dan kan ik de server weer niet starten.
Ook geeft mandrake 9.0 aan als ik bijv de monitor oid verander aan: EE no such device. :?
Tijdens het testen van de resolutie's kan ik mijn usb muis niet meer bewegen. En bij Mandrake 8.2 krijg ik een dikke vastloper als ik de hardrake opstart. Resultaat een zwarte scherm met een vierkant blokje (muis)

• kjeldsanders
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 14:09
Als je niet van plan bent om te gaan 3d gamen onder Linux kun je ook gewoon de VESA-server voor X gebruiken. Dat heb ik vandaag ook gedaan en dat werkt prima.

De drivers voor je winmodem kun je hier downloaden: http://www.mbsi.ca/cnxtlindrv/

Je moet dan wel een conexant chip in je modem hebben. Installatie is niet moeilijk, want het is mij als volledige linux-newbie ook gelukt.

:: AMD Athlon XP 1700+ (T'bred B) :: EPOX 8RDA+ :: 512 MB :: GF4 4200 ::

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het ook erg lastig dat ik op 800x600 a 70 herz zit en niet hoger.
Ik heb een hekel aan dat geflikker.

• kjeldsanders
...

• kjeldsanders
Dat probleem heb ik met die Vesa-driver dus niet. Ik werk op 1152 * 864 en een refresh van 85 Hz. Ik heb wel gewoon mijn eigen monitor uit het lijstje gehaald, dus die instelling klopt gewoon. Alleen die Geforce heb ik niet geinstalleerd. Als ik een keer tijd teveel heb probeer ik dat nog wel. Je moet daarvoor CD3 man Mandrake hebben, en die heb ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bij 9.0 heb ik ook alleen maar 2 cd's. Ik heb mijn eigen monitor gezocht CTX VL710 ST en die werd wel ondersteund. Alleen kon ik hem niet testen omdat de x server niet deed wat ik graag zou willen. :/

Morgen probeer ik het wel weer. :O
Pagina: 1