[NetportExpress XL] Hoe onder Linux?

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik moest op mijn stage bedrijf de kast met meuk opruimen ;) en toen vond ik een Intel NetportExpress printserver. nu wil ik deze graag in mijn thuisnetwerkje gaan hangen, en dat ie dan gaat spoolen naar mijn Debian server. Maar hoe spreek ik dat ding aan? ik heb al geprobeerd te zoeken, onder windows, met een programma'tje dat ik van de Intel site had gedownload, maar die kon hem niet vinden. ik weet dus ook niet op welk IP hij zit.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Hoe wil je dit? Dus als ik je goed volg wil je dat een printserver zijn print opdrachten doorstuurt naar je debian box? Volgens mij is dat niet mogelijk, ik kan het mis hebben hoor. Plus ik zie niet direct het nut (maar hoeft misschien ook niet nuttig te zijn

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gewoon een lpr poortje aanmaken op die debioan bak, die poort laat je naar een ip adres verwijzen (die van je netport), en klaar ben je

* Zwelgje heeft dit thuis ook aan de gang gehad, maar heeft de printqueue's nu onder windows 2000 draaien...

met die tools van intel (netport manager) kun je hem laten vinden in je netwerk zonder dat je ip adres weet... als ie hem niet kan vinden kun je hem resetten (bij mijn netport zit er een reset knop op namelijk)

A wise man's life is based around fuck you

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
ehm het idee van een printserver is toch dat ie alle printopdrachten naar zijn ip of hostnaam direct via zn printerpoort naar de printer stuurt? :?

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• Zwelgje
Fostar82 schreef op 12 oktober 2002 @ 13:06:
ehm het idee van een printserver is toch dat ie alle printopdrachten naar zijn ip of hostnaam direct via zn printerpoort naar de printer stuurt? :?
klopt, alleen de queue's waar je je printeropdrachten inzet plaats je op een andere machine eentje met een hdd zodat het printspoolen sneller gaat..

• Tomaat
euhm, volgens mij moet een een print server altijd een spool directory op een Samba(WinNT) server hebben.

/extra vraagje
Kan ik de printserver beter op 802.2 (LLC) of 802.3 (MAC) zetten?

• Zwelgje
Tomaat schreef op 12 oktober 2002 @ 13:09:
euhm, volgens mij moet een een print server altijd een spool directory op een Samba(WinNT) server hebben.
hoeft niet, die intel netport heeft een ingebouwde 'samba' deamon welke zich in 'netwerk omgeving' nestelt zodat je erna toe kan printen (een beetje als een win9x machine met een printqueue erop)

• Tomaat
hmmz, Netport Manager heeft hem nu gevonden, maar ik kan niets veranderen, want er zit een password op. hoe krijg ik dit eraf?

/edit
ik heb het al. I've just Read The Fantastic Manual, so ;)

• Tomaat
Ik heb nu op m'n samba server een user aangemaakt (spips01:spinde) en in de print server ingesteldt dat is naar '\\spisvr01\spips01' moet spoolen. hij zegt dan dat de Application Code File niet op de RBL server staat, en gaat deze kopieren, dit doet hij ook netjes, dus so far, so good. maar nu gaat het mis. als ik via putty in die directory kijk (/home/spips01) dan staat daar netjes het bestandje 'EN.NPX' maar hij is van 'root:spinde' :? ik denk: "wtf :?... naja, chmod spips01:spinde EN.NPX will do the trick..." NOT! Als ik nu in de Netport Manager op 'Configure -> TCP/IP and SNMP' klik, zegt ie dat hij de Application Code File op de RBL server niet kan vinden en geeft mij het advies om de configuratie van de RBL server nog eens te bekijken en of de Application Code File (EN.NPX) is gedownload. Nou dat klopt dus, behalve dat de ACF als root:spinde naar de RBL server is geupload. AAARGH! Need help, plz :'(

• Tomaat
grrr, dit komt dus het probleem dat ik met Samba heb, wat ik in een ander topic al heb gepost :(

• Tomaat
-kickje-

Samba schrijft alle bestanden dus weg als root, weet iemand hoe dit komt? En zo ja, hoe verander ik dit...

Verwijderd

staat het suid bitje van smbd toevallig aan?
Pagina: 1