[monitor] Kleuren/magneten verschoven

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Omdat de search erg bagger werkt, maar ff een post.

Ik heb net een 21" IBM p201 samen met een autocad-bak gekocht voor 40 euro (erg leuk koopje) alleen zijn de kleuren nu verschoven. Groen zit een beetje teveel naar rechts en rood naar links. Nou heb ik al gelezen dat dit betekend dat afbuig magneten zijn verschoven. Mijn vraag is nu:

Kan je dat zelf doen, zo ja, wie heeft dat al wel eens gedaan, en is er misschien een tut voor?

Ik neem aan dat je dat ergens kan laten doen, wat kost dat? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Als je geen ervaring hebt , zou ik het niet zo gauw proberen... omdat a) je dicht bij de hoogspannings draad zit en b) omdat het een prielwerk is , als je hem tever draait krijg je zonder ervaring dat ding nooit meer goed! en c) die magneten zitten fabriek af goed vast (geschroefd en geborgd) denk dat de monitor gewoon versleten is.

Verwijderd

bij de meeste monitoren heb je convergence waarmee je dit een beetje kan wijzigen, probeer dat eens.

• Shook
convergance.....hmmmm, er zitten een aantal knopjes op, die ik nog niet hebben kunnen plaatsen. Er is zeker niemand met dit scherm, die me een beetje in de richting kan helpen (of is convergeance software matig???)

Verwijderd

ik heb het ook zelf gedaan bji mijn tv

• Shook
Lingerieripper, kan je misschien iets meer vertellen? Ervaringen e.d.?

Verwijderd

Ik weet dat Iiyama's "secret options" hebben. Als je de toetscombinatie pijltje op, uit knop aan etc etc. indrukt krijg je een heel gedetailleerd calibratie scherm waar elke normale gebruiker met zijn tengels vanaf moet blijven omdat het je hele scherm kan opscrewen. Misschien kan je eens zoeken of jouw IBMetje ook zoiets heeft :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2002 11:35 . Reden: zeer foute typo ]

Pagina: 1