Toon posts:

Onboard MBFasttrak133LT & RedHat8.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,
Ik ben al een paar weken tevergeefs aan het proberen Red Hat 8.0 te installeren, ik krijg however mijn raid-0 array met 2x40gb niet aan de praat. Is er iemand die er wel al drivers voor heeft, en het wel werkend heeft?
Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ze kunnen je in NOS beter helpen lijkt me..

Dat wordt dus een enkeltje [OM] > [NOS] :)

Verwijderd

Ik vrees dat het toch wachten is tot Promise de drivers voor RH8.0 uitbrengt, ik heb zelf een FastTrak100 onboard en daar kan ik RedHat 8.0 ook niet op installen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook al geprobeerd bij de Non Microsoft OSes, maar daar zijn ze niet echt behulpzaam, daar heb je alleen van die figuren die denken dat ze er veel van weten en heel stoer LINUX #1 Rule RTFM en zo roepen, ze snappen alleen zelf niet dat daar nog geen FM is. En daarnaast van die gasten met google gebruiken. Maar ja ik heb dat gerust wel geprobeerd, anders post ik het hier niet toch? Eerst zelf proberen en als je er echt niet uitkomt, anders leer ik er toch ook geen zak van. Dus ik hoopte eigenlijk dat hier iemand was die het toevallig wel werkend heeft/ aan het proberen is. Dus ik zou hem graag hier laten staan.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok Reaper, dat was ff wat ik nodig had. Dus het wordt gewoon wachten op Promise nu. Hoewel ik het niet helemaal snap want Redhat 7.3 en 8.0 draaien toch beide op de 2.4.18-3 kernel of heb ik dat scheef??

Verwijderd

Het enige wat ik kreeg toen ik de drivers voor 7.3 bij 8.0 probeerde was een rare melding dat m'n floppydrive het niet deed ofzo. Als ik met dezelfde drivers 7.3 probeerde te installen ging het wel gewoon.

Iemand enig idee hoe lang Promise er over zal doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die vage foutmelding heb ik omzeild door via ctrl-alt-f2, de floppy drive dus handmatige te un-mounten toen deed ie het wel, installing fasttrak stond er, maar eenmaal in annaconda bij de diskdruid aangekomen stonden daar toch de twee maxtor's weer, ook al had ik geboot met het zogenaamd "ide issue" setting. Dussss, ik heb promise gemailed, hoop snel wat terug te krijgen.

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 20:46
Ik heb dus precies het zelfde probleem als The_Intersector, dus als je iets gehoort hebt van Promise, doe mij dan een lol en post het hier zodat ik ook het eindelijk voor elkaar kan krijgen om Linux op mijn pc te krijgen....

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Hier hetzelfde probleem met een FastTrak 100 TX2. Ik hoor graag of iemand nog nieuws heeft over dit onderwerp.

Verwijderd

Topicstarter
OK STATUS UPDATE, ik heb mail ontvangen van PROMISE, het goede nieuws is:
Ze zijn bezig de drivers voor Red Hat 8.0 te ontwikkelen.
Slechte nieuws:
We moeten dus nog ffies wachten (ze zeggen niks over hoelang)

Verder mag ik aannemen dat het net als voor 7.3 weer 1 driver wordt die allen dekt, zowel de Fasttrak 100tx2 als de onboard 133 lite

Hieronder dan even het mailtjes:

Hi Cor

Promise Technology only offers technical support for Promise branded
retail products. Different OEM manufacturers may have made unique
modifications to the Promise hardware or software and they are
responsible for supporting their products. Promise does not offer
support on any of the following -

Controllers sold under another vendors name

Systems such as those from Dell, Gateway, Micron, NEC, Fujitsu or others
that may include a
Promise controller

Motherboards which have an embedded Promise controller

If you have purchased any of the products listed above, please contact
the vendor from whom you purchased the product for technical support.

At this point Promise are still developing a Linux Red Hat 8 driver.

It's All About Your Data!

Kevin Huynh
Reseller Technical Support.
Promise Technology, Inc
1745 McCandless Dr.
Milpitas Ca, 95035
408-228-6300

Verwijderd

Topicstarter
En hier nog een mailtje, wat ik net vandaag gehad heb. Waarschijnlijk niet echt van iemand die vloeiend engels spreekt LOL, lees zelf maar.

Hi Cor

I don't have exact date when it will be ready. All I know it that the driver are being DVT testing at this point. It might take month or so.

It's All About Your Data!

Kevin Huynh
Reseller Technical Support.
Promise Technology, Inc
1745 McCandless Dr.
Milpitas Ca, 95035
408-228-6300

To: support@promise.com
Subject: Red Hat 8.0 driver for Fasttrak 100TX2

Dear Sir/Madam,

I recently received a mail from you, in which you told me that there are currently RedHat 8.0 drivers being developped for the Promise Fasttrak 100 TX2.

I, and a lot of other people are wondering when you expect the first (beta) driver for our controller, so we can install Red Hat 8.0. Could you give me an estemation of the release date?

Thank you so far,

Cor Cornelisse
Pagina: 1