Toon posts:

[vb6] Plaatje in PopupMenu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leuk proggie gemaakt met een aantal menu's. Als je hier rechts-klikt, dan krijg je menu1, en als je ergens anders rechts klikt, dan krijg je het menu2. Niet ingewikkeld dus. In elk menu zitten 2 submenu's, en dat werkt leuk.

Nu vraag ik me af: kun je in zo'n menu ook een plaatje opnemen? Ik moet nu namelijk een bepaalde instelling maken waarmee geconfigureerd wordt hoe een lijn getekend wordt (dus gestippeld, normale lijn, stip-streep, etc.). In zo'n geval is een voorbeeldje in het menu (waarop je kunt klikken) makkelijker voor de gebruiker om te kiezen.

Ik hoop dat ik niet te vaag ben... Ik ben echter bang dat het antwoord op de vraag 'nee' is... Maar: niet geschoten is altijd mis ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kan niet echt nee. Je kunt wel wat iconen ervoor zetten. Dat is gangbaarder en mooier (vind ik persoonlijk).
(ik ben overigens niet helemaal eerlijk: het KAN wel, maar is nogal omslachtig voor zo'n doeleinde lijkt me)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Zou je me misschien toch kunnen vertellen hoe het wél kan? Ik kijk wel of het te omslachtig/lastig/lelijk is voor m'n proggie... En bovendien: leren doe ik er altijd van!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Zelf een menu gaan maken, dus met ocx'en... Want in een gewoon menu (zoals RobIII al zei) lukt dit niet.

|>

Verwijderd

Topicstarter
En is er niet al zoiets beschikbaar? Het moet eigenlijk wel freeware zijn...

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Check www.pscode.com Ik weet 100% zeker dat daar aantal voorbeelden zijn, sommige beter dan de andere.. dus ga ze ook allemaal bij langs( zoek bijv op: image menu oid)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:00

johnwoo

3S-GTE

Desnoods kan je ook zelf een form als menu gebruiken, en dan op zo'n manier dat hij sluit als ie de focus verliest...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Pagina: 1