P4 overleefde 74 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb nog een oude Pentium 4 s423 waarvan ik de fan op de koeler heb uitgezet, omdat dat ding een rotherrie maakte (kon er niet van slapen) maar wat blijkt nou, Toms Hardware krijgt nog gelijk ook met zijn filmpje (AMD vs Intel doorbrand test) hij blijft bij de 74 graden hangen en de pc wordt trager (zag ik toen ik de pc aanzette toen ik wakker werd) prima werk Intel :)

(ik heb btw. dus de koeler laten zitten maar wel de fan erop uitgezet, fan is eentje met een koperblok onderop en meer dan 20 koelvinnen)

Hebben jullie ook al eens zoiets getest?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Lennieboy83 schreef op 12 oktober 2002 @ 11:21:
Ik heb nog een oude Pentium 4 s423 waarvan ik de fan op de koeler heb uitgezet, omdat dat ding een rotherrie maakte (kon er niet van slapen) maar wat blijkt nou, Toms Hardware krijgt nog gelijk ook met zijn filmpje (AMD vs Intel doorbrand test) hij blijft bij de 74 graden hangen en de pc wordt trager (zag ik toen ik de pc aanzette toen ik wakker werd) prima werk Intel :)

(ik heb btw. dus de koeler laten zitten maar wel de fan erop uitgezet, fan is eentje met een koperblok onderop en meer dan 20 koelvinnen)

Ik meen me te herinneren dat ie bij Tom zonder koeler iets van 38 graden bleef ofzo :) Maar Intels kunnen zonder koelfan overleven :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Lennieboy83
Ik had dit al eens eerder gedaan alleen dan niet met een dichte kast dus dat was nieuw, maar werkt dus ook goed :) maar ik moet dit niet te vaak doen want dit zal de processor levensduur aanzienlijk verkorten denk ik, is t niet?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
heb mijn northwood b een keer op 104 graden gehad. :S
stom cool progje was niet liev.
gelukkig deed de throttle functie het, en ging mn klok trug naar 1.1 gig en de temp weer naar 32 graden :)

en dat was MET fan!

TheS4ndm4n#1919

• BOUBOU
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Ik heb het wel eens gehad om mijn Dual 1800 MP, ik raakte perongeluk met mijn vinger 1 van de fans op de proc. aan.
2 finnen braken af, en de fan kwam tot stilstand.
Maar daar kwam ik 20 minuten later pas achter.
Hij gaf verder geen melding van dat ie te warm werd.

Nu vraag ik mij af of hij nou gewoon langzamer ging lopen, of dat hij gewoon 1 proc. uitschakelde, op de andere verder ging.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Lennieboy83 schreef op 12 oktober 2002 @ 11:21:

ff de AMD fan spelen.

Hoe heb jij hiermee bewezen dat Tom gelijk krijgt? Je hebt immers alleen intel getest. Plus heb je het koellichaam er nog op laten zitten, is toch iets heel anders als wat meneer Tom ( :r ) heeft getest.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

74 graden is niet echt veel, dat overleeft mn amd ook wel :)
kheb t es getest, op zoveel-en-80 blijftie ook nog lopen, hoor :)
(dat was op een TB 1400 btw)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• !AnacondA!
  • Laatst online: 12-04-2021
mijn oude amd heeft n keer 92 graden overleefd was n tb 1400 :)

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

• Lennieboy83
Mensen daar gaat t niet om...het gaat er gewoon om dat die oude P4 s423 van mij bij 74 graden (maximum) bleef hangen en trager ging lopen, en dus niet dat ie doorging tot over de 100 graden wat dus niet kan/mag.

Houd t dus ontopic graag ;)

Verwijderd

Als je fan afslaat overleven zowel intels als AMD's het wel (de nieuwere dan). Het probleem zit em bij de AMD als je het hele koelblok er ineens afhaalt, dan gaan ze kapot.

Verwijderd

wat een kompleet onzinnig topic is dit :P

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:52

Termy

valt er nog wat te fragge?

mijn cpu cooler is eens geblokkeerd geweest door een tiewrap en toen werd m'n p4 2.0A 76 graden celsius zonder dat hij zichzelf vertraagde. iig gaf o.a. sisoft sandra aan dat ie nog steeds op 2.0GHz draaide... dus tja, die 74 graden van jou is natuurlijk pinda's :P

edit:

ik gebruik btw de intel retail cooler

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Lennieboy83
geloof t dan niet...

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ik geloof t wel, t is alleen niet zo gek, der zit idd een soort beveiligings ding op :)

maar overleven op die temp is geen kunst, dat kan mn XP ook (net geprobeerd @ 87 graden :) )
dat is dus met fan op koelingsblok af, maar met een fan er voor gehangen
en dat werkt, zie, ik ben er nog
afkloppen...
:)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 12:30:
Als je fan afslaat overleven zowel intels als AMD's het wel (de nieuwere dan). Het probleem zit em bij de AMD als je het hele koelblok er ineens afhaalt, dan gaan ze kapot.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die het koelblok eraf haalt als de PC draait :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 13:07:
wat een kompleet onzinnig topic is dit :P
100% agreed :D

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:53
BOUBOU schreef op 12 oktober 2002 @ 12:09:
Ik heb het wel eens gehad om mijn Dual 1800 MP, ik raakte perongeluk met mijn vinger 1 van de fans op de proc. aan.

Nu vraag ik mij af of hij nou gewoon langzamer ging lopen, of dat hij gewoon 1 proc. uitschakelde, op de andere verder ging.
Ik had dat ook een keer, kabels van de Fans gesoldeerd aan een spanningsregelaar. Was domme ik alleen vergeten om ook even de regelaar voor de 2de CPU netjes aan te sluiten :) Met als gevolg dat ik me systeem opstarten en na ongeveer een half uurtje tegen een BSOD aanhikte :P (Mijn sys liep dus niet door ;) )
CPU werkte nog netjes, en de temp van de Heatsink viel nog aardig mee.
Lijkt me dus dat die mammaplankjes toch een werkende beveiliging hebben :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

BOUBOU schreef op 12 oktober 2002 @ 12:09:

Dus er braken 2 fans af omdat je er met je vinger aan kwam en hier kwam jij pas na 20 achter? Blind doof en niet zo handig ofzo?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:52

Termy

valt er nog wat te fragge?

eelt op z'n vingers he, dat voelde hij niet eens :D

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 14:22:
[...]

Dus er braken 2 fans af omdat je er met je vinger aan kwam en hier kwam jij pas na 20 achter? Blind doof en niet zo handig ofzo?
beetje lomp verhaal dit ja :/

Verder denkt iedereen weer dat 74 graden gelijk je cpu naar de t*ring gaat wat niet zo is.

Ook denkt 98% van de massa dat als je de fan uitzet of kapot gaat, dat je proc het niet overleeft.

En verder is dot een onzin/chaotisch topic waar iedereen door elkaar blaat(incl. ik >:))

specs

Verwijderd

maybe een n00b vraag, maar hoe zit het dan met die thermische beveiliging in de athlon cpu's???

hoe werkt dat? als ie te warm wordt slaat de processor uit ofzo??? een soort zekering ofzo???

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:21
Van mn TB1400 met Alpha 6035 koeblok viel een tijd terug de ventilator uit. Ik had niks in de gaten totdat ie crashte. Toen ik opnieuw opstartte zag ik in het bios dat de CPU 120 graden was!
Nadat de ventilator gefixt was deed ie het weer prima.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 00:04:
maybe een n00b vraag, maar hoe zit het dan met die thermische beveiliging in de athlon cpu's???

hoe werkt dat? als ie te warm wordt slaat de processor uit ofzo??? een soort zekering ofzo???
volgens de AMD XP specsheets moet het moederbord de proc volledig uitschakelen binnen de 0,x seconden als de ingebouwde core temp sensor 120 graden aangeeft. Maar de meeste moderbordfabrikanten gebruiken een ruime marge en kiezen voor een shutdown bij 85-90 graden(max die de proc gedurende enige tijd zou moeten aankunnen zonder beschadiging)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Solomon
  • Laatst online: 20-02 14:24
wicked, ik heb zownet perongeluk een P1 120Mhz 5 minuten zonder heatsink/fan fzow mp3'tjes laten spelen, verder zitten in me hele kast geen fans fzow (behalve voeding natuurlijk)
toen ik erachter kwam heb ik hem maar uit gegooid en en een heatsink opgegooid.

weet iemand trouwens of er ergens een temp-programma bestaat voor op een bootable floppy?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

niet echt nuttige informatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.