Onboard 5.1 soundcard geeft geen surround

Pagina: 1
Acties:

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Ik heb hier een asus a7v8x moederbord met een onboard 5.1 geluidskaart met een philips a3.600 speakerset. Wanneer ik met e bijgeleverde software de boxen test dan werkt alles wel maar wanneer ik een mp3 afspeel wordt dit alleen op de subwoover en de frontspeakers afgespeeld. Ook in spellen waar je surround geluid hebt worden alleen de frontspeakers gebruikt. Naar mijn mening ligt dit aan de geluidskaart die het signaal niet goed doorgeeft. Is er hier een oplossing voor met bijvoorbeeld drivers? Of zou dit probleem verholpen kunnen worden door er bijvoorbeeld een sb live 5.1 in te zetten?

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
lijkt mij een configuratie probleem.
Volgens mij staan jouw boxenconfiguratie in de software nog gewoon op stereo (2 boxen).
Bij mijn live moet ik deze ook op 5.1 zetten om 5.1 geluid te krijgen.
Dus kijk ff in je mixer software of ander proggie waar je dit kunt veranderen en zet deze op 5.1.

• franktv
nee ze staan niet op stereo. Ze staan gewoon op 5.1 maar ik kan wel in de configuratie testen en daar doen ze het wel als 5.1.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Ook de configuratie in je sound optie in je control panel van windows zelf?

• franktv
Ja die staat ook gewoon goed

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 14:43

Fed-Ex

Hakuna Matata

offtopic:
sorry dat ik dit moet zeggen maar neem dan ook niet onboard..... onboard is meestal klote :( neemt ook nogal wat van je processor ik hoop niet dat je die MOBO hebt gekocht omdat er 5.1 op zat

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• franktv
Ja ik weet wel dat onboard geluid zuigt, maarja t zat er op he. en ik wil wel een nieuwe geluidskaart kopen maar dan moet ik wel zeker weten dat t daarmee opgelost is en dat dit geen conflicten met mn andere kaart heeft

• franktv
Hey hij doet t al, heb van de realteksite nieuwere drivers gedownload en t werkt nu naar behoren
Pagina: 1