Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Zelfbouw autonavigatie met GPS

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Aangezien ik toch een mp3 doos in de auto wil gaan schroeven denk ik er over om er maar gelijk een gps dingetje aan te hangen t.b.v. navigatie.. Voor $20 voor een ontvangertje en nog eens zoiets voor een antenne is dat altijd intressant..

Wellicht een idee voor een IA trouwens ?

maargoed :

Ik twijfel nog tussen windhoos en linux.. ik ben erg onder de indruk van Cajun maar aan de andere kant is het aansturen van een tft schermpie via een tv out en de veschikbaarheid van navigatie software voor windhoos weer een argument om voor M$ te kiezen..

Verder is de ontvangst in de steden dusdanig triest dat je met alleen gps zonder gyroscoop en snelheids koppeling niet ver komt volgens een kennis met een echte navigatie computer..

Wie heeft er ervaring ?

IP Rocks

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Ontvangst in steden kan je flink boosten met een reradiating antenne. (Nu ga ik er stiekum vanuit dat je ontvanger ergens bij je ruit bevindt).

Verwijderd

Laatst stond hier wel zo'n topic over GPS modules, misschien dat je daar wat aan hebt.

Verwijderd

ik gebruik mijn laptop in combinatie met een etrex die ik op mijn dashbord leg, samen met ms mappoint 2002 kom ik een heel eind, jammer alleen dat ms-mappoint niet spreekt tijdens het rijden, bovendien is het instellen van de route op een laptop echt wat ingewikkelder dan met een afstandsbediening zoals bij een vdo-dayton bijvoorbeeld. Maar op zich heb ik overal goede ontvangst (ik weet echter dat er ruiten zijn die radio-signalen blocken)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

We zin er mee bezig :P Check het GPS-topic: [rml][ EL] GPS ontvanger <-> PC interface (NMEA?)[/rml]

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel MS Mappoint kost maar Route 66 2003 professional kost iets van een 100 eur en biedt GPS ondersteuning (is wel een grote brok harde schijf voor nodig, maar liefst 4,6 Gb :P ). Misschien de Benelux versie kopen :?
Misschien een goed alternatief?
Ik vrees dat je voor linux niet veel routeplanners zult vinden, als die er al zijn.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Ik heb hier in de auto ook zo'n ding, een Blaupunkt geval. Die heeft idd van die speciale sensoren die de snelheid en richting van de auto meten. Die kun je speciaal calibreren, en dat is niet voor niks. Als je dat namelijk niet doet, dan is het heel erg moeilijk voor de software om te bepalen of je op de geplande weg rijdt, of op een weg die er op 10 meter afstand van ligt. In steden wordt voornamelijk gegist bestek gebruikt. Dat betekent: De GPS doet vrij weinig, de computer herkend wanneer jij de bocht om gaat en meet afgelegde afstand en richting. Hij weet ongeveer waar je zit door de genomen bochten te herkennen in de stadslayout, hij weet de afstand en richting. En uiteraard werkt de gps ook nog een beetje mee. Maar voor snelwegen etc is alleen een gps goed genoeg

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
ik heb nu wat testen uitgevoerd met Route66 en gps, werkt prima.. de antenne zit op het dak en ik heb grotendeels van de tijd 5-6 satelieten in tracking, o de snelweg vaan 8 (meer kan een standaard oncore module niet tracken)

moet nog testen in een drukke binnenstad maar bij mij in de omgeving geen probleem.. ook niet tussen de flats..

IP Rocks

Verwijderd

Ik zou voor Linux gaan, als je tenminste geen zin hebt om je auto te rebooten! :+

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
no thanx.. ten eerste is daar niet veel navigatie software voor, ten tweede zie ik persoonlijk liever een winamp achter iets op mijn tftje dan een text player, en dan heb ik het al helemaal niet over ondersteuning van usb meuk etc..

linux heeft zo zijn toepassingen, maar dit is er geen van wat mij betreft.

IP Rocks

Pagina: 1