Toon posts:

[winxp] admin pass in repair mode*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil winxp repair mode gebruiken maar moet inloggen met een admin wachtwoord. Deze is echter nooit ingevoerd.

Hoe kan dit worden verholpen?

Ik ben ondertussen de 16 pagina search result aan het doorspitten, maar hoop dit spoedig op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Topic moet natuurlijk anders :|

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je nooit een admin pass hebt ingevoerd, dan zou ik bij deze admin pass ook maar niets invullen...

Verder heb ik je topictitel aangepast zodat deze voldoet aan Windows Operated Systems - Policy
Zorg dat je in het vervolg direct een goede topictitel kiest.

Gebruik in het vervolg ook de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif) in plaats van meerdere keren achter elkaar te posten.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 17:17
Gewoon enteren dus.
(dingen uitproberen kan soms zo moeilijk zijn he) :)

Systeem Specs

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

http://www.freewarehome.c.../Password_Recovery_t.html

Hier staan een zooi password retrievers voor windows, of er ook een tool tussen zit om admin passwords te achterhalen weet ik niet, maar misschien even de moeite waard om te kijken.
Deze is echter nooit ingevoerd.
:s Tijdens elke installatie van windows NT/2000/XP vraagt ie om een admin password tijdens de setup?

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

probeer es "Administrator" zonder "" maybe werkt dat

en het is wel ingevoerd (in de WinXP installatie toen je hem installeerde)

Vai was eerder 8)7

Verwijderd

Topicstarter
dies blanko gelaten :|

En ik kan geen topic aanpassen als ik op edit klik... Zal voortaan eerst lezen voordat ik op post klik.

Verwijderd

probeer gewoon je windows terug optestarten (als dat nog lukt) en voor dan een nieuwe gebruiker + pass in en maak hem admin
moet normaal werken zo heb ik het hier ook gedaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 09:54:
dies blanko gelaten :|

En ik kan geen topic aanpassen als ik op edit klik... Zal voortaan eerst lezen voordat ik op post klik.
hmm typ als je niks ingevoerd heb doe dan "Adminisrator" probeer nou maar

• SH007
  • Niet online

Dan kun je je topictitel niet aanpassen.

En nu weer ontopic

Verwijderd

SH007 schreef op 12 oktober 2002 @ 09:56:

[...]

Dan kun je je topictitel niet aanpassen.

En nu weer ontopic
oops verkeerd gelezen :p

maargoed Probeer dat administrator es werkte bij me vader wel vroeger

Verwijderd

Topicstarter
zit dus in de repair console, in dat dos schermpje. als ik gewoon op enter druk zegt ie dat het wachtwoord verkeerd is.

Verwijderd

hmm.
en een reinstall XP is dat mogelijk voor jou?

• SH007
  • Niet online
In dit topic staat een tool om de admin pass te resetten: [rml][ Win2k] Geen admin meer op eigen comp![/rml]
Misschien kan dat je helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Die gaat ik ff proberen, bedankt :) En nee herinstallatie is geen optie :|

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus dat progie geprobeerd maar dat werkt bij mij dus niet goed. Ik heb in knowledge base van ms gelezen dat er een fix voor is. Hiervoor zou je ms moeten bellen. Ik bel ze en vervolgens zeggen ze dat omdat mijn windows is bijgeleverd bij mijn computer (heb hem niet los gekocht) dat ik bij mijn computerdealer moet zijn voor ondersteuning. Mja die is dicht op zaterdag en ..... die hebben die fix natuurlijk niet.

Heeft een van de tweakers dit probleem al eens gehad, en heeft die fix voor mij?

Het gaat om de fix voor het probleem dat bij sysprep gebruik voorkomt waardoor de wachtwoorden (ingevuld of niet) op een andere manier wordt opgeslagen dan normaal waardoor de system recovery console deze niet kan herkennen.
Pagina: 1