[WINNT + WINXP] Accounts beheren in domeincontroller

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Goedemorgen.

Ik heb gisteren hier een server op het netwerk gezet. Het draait WINNT server 4.0 sp4. Ik heb 6 werkstations waarvan 3 met win9x, 2 met WINNT workstation en 1 met winxp. Dit loopt allemaal als een trein. Nu wil ik echter op de xp machine de accounts op mijn server beheren. Voorheen deed ik dat met andere pc's met Microsoft Management Console. Nu lukt dit niet meer omdat ik in een domein zit en een andere snap-in moet hebben. Nou dacht ik dat ie ook in het lijstje thuis hoorde, maar dus helemaal niet of ik zie iets over het hoofd. Heeft hier iemand een tooltje voor. Dat tooltje van microsoft (weet niet meeer hoe dat heet) werkte altijd in win98 win95 en ME. Iemand een ID? :)

• WiNlUx
Niemand?
Mod-break:

AUB niet je topic omhoog schoppen binnen 24uur. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done waarom niet.

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 12-10-2002 10:11 ]

Verwijderd

Machines lid maken van het domein (in het geval van de NT en XP machines) of "laten kijken naar" het juiste domein (Windows9x).

Op het domein useraccounts aanmaken.

Klaar.

(zo simpel is het niet, maar daar komt het in het kort op neer).

Zoek eens op google met "how to install a windows NT domain"

Dat tooltle wat jij bedoelt ken ik niet, maar volgens mij heb je helemaal geen tooltje nodig, zit toch standaard in NT server?

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 13:13

Wimmel

Hello

Een NT4 domein beheren doe je niet met een MMC snap-in. Wat je het beste kunt doen is de beheertools van de NT server naar je XP werkstation kopieeren.
Voor gebruikersbeheer is dat "Usermanager for domains" ->Usrmgr.exe en Usrmgr.cnt.
Als je deze opstart onder XP kun je d.m.v. user->select domain je domein selecteren.

Let even op!! als je vanuit WinXP of Win2K ntfs rechten zet op NT4, kun je problemen krijgen omdat NT4 bepaalde rechtenstructuren niet ondersteunt, hier zijn meerdere technet artikelen over, jammer genoeg kan ik ze even niet vinden.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• WiNlUx
OK thnx ik ga het proberen!