Toon posts:

[xp] fdisk kan ik niet meer draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn harddisk geformateerd waar XP op stond daarna wilde ik fdisk draaien maar is niet gelukt ik krijg de foutmelding [ERROR READING DISK] verschillende fdisk floppy's gebruikt (dus diskette is goed).
Hoe kan ik de harddisk zo resetten dat het fdisk kan draaien. |:(

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Configuratie scherm > Administrative tools > Computer management > Storage > disk management.

of met partition magic 7

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Partition Magic 8!

En voordat je Fdisk of Partition Magic opstart chkdsk /f op de harddisk uitvoeren kan ook problemen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Schijf is leeg ik heb fdisk gebruikt en alle schijven eraf gehaald maar ik moest nog de schijf C formateren om XP erop te zetten. Alleen hij geeft een foutmelding (boven vermeld). Ik kan Fdisk niet draaien om de vaste schijf te formateren.

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
En Partition Magic 8 vanaf diskette?
En wat zegt chkdsk /f?

Verwijderd

Topicstarter
heb chdsk nog niet gedraaid ben niet bij computer

Verwijderd

Topicstarter
kan chdsk in dos gedraaid worden HDD is namelijk leeg

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

wacht even. Je gebruikt f-disk NIET om een schijft te formateren. Je gebruikt f-disk om je schijf in te delen.

wat heb je exact gedaan. Uit je verhaal begrijp ik dat je met F-disk alle partities gewist hebt. Daarna heb je met flop opgestart om f-disk te draaien. En dat doet hij niet.

-Gebruik je wel een f-disk versie hoger dan van dos 5.5?
-Heb je aangegeven dat hij ondersteuning moet bieden aan grotere harde schijven?
- Als je opstart van je XP-cd, kun je hem dan wel indelen?

Je kunt waarschijnlijk een tooltje downloaden bij je hd-fabrikant dat allemaal 1'en of 0'en schrijft. Dan is je HD weer helemaal schoon. (wat is het merk van je HD?)

0'ja chkdsk heeft alleen nut bij een reeds geformateerde harde schijf. Zoals ik uit jou woorden begrijp is hij NIET geformateerd zelfs nog eens niet ingedeelt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
dat f-disk niet is om te formatten begrijp ik, maar na f-disk moeten wel alle partities die gemaakt zijn geformateerd worden dit is gebeurd. had een c,d en e schijf aangemaakt,
wilde deze hierna gaan formatten c en d gingen goed maar herkende e niet dus ik dacht even kijken waar deze is gebleven met fdisk heb inderdaad bij ondersteuning voot grote schijven yes gegeven, hierna volgde het bericht: error reading disk .Dus dacht xp eropdraaien, dit ging goed totdat het scherm kwam waar je in het venster ook je schijfindeling kan zien hier gaf xp ook het bericht dat hij c schijf niet kon benaderen, hierna kwam ook een scherm met foutmelding van xp over BMR, en nog wat vermeldingen .
volgens mij heb ik een IBM schijf zou het na moeten kijken

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Probeer eens Fdisk /MBR -> Kansje dat het werkt. Maakt de MBR opnieuw aan.

Zoniet, wis alle partities (en geen nieuw aanmaken) en start dan de XP cd op. Hij zal (als het goed is) zelf een partitie aanmaken en formateren (later met partition magic 8 extra partities maken). het wil namelijk wel eens fout gaan als je b.v. de partities aanmaakt met fdisk die bij win98 zit en daarna Xp erop zet.

Anders kun je bij IBM zowel drivefitness en WIPE downloaden. Die wissen je HD behoorlijk grondig als je dat wilt. Daarna opnieuw proberen.
linkje: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#Wipe

Wat je ook kunt doen (als je de pc open durft te maken) is de hd als slave bij een andere hangen en dan partition magic erop los laten.

Succes en laat horen of 1 van deze 3 werkt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
cyberpope hoe kan ik alle partities wissen als ik met fdisk er niet op kan komen

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

in dat geval alleen met dat linkje dat ik je gegeven heb van IBM. (en er zijn nog andere progjes, maar probeer die eerst maar). Heb je Fdisk /mbr al geprobeerd?

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien dat dit kan helpen (als ik het fout heb geef me dan maar op mijn flikker):

Nadat je je de HDD hebt gerepatitioneerd hebt, moet je eerst je harde schijf VOLLEDIG formatteren. Nu kan je weer op je HDD. Nu pas kan je f-disk weer opnieuw op een goede manier gebruiken.

Succes!

https://www.enwatbenjedan.nl/

Verwijderd

Topicstarter
cyberpope ben niet thuis dus nog niet geprobeerd probeer het vanavond bedankt

Verwijderd

Topicstarter
heb gisteren low level format gedaan en kon weer f-disken, had c,d en e partitie aangemaakt moest hierna gaan formateren en kon alleen c en d partitie wilde hierna kijken met fdisk weer hetzelfde bericht:error reading fixed disk. geprobeerd win XP erop te draaien
kreeg op den duur foutbericht dat setup afgesloten werd ter berscherming computer, win 98 kon wel zonder problemen er opgezet worden. weet iemand misschien hoe ik MBR weer op de HDD krijg en staat dit op een opstartflop of is dit MBR hetzelde als het systeemterugzetten van opstartflop dus: /S

Verwijderd

Klinkt raar misschien, maar dit ben ik al vaker tegengekomen.
De oplossing was steeds om de geheugen module te wisselen of de bios instellingen op safe te zetten. Vooral omdat XP niet en 98 wel wil installeren.

probeer de schijf eens in een andere comp te formateren en maak C natuurlijk wel actief.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
hang die schijf ff in een ander systeem

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Vreemd probleem...
Hoe maak jij eigelijk je partities aan?
Het moet op de volgende wijze:

1) fdisk draaien
2) ondersteuning voor grote schijven blaat (yes)
3) verwijder alle bestaande partities, kijk in de status voor de lijst met partities.
4) primaire partitie maken (c schijf)
5) extended partition maken
6) logische stations maken in extended partition
7) het aantal % of gigabytes aangeven voor station D de rest aan E
8) active partition instellen (C schijf)

Dan een reboot en formateer alle schijven

Mocht je onderweg foutmeldingen krijgen zoals error reading fixed disk krijg ik het vermoeden dat er its met je hardeschijf is.
Hoor je je hardeschijf ook rare klikken maken?
Je had al een low-level format gedaan is dit zonder problemen gegaan (geen bad clusters?)
Kijk ook ff in je bios of de schijf wel goed herkend word.
En kijk ff je voedingskabel naar je hd na of deze goed vast zit net als je IDE kabel

Verwijderd

Topicstarter
ripper zo draai ik ook fdisk maar als ik hierna format doe kan ik c en d doen maar e herkent hij niet terwijl ik hem net aangemaakt heb. als ik nu weer fdisk wil draaien om de partities te bekijken kan ik nog wel ondersteuning voor grote schijven yes geven maar daarna zegt fdisk : error reading disk en kan ik hem weer low format geven om fdisk te kunnen draaien

Verwijderd

Hoe heb je hd geformarteerd dan...?? fat 16 fat 32 of ntfs... Als je ntfs heb gedaan volgens mij kan je dan geen fdisk meer draaien....

shoot me If I am wrong.....

Verwijderd

Topicstarter
had voor fdisk in windows XP met partition magic alles teruggezet in fat 32 toen na fdisk geboot met bootflop en format c: gegeven

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Hmm nog 2 tips die ik je kan geven...

Kijk de jumpersettings op je HD eens na, zet hem op MASTER, en maak de rest HD,CDROM etc van je systeem los.

Haal je hardeschijf uit je systeem, ga naar een vriend.
Haal daar alle HD's van de ide kabel's
Voorzichtigheidje, je zou het verneuken van zijn HD's maar op je geweten hebben 8)7
Sluit nu jouw hardeschijf aan, bios detectie etc.
Nu probeer het Fdisken en formateren nog eens.
Wil het nu wel, kijk jou systeem eens na dan is die de schuldige.
Wil het nog niet, dan is de hardeschijf niet goed, low level format maar weer en opnieuw proberen.

Wil het nog niet, dan kunnen het 2 dingen zijn.
1) HDD verrot (kan niet anders want ander systeem, ide kabel, voeding etc etc)
2) Twijfel aan je computerkunsten 8)7

Ik kan op het moment ff niets anders meer bedenken...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wat voor harde schijf?
wat voor moederbord?
gebruik ie een diskmanager (omdat je bios grotere hd's niet herkent)?
bios virusscanner aan of uit?
je geeft weinig info.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1