Toon posts:

Cinemaster, alleen test beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg laatst van iemand een Cinemaster C1.2 DVD kaartje.

Ik heb dat ding in mijn PC gestopt, de kabels aangesloten (audio en video).
Toen het internet op voor drivers, gelukkig bleek dat winXP dat ding al uit zichzelf herkend.
TV aangezet en jawel een test beeld!
Mooi dacht ik even snel een cdtje erin, dat ding ondersteund volgend het internet Mpeg 1 en 2 en DVD. Ik een videocd erin gedaan en deze met powerDVD gestart.

Ik heb nu beeld (van de film) op mijn monitor maar op TV staat nog steeds dat test beeld(ook geen geluid op TV).
Heb op internet gezocht naar enige info echter hiervan is vrijwel NIETS te vinden.
Ook een search op GoT leverde niets op hoe dit kaartje nu precies werkt, op de website van de fabrikant wordt het hele kaartje niet eens genoemd.

Mijn vraag is nu:
-Hoe krijg ik beeld en geluid via dat kaartje op de TV
-Kan ik ook DivX hiermee toevallig afspelen, zoja hoe?
-Welke files speelt zo'n ding nu precies af?
-Ik gebruik powerdvd, is deze software hiervoor geschikt?
-Hoe sluit ik het geluid IN de pc aan, er zit namelijk een geluids aansluiting op, waar dient deze voor?
-Heeft iemand toevallig nog een gebruiks aanwijzing liggen van dit ding, op internet en GoT search is hiervan helaas geen info te vinden.

Verwijderd

Als het enignszins op mijn oude Hollywood kaartje lijkt (?) zul je hem moeten doorlussen vanaf je videokaart, naar mpeg kaartje, geluid hetzelfde verhaal of je split je lineout van je geluidkaart en dan een lijntje naar je tv

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee?

Sjonjoop: Nee dat is blijkbaar niet zo, er zitten geen externe aansluitingen voor door te lussen op.

Verwijderd

Ik heb nog wat info gevonden, misschien heb je er nix aan, maar beter iets dan niets :)
http://www.eyescream.se/~niclas/dvd/cinemaster/downloads.htm

Verwijderd

Voor de Cinemaster moet je een apart programma gebruiken, PowerDVD is een softwarematige DVD-player die alles via je CPU laat lopen.
Via dat programma van je Cinemaster kun je de TV-Out ook activeren

Verwijderd

Topicstarter
Kijk die info is interresant!!

Weet iemand ook welke software je daarvoor nodig hebt, op internet kan ik zelf geen info vinden welk programma ik nodig hebhier voor.

Sjonjoop: bedankt voor de url, maar die was helaas dood :(

Verwijderd

Bij mij doet ie het, hier is wat daar staat+download link

Windows XP
Driver (December, 1999)
Version 5.0.00.0081 is included in Windows XP.
DVD Player
Windows Media Player for Windows XP does not work very well and there is no way to change the settings on the card (picture, video and audio). Install Ravisent's DVD Player 1.9 instead, available in 30installer.zip.

http://www.cifelli.com/su...-ME-2K-XP/30Installer.zip

Verwijderd

Topicstarter
Raar, bedankt voor het plaatsen van de link hier.
Ga meteen proberen

update:

De website werkt nu wel en heb hem kunnen downloaden.
Werkt perfect, heb beeld en geluid nu via het kaartje op de TV.

Zit nog met 1 vraag/probleem...

Zou ik ook andere files zoals DixX kunnen afspelen met dit kaartje, de player speelt alleen maar videocd's en dvd's af.

Verwijderd

Top dat het werkt, ik denk dat je voor DivX met een andere player moet gaan expirimenteren, maar dan begin je weer van voor af aan als het zowiezo al mogelijk is
Pagina: 1