Ik ben op dit moment bezig met een eigen forum, en nu heb ik een probleem met de smilies 
Voordat de tekst in de database wordt gezet, worden de bekende smiley tekens omgezet naar [img]"urlvansmily.gif"[/img]. Die tekens worden ook weer uit een database gehaald en in een dataset gegooid.
de tabel heeft 2 kolommen, code en url. (code is natuurlijk de smiley code en url het adres van het smileyplaatje)
Het probleem is nu, dat alleen het allereerste smiley dat in de db voorkomt, namelijk deze:
, pakt, en de rest niet.
Hier is de code dat van belang is:
Zal vast wel iets onbenulligs zijn, maar ik kom er echt niet meer uit.
Eventueel kan ik het ook met een gewone array doen, maar omdat het ook mogelijk moet zijn om smileys door gebruikers toe te laten voegen, wil het via de database doen.
Voordat de tekst in de database wordt gezet, worden de bekende smiley tekens omgezet naar [img]"urlvansmily.gif"[/img]. Die tekens worden ook weer uit een database gehaald en in een dataset gegooid.
de tabel heeft 2 kolommen, code en url. (code is natuurlijk de smiley code en url het adres van het smileyplaatje)
Het probleem is nu, dat alleen het allereerste smiley dat in de db voorkomt, namelijk deze:
Hier is de code dat van belang is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| OleDbDataAdapter oledbsmile = new OleDbDataAdapter();
oledbsmile.SelectCommand = new OleDbCommand("SELECT * FROM smiley", myConnection);
DataSet dsSmile = new DataSet();
oledbsmile.Fill(dsSmile, "smiley");
DataTable dTable = dsSmile.Tables["smiley"];
DataRow[] currRows = dTable.Select();
for( int i = 0; i <= currRows.Length - 1; ++i)
{
message = message.Replace(currRows[i][0].ToString(), currRows[i][1].ToString());
} |
Zal vast wel iets onbenulligs zijn, maar ik kom er echt niet meer uit.
Eventueel kan ik het ook met een gewone array doen, maar omdat het ook mogelijk moet zijn om smileys door gebruikers toe te laten voegen, wil het via de database doen.