Toon posts:

[Linux] Cisco 340 Serie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje...

Ik ben nogal een newbie wat Linux betreft |:( en ik krijg het niet voor mekaar om mijn Cisco 340 Serie netwerkkaart te laten herkennen en 'activaten' door Linux. Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb inmiddels al de nieuwste Linux ACU drivers gedownload en ook de laatste nieuwe Pcmcia-cs, maar ik krijg het niet aan de praat.

Ohja, ik gebruik Red Hat 8.0

Some help, plz... :?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 17:22

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
--> NOS

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

wat heb je allemaal geprobeert, insmod; modprobe? etc heb je de rc.modules (rc.netdevice) goed staan

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

En als je het kaartje erin stopt, wat voor biepjes of boepjes hoor je dan? Wat komt er in /var/log/messages te staan? En in /var/log/daemon.log?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem inmiddels al opgelost.

Ik zocht de oplossing op de verkeerde plek, want mijn netwerkkaart was het probleem helemaal niet 8)

Op het moment dat je je netwerk wilt 'activaten' moet je hem zelf een IP adres laten opzoeken en er stond bij: Hostname (optional). Die had ik dus gewoon niet ingevuld en dat was dus ook het probleem. Nadat ik het IP adres van de Host had ingevuld, deed ie het wel.

Ik weet het: ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan 8)7

Toch bedankt voor jullie hulp :*)