Toon posts:

Past een mid-grote ATX Asus mobo in een microATX case?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Past een mid-grote ATX Asus mobo in een microATX case?
En dan bedoel ik niet alleen qua afmetingen, maar ook rekeninghouden met waar de gaten voor de schroevjes zitten enzo en de uitgangen/ingangen v/d mobo die achter uit de kast steken.

Iemand dat al eens geprobeerd?
Een mid-ATX bord stoppen in een micro-ATX kast?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ATX is toch gewoon ATX? Of bedoel je full-size en micro-size ATX soms? :?

Dan kan het nl. niet denk ik.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier nog een oude micro-ATX case(qua size) met voeding en ik wil er wel wat goedkope hardware instoppen.
Maar ik zat te denken aan een Asus P4B533 met zes PCI slots....terwijl het oude mobootje dat er vroeger in zat er maar 3 had...ik vraagme af of dat wel gaat passen.
Is misschien wel handig om te weten voordat ik dat bord koop.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat Asus geen afmetingen heeft neergezet voor dat bord op hun website(beetje vreemd trouwens)
Er staat alleen bij ATX compatible...nou is dat wel genoeg om te weten dat dat in een ATX kast past, maar hoe zit het dan in een micro-ATX kast?
Want als ik het zo bekijk past er best een groot mobo in dat kastje....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoeveel PCI sloten heeft hij? Als ie er maar 2 of 3 heeft is het waarschijnlijk gewoon een mATX bord.

Ik weet dat mijn K7V er in ieder geval never nooit in zal passen :)

Verwijderd

Topicstarter
Die Asus die ik in gedachten had heeft er 6, maar mijn oude mobo(microATX) heeft er 3.
Toch zie ik dat er veel ruimte over is als ik mijn microATX mobo in de kast zet.
Vreemd....

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Zitten er met dat oude mobo dan nog afdekplaatjes onder het onderste pci slot? (stuk of 4?) Dan is het een standaard ATX case en niet eens een mATX case..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 11:22
Als je d'r perC een Asus in wil douwuh kan je eigenlijk het beste 1 van deze 2 kiezen:
P4B533-M
P4S533-VM (deze neem ik zelf ook :) )

D'r zijn nog zat andere mATX Asus bordjes, maar dan moet je zelf maar ff kijkuh.
http://www.asus.com.tw/mb/mbindex.htm

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit gaat no-way passen. Een plankje met 6 PCI sloten (full-ATX dus, er bestaat geen mid-ATX) al helemaal niet. Die behuizing heet toch niet voor niks "micro-ATX case" :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.