Ik heb een Gamecube, Dreamcast, Ps2 en Xbox.
Ik kan je zeker aanraden een Xbox te kopen.
Er zijn namelijk heel erg goeie games op:
*Jet Set Radio Future
*Halo
*Project Gotham Racing
*Dead Or Alive 3
*Gunvalkyrie
*Colin McRae Rally 3
*Sega GT 2002
en binnenkort Splinter Cell, Panzer Dragoon Orta, Mechassault, Unreal Championship en nog veel meer....
Games zijn het belangrijkst aspect van een console natuurlijk en daar hoeft de Xbox dus niet voor onder te doen tegenover een Gamecube of een Ps2. Een Ps2 heeft natuurlijk een grotere kwantiteit spellen, maar de kwaliteit is in het algemeen veel lager. Zelfs de beste Ps2 spellen hebben ergerlijke mankementen (de AI in Gran Turismo 3, MGS2 waar het verhaal niet super is om het zacht uit te drukken en Final Fantasy X dat gewoon veel te langdradig is in z'n kutscènes).
Als je pakweg Sega GT 2002 vergelijkt (en dan bedoel ik niet 2 filmpjes ervan vergelijken) met Gran Turismo 3, dan zijn er maar weinig of geen aspecten waar SGT moet onderdoen.
De graphics zijn minstens gelijkwaardig, de sound is veel beter alsook de handling van de cars. GT3 is wel langer dan SGT, maar ook veel saaier. SGT heeft tenminste een serieuze moeilijkheid, wat het veel boeiender maakt. De auto's in SGT gedragen zich veel realistischer en verschillen tenminste noemenswaardig van elkaar. En natuurlijk nog een belangrijk aspect: de AI. Deze was er zo goed als niet in GT3, dus het is moeilijk om slechter te doen

Gelukkig is het niet enkel wat beter dan in GT3, maar echt wel heel erg goed. De toptitels voor Xbox bezitten niet enkel betere graphics zoals de meesten verkondigen, maar ook wel een zeer goede inhoud. En games die je op meerdere platforms vindt, hoeven zelden onder te doen op Xbox tov andere versies. Zeer zelden.