Toon posts:

advies voor een goede laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen!

Graag wil ik weten wat een goede laptop is voor de prijs van ongeveer 2000Euro. Ik heb zelf de volgende laptops op het oog
1) Asus L3800S P4 2,0Ghz 40GB 256MB 15"SXGA TFT DVD/CDRW 1909Euro
2) Microstar P4 2.4 Ghz 40 GB 512MB 15"TFT DVD/CDRW 1999Euro

Opmerkingen:
-- Asus heeft 32MB videokaart en Microstar 64MB (beide videokaartjes zijn van hetzelfde merk)
--Die Microstar heb ik bij de Media Markt gezien

Mijn eisen:
1. hij moet snel zijn om zware programma's te kunnen draaien
2. mijn laptop is niet bedoeld om mee te gamen
3. 15" scherm

Wie weet een betere (snellere) laptop voor mij? Is Microstar in het algemeen wel een goed merk? Die Asus werd laatst bij computertotaal getest en het scheen toen een goede laptop te zijn. Maar is hij dan wel de moeite waard om hem te halen in plaats van de Microstar? Helaas kan ik de Technische Specificatie van beide laptops niet aan jullie tonen. Ik hoop dat jullie mij hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groeten,
Ken

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Hij moet veel geheugen hebben om zware programma's te kunnen draaien.. Snelheid is alleen je toepassing...

Kijk eens op www.kieskeurig.nl

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 14:06

OMX2000

By any means necessary...

FireArrow schreef op 12 oktober 2002 @ 00:29:
Hij moet veel geheugen hebben om zware programma's te kunnen draaien.. Snelheid is alleen je toepassing...

Kijk eens op www.kieskeurig.nl
geen ervaringen met dell-laptops... En dat zijn volgens mij toch vrijwel de beste laptops... Hele goede service...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

/me heeft een Promedion laptop.

url
!! EX BTW !!

Ik ben er zeer tevreden over,..
Het lijkt erop dat het een Medion (=Aldi) pc is, maar dat is t niet. Ik kan er alles op en het is een volwaardige desktopvervanger van ±2,5 kg.

Bij de-laptopper.nl hebben ze meer lappies voor een vrij aangename prijs!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2002 01:06 . Reden: Bijgevoegde informatie! ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

OMX2000 schreef op 12 oktober 2002 @ 00:54:
[...]

geen ervaringen met dell-laptops... En dat zijn volgens mij toch vrijwel de beste laptops... Hele goede service...
Sluit ik me bij aan :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 08:09
[zeur]
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
[/zeur]

Die ASUS notebooks zijn zeer betrouwbaar, ik zou of voor die ASUS gaan of is op www.jewelnotebooks.com kijken, hebben ze ook zeer goede spullen voor een goede prijs :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik willen bedanken voor de reacties.
Dus jullie geven de voorkeur aan de Asus en niet de Microstar???

P.S. Ik zag de Microstar nu ook bij tweakers op de lijst staan.

• juanp
  • Laatst online: 27-05 20:43
ik heb na lang zoeken ook gekozen voor een asus (helaas had die van mij een hotpixel, maar hij is nu terug)

verder was hij echt perfect :)

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Kijk ff of microstar een goede website met juiste drivers heeft en of de componenten gebruikt van goede merken zijn, is dat zo dan zou ik voor de microstar gaan is meer machine voor lagere prijs. :)

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik heb zelf een L3400S (iets goedkopere uitvoering dus, met 14" scherm) en dat ding is echt perfect. Relatief goedkoop, stevig en prima prestaties. Geheugen niet blind op staren natuurlijk, want voor iets meer dan 120 euro heb je ook 256MB extra in die ASUS. Verder zal het verschil in videogeheugen niet echt spectaculair zijn, al ga ik van het gamen uit, met photoshop ofzo kan het wel anders liggen ...
Tip, als je een laptop koopt reken ook wat extra voor een jaar langer garantie (ik kocht een jaar bij voor 85 euro pick up and return bij ASUS, nu dus 3 jaar pick up and return), je wilt niet dat zo ding sneuvelt zonder garantie want je kan er niks zelf aan doen :(

Maar goed, ik ken de Microstar niet, misschien is die wel beter hoor :)

En Dell zal wel wat beter wezen als ASUS, maar een vergelijkbare config was ik gewoon 300 euro duurder uit, dan is het vlot bekeken imho, want dat prijsverschil zie ik er niet aan af in kwaliteit.

Flickr | Lego collectie

• OMX2000
  • Laatst online: 11-08 14:06

OMX2000

By any means necessary...

TAG_Speedy schreef op 12 oktober 2002 @ 19:21:
Ik heb zelf een L3400S (iets goedkopere uitvoering dus, met 14" scherm) en dat ding is echt perfect. Relatief goedkoop, stevig en prima prestaties. Geheugen niet blind op staren natuurlijk, want voor iets meer dan 120 euro heb je ook 256MB extra in die ASUS. Verder zal het verschil in videogeheugen niet echt spectaculair zijn, al ga ik van het gamen uit, met photoshop ofzo kan het wel anders liggen ...
Tip, als je een laptop koopt reken ook wat extra voor een jaar langer garantie (ik kocht een jaar bij voor 85 euro pick up and return bij ASUS, nu dus 3 jaar pick up and return), je wilt niet dat zo ding sneuvelt zonder garantie want je kan er niks zelf aan doen :(

Maar goed, ik ken de Microstar niet, misschien is die wel beter hoor :)

En Dell zal wel wat beter wezen als ASUS, maar een vergelijkbare config was ik gewoon 300 euro duurder uit, dan is het vlot bekeken imho, want dat prijsverschil zie ik er niet aan af in kwaliteit.
De kwaliteit van dell is niet per definitie beter, maar de service is dat wel... En in een zakelijke omgeving is het nogal belangrijk dat je laptop snel gerepareerd wordt... Ze komen gewoon netjes bij je langs, en vervangen gewoon alles wat kapot is...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:41
OMX2000 schreef op 12 oktober 2002 @ 22:35:
[...]

De kwaliteit van dell is niet per definitie beter, maar de service is dat wel... En in een zakelijke omgeving is het nogal belangrijk dat je laptop snel gerepareerd wordt... Ze komen gewoon netjes bij je langs, en vervangen gewoon alles wat kapot is...
Als je de dure garantie neemt wel ja, maar goed ik vond het al wat dat ze mijne op komen halen als tie stuk is ipv dat ik ermee moet leuren. Hoef nite perse de zelfde dag weer verder. Maar als dat wel een eis is dan natuurlijk kijken naar een computer met goeie on-site garantie.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1