Wireless Network

Pagina: 1
Acties:

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 09:13
Beste mensen,

Ik zit met een vraag/probleem.........
Het volgende is er aan de hand:
Op de eerste verdieping heb ik een pc staan met win 98 en adsl verbinding. Binnenkort komt er op de 2e verdieping een pc met xp (+ netwerkkaart) te staan.
Ik wil graag gebruik blijven maken van 1 internet abbonement en heb hiervoor dus een router nodig, want ik heb geen zin in gezeik met sygate of wat dan ook. Ze moeten onafhankelijk van elkaar op internet kunnen. Nu heb ik ook wireless routers zijn staan en dat heeft in principe mijn voorkeur.
Nu zou ik graag willen weten hoe ik precies zo'n netwerk aanleg en wat ik er allemaal nodig voor heb.
Tevens zou ik graag willen weten hoe nou zo'n wireless router werkt en of dit een goed oplossing is.........

Alvast bedankt,

Piet Precies

Too many freaks, not enough circuses!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

je koopt:
een wireless router (duur)
een wireless netwerkaart voor in pc1 (duur)
een wireless netwerkaart voor in pc2 (duur)

kortom, beetje aanklooien met een 486 met freesco kan je veel geld besparen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 22:22

AirX

Tweak Guru

386 + freesco, alles eruit slopen wat niet nodig is, fan op 7 V zetten en de kast een beetje modden zodat ie er leuk uit ziet: PERFECTE OPLOSSING :D

Verwijderd

Een pc neemt echter wel iets meer power dan een router. Ik zou zelf alleen wireless nemen voor de mobiliteit die het levert icm een laptop (lekker buiten nerden met mooi weer zonder dat er een netwerkkabel, waar iedereen over struikelt, door het hele huis ligt).
Voor een vaste werkplek zou ik gewoon een stukje UTP netwerkkabel van pc1 naar pc2 trekken en netjes wegwerken. Kunnen de 2 pc's onderling ook mooi op 100mbit met elkaar comminuceren ipv 11mbit (wireless)

Verder deelt het betaalbare wireless op dit moment de frequentie met magnetrons etc. Als er een oud slecht afgeschermd exemplaar in de buurt van je netwerk aangezet wordt kan dit desastreuze gevolgen hebben voor je netwerkverbinding.

• PietPrecies
OK, das duidelijk. Ik ga voor de vaste kabels etc....Wat moet ik dan nog aanschaffen?
Ik heb in de ene pc al asdsl en volgens mij ook een netwerkkaart, in de andere zit ook een netwerkkaart........

Dus in ieder geval een router en nog meer?????

Alvast bedankt.........

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
Waarom in ieder geval een router? Zoek maar eens op Got naar "internet delen" of kijk eens in de FAQ

Lees dit maar eens: Hoe deel ik Internet ?

• PietPrecies
Ik d8 aan een router omdat dit het probleem met inbellen verhelpt(geen passwords tikken) en ik heb geen zin in Sygate ofzo en om een heilig boontje te zijn ook geen gekloot met een hub, want dan vervalt de garantie ofzo las ik ergens.

Of zijn er volgens jou betere oplossingen??? Ik hoor het graag,........

• PietPrecies
Niemand?

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20
Als je een ethernet modem hebt kan je het modem ook tweaken/upgraden. Dit houdt dus in dat je modem vanzelf inbelt.
Je hebt dan wel een HUB nodig, om het modem en de 2 andere pc's aan te sluiten. Zet alles op automatisch en het werkt prima. :O En een hub is tegenwoordig ook niet meer zo duur ;)
Het heeft z'n voor en nadelen, voor meer info moet je ff op die site kijken.
Pagina: 1