Toon posts:

Oud moederbord <> nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!
Ik heb sinds kort 128mb sdram bij mijn oude pc gekocht.
Nu komt het probleem. Het geheugen wordt niet herkend als 128 mb maar als 64 mb. Hoe kan ik dit oplossen. 8)7

Het nieuwe geheugen is van Norrod, merk TwinMos
De pc bestaat verder uit een intel celeron 533 met een asus moederbord.

BVD
GharF

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wees wat preciezer. Welk mobo (Asus heeft honderden type's gemaakt :z ) en hoeveel chips zitten er op de DIMM? Speculeren is over het algemeen tamelijk vruchteloos, maar ik gok op 8 chips (alles aan één kant op de DIMM) en een i440LX bord (?) Zie ook Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! Dus snel wat aanvullende info please want m'n muis hangt al boven een knop waar jij niet wil dat ik op klik :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
misschien (ingeving) kan je pc geen dubbelzijdig geheugen slikken ofzo?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Denk dat je mobo (chipset) en die plank mem idd gewoon niet fijn met elkaar samenwerken.
Abbadon schreef op 11 oktober 2002 @ 23:20:
Wees wat preciezer. Welk mobo (Asus heeft honderden type's gemaakt :z ) en hoeveel chips zitten er op de DIMM? Speculeren is over het algemeen tamelijk vruchteloos, maar ik gok op 8 chips (alles aan één kant op de DIMM) en een i440LX bord (?) Zie ook Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! Dus snel wat aanvullende info please want m'n muis hangt al boven een knop waar jij niet wil dat ik op klik :+
Zeg gewoon "Welkom op GoT" tegen die arme nieuwe usert..
Niet zo plagen :+ zul je zien dat ie nog niet weet wat een slotje is :X ;)

Welkom op GoT btw GharF ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Daar bewijs ik dat speculeren veelal behoorlijk vruchteloos is :+ Iig maakt het niet uit voor het uiteindelijke resultaat: een 128MB DIMM met slecht 4 chips betekent dat er 256Mbit (16Mx16) chips op zitten en deze chips worden niet door de i810 ondersteund, de i810 kan namelijk maximaal 128Mbit chips aan en ziet dus slechts de helft van elke chips waardoor de DIMM maar voor de helft wordt gezien. Ruil 'm om voor een 128MB DIMM met acht chips en je bent klaar :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1